ماهان شبکه ایرانیان

نکات کلیدی برای داشتن یک زندگی شگفت‌انگیز _ قسمت اول

کلید داشتن یک زنگی شگفت‌انگیز این است که حرف را کنار بگذارید و دست به کار شوید

 زندگی

کلید داشتن یک زنگی شگفت‌انگیز این است که حرف را کنار بگذارید و دست به کار شوید. همه آدم‌هایی که ممکن است ما رویای زندگی‌شان را داشته باشیم، مثل ستاره‌های سینما، ستاره‌های ورزش، افراد پولدار و... شاید زندگی عالی داشته باشند اما این دلیل نمی‌شود که شما تجربه‌های شگفت‌انگیزی نداشته باشید. تنها تفاوت بین آن‌ها و شما این است که آن‌ها منتظر ننشسته‌اند، ایستاده‌اند و وقایع را خودشان رقم زده‌اند.

بیش‌تر کتاب بخوانید

اگر ندانید که می‌خواهید چه کار کنید، شاید گام گذاشتن در مسیر یک زندگی شگفت‌انگیز سخت شود. کسانی که خودشان را با دانش مناسب مسلح کرده‌اند، می‌توانند شرایط‌‌شان را به بهترین شکل ممکن تغییر دهند و کیفیت زندگی‌شان را بالا ببرند.

دانش واقعا برابر با قدرت است. هر چه بیش‌تر بدانید، بهتر می‌توانید تصمیمات درست بگیرید، که این هم به نوبه خود، ‌زندگی شما را بهتر می‌کند.

خواندن کتاب‌های مناسب می‌تواند تفاوت بین یک زندگی خوب و یک زندگی فوق‌العاده باشد. 

می‌توانید کتاب کسانی را بخوانید که در موقعیتی شبیه شما بوده‌اند، از پس مشکلات برآمده‌اند، موفق شده‌اند و در نهایت راجع به تجربیات‌شان کتاب نوشته‌اند.

همه چیز را به خودتان نگیرید

ممکن است این تجربه در بین خیلی از جوان‌تر‌ها مشترک باشد: وقتی سن و سال زیادی ندارید، دایم به دنبال تایید گرفتن از دیگران هستید. اگر یک نفر به شما جواب رد بدهد، مساله را به خودتان می‌گیرید و فکر می‌کنید، اگر او از شما خوشش نیامده، پس هیچکس از شما خوشش نمی‌آید. حتی آن‌هایی هم که از شما تعریف و تمجید می‌کنند، ظاهرسازی می‌کنند چون دل‌شان برای‌تان می‌سوزد.

وقتی همه چیز را به خودتان می‌گیرید –از جمله جواب‌های منفی که می‌شنوید- آن وقت تنها سایه‌ای از آن آدمی می‌شوید که می‌توانید باشید؛ پس به جای خطر کردن، عقب‌نشینی می‌کنید و نمی‌توانید پتانسیلی که دارید را شکوفا کنید.

اگر شغل پیدا نمی‌کنید، به این فکر کنید که چند مهارت دیگر را به رزومه‌تان اضافه کنید. اگر یکی دست رد به سینه‌تان می‌زند، بپذیرید که همه عاشق همه نمی‌شوند.

هر موقعیتی را بدون جهت‌گیری و منطقی تفسیر کنید و یادتان باشد: همه چیز مربوط به شما نیست.

چرت زدن

یک چرت کوتاه بزنید

یک چرت کوتاه روزانه می‌تواند خلق و خوی بد را از بعضی از آدم‌ها دور کند. می‌گویند هر کسی که بعدازظهرها یک کم می‌خوابد، تنبل و بی‌فایده است و بنابراین به خواب کوتاه ظهر، انگ می‌زنند. اما این کار در عمل، فواید زیادی برای سلامتی دارد و از همه مهم‌تر این که انرژی شما را تمدید می‌کند.

خیلی از ما اگر در طول روز یک خواب قیلوله نداشته باشیم، حول و حوش 8 عصر خسته و کوفته هستیم و انرژی لازم برای رفتن به سینما، دیدن دوستان، کار روی داستانی که می‌نویسیم و این جور چیزها را نداریم. برای همین جلوی تلویزیون یله می‌شویم، یک فیلم می‌بینیم و آخر سر به تخت می‌خزیم.

یک چرت 20 دقیقه‌ای در بعدازظهر می‌تواند برای انرژی بخشیدن به شما برای ادامه روز کافی باشد و به این ترتیب، قادر هستید از تک تک دقایق باقی‌مانده بهره بگیرید. برای همین، به جای این که ساعت 8 از پا بیفتید، می‌توانید روزتان را ادامه دهید و در نتیجه کارهای بیش‌تری انجام دهید و زندگی شگفت‌انگیزتری داشته باشید.

ورزش کنید

ورزش شما را سالم‌تر می‌کند، که این هم شما را نسبت به خودتان و زندگی‌تان خوشبین‌تر می‌کند. ورزش هم‌چنین باعث شادی بیش‌تر در شما می‌شود و با افزایش جریان خون و اکسیژن، از شما آدم باهوش‌تری می‌سازد.

بی‌خیال گذشته شوید

یکی از بزرگ‌ترین چیزهایی که می‌تواند مانع شود که از زمان حال لذت ببریم، گذشته است. اگر در گذشته درخواست شما برای گرفتن یک شغل را رد کرده‌اند، شاید تصمیم بگیرید به شغل فعلی‌تان بچسبید، حالا هر چقدر که افتضاح باشد و حس رقت‌انگیزی به شما بدهد. با خودتان فکر می‌کنید، بهتر از این است که دوباره دست رد به سینه‌تان بزنند، نه؟!

بیش‌تر‌اندوه و ناامیدی که ما حس می‌کنیم، به گذشته‌مان مربوط است. وقتی همه چیز را درباره گذشته فراموش کنید، به طرز فوق‌العاده‌ای احساس آزادی خواهید کرد.

پس هر روز را یک روز تازه بدانید. هر روز صبح را فرصتی برای شروع تازه بدانید. هر چیزی که قبلا اتفاق افتاده را فراموش کنید و دوباره شروع کنید. سحر جدیدی دمیده، و فرصت دارید تا وقایع را به دست خودتان رقم بزنید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان