کلاه‌های زمستانی

مهمترین نکته برای خرید کلاه زمستانی و سایر چیزهایی که در فصل زمستان برای گرم نگه داشتن تهیه می‌کنید، کیفیت بالا است.

کلاه‌های زمستانی

تحریریه ماهنامه دنیای زنان

 

استفاده از کلاه زمستانی برای خانم‌ها در کشورهای سردسیر، بسیار مهم است. کلاه مناسب علاوه بر زیبایی، کیفیت بالا و کاربرد آن باید مطابق با شکل و حالت صورت انتخاب شود. خانم‌هایی که اندازه سرشان بزرگ باشد بهتر است که از کلاه‌های جمع‌وجور و کوچک استفاده کنند و برعکس اگر می‌خواهید توجه کمتری را به صورت خود جلب کنید از کلاه ساده‌تر و اگر می‌خواهید توجه بیشتری به صورتتان شود از کلاه‌هایی که رنگ‌های شاد و روشن دارند استفاده کنید، اما مهمترین نکته برای خرید کلاه زمستانی و یا حتی سایر چیزهایی که در فصل زمستان برای گرم نگه داشتن تهیه می‌کنید، کیفیت بالا است. به هنگام استفاده از کلاه باید احساس گرما و راحتی داشته باشید.

اگر در منطقه‌ای بادخیز زندگی می‌کنید، از کلاههای فانتزی که مدام از روی سرتان می‌افتد،‌ استفاده نکنید. کلاه‌هایی که از مواد مصنوعی تهیه شده‌اند، اجازه نفوذ رطوبت به سر شما را نمی‌دهند. بهترین کلاهها معمولا از جنس پشمی، پلی‌استری، اکریلیک و یا نایلون هستند. کلاههایی که از زیر یک لایه نازک کشی دارند، گرم‌تر هستند و از نفوذ رطوبت روی سر شما جلوگیری می‌کنند به هر حال مهمترین نکته که باید به آن توجه بیشتری کرد، انتخاب کلاه زمستانی مطابق با آب و هوای محل سکونت‌تان است.

 کلاه‌های تله اندازی

این کلاه‌ها گوش‌ها، پیشانی، بخش‌هایی از صورت و یا حتی گردن شما را نیز می‌پوشانند خانم‌هایی که قصد استفاده از این کلاه‌ها را دارند، باید از رنگ‌های روشن‌تر استفاده کنند تا خیلی مردانه به نظر نرسند ولی به طور کلی این کلاه‌ها برای کودکان مناسب‌تر هستند. این دسته از کلاه‌ها اصلا به زیباتر به نظر رسیدن کمک نمی‌کنند و به هیچ‌وجه جنبه مد ندارند و فقط پوشش‌دهی بهتری دارند.

کلاه‌های بدون لبه

همان‌طور که از نامش نیز پیداست، این کلاه‌ها به خوبی روی سر و گوش‌ها می‌نشینند و جمع‌وجور هستند. این کلاه‌ها در شکل‌ها و جنس‌های مختلف تولید می‌شوند مثلا پشمی، کرک و اکریلیک. برخی از این کلاه‌ها خیلی روی مد هستند و به آنها منگوله و گل اضافه می‌شود ولی به طور کلی این کلاه‌ها لبه و حاشیه ندارند. این روزها انواع مختلفی از این نوع کلاه‌ها تولید می‌شوند از انواع راه راه و خال‌خالی گرفته تا گل‌دار و منجوق‌دار قبل از استفاده از این کلاه‌ها موهایتان را شانه زده و صاف کنید و بعد کلاه را روی سر بگذارید.

کلاه‌های پشمی

این کلاه‌ها لبه‌های منحنی و خمیده دارند و از پارچه‌های گرم و محکم تهیه می‌شوند مثل پشم، کرک و فلانل. این کلاه‌ها معمولا روی گوش‌ها را نمی‌پوشانند ولی می‌توانند ناحیه سر را گرم نگه دارند و از خیس شدن موها جلوگیری کنند.

کلاه‌های گرد و نرم پشمی

این کلاه‌ها را کلاه فرانسوی نیز می‌نامند. شکل سنتی دارند. بسیار گرم، راحت و مناسب برای خانم‌ها می‌باشند. جنس این کلاه‌ها معمولا پشم  و کرک است. در حال حاضر این دسته از کلاه‌ها در تمام کشورها و در میان خانم‌ها رایج‌تر از انواع دیگر کلاه‌ها هستند.

کلاه‌های ناقوسی

زمانی این کلاه‌ها در میان هنرپیشه‌های سینمایی و سوپراستارها، بسیار زیاد مورد توجه قرار می‌گرفتند. این کلاه‌ها شبیه ناقوس یا زنگ هستند و در قسمت جلو کمی لبه دارند جنس این کلاه‌ها نیز معمولا پشمی و یا کرک است. این کلاه‌ها جنبه مد نیز دارند و تقریباً با هر مدل مو و صورت نیز تناسب دارند.

کلاه‌های نمدی 

این کلاه‌ها نیز برای زمستان بسیار کامل به نظر می‌رسند چند دهه است که این مدل از کلاه مورد استفاده قرار می‌گیرد و از مد نمی‌افتد در بسیاری از جشن‌ها، مهمانی‌های زمستانی از این کلاه‌ها استفاده می‌شود. کلاه‌های نمدی در واقع کلاه‌های سبک خیابانی محسوب می‌شوند در گذشته از پارچه‌های نازک‌ـر تهیه می‌شوند ولی این روزها پارچه‌های ضخیم و گرم‌تر را برای این کلاه‌ها به کار می‌گیرند مثل پشم. کلاه‌های اسکی معمولا در فصل زمستان مورد استقبال بیشتر مردم قرار می‌گیرند چرا که احساس گرمای بیشتری ایجاد می‌کنند و بسیار نرم و راحت هستند مخصوصاً اگر با کت و دستکش مناسب استفاده شوند. معمولاً‌کلاه‌های اسکی برای افرادی مناسب است که صورت‌های کشیده دارند و برای افرادی که صورت گرد دارند مناسب نیستند. سراغ آنها نروند. در عوض کلاه‌های پهن و مسطح برای این افراد که صورت گرد یا قلب شکل دارند،‌ مناسب‌تر هستند.

از این کلاه‌ها برای موارد رسمی‌تر مثل محل کار نیز می‌توان استفاده کرد. هر سال انواع مختلفی از کلاه‌های مسطح در رنگ‌های متفاوت به بازار عرضه می‌شوند. در میان تمام کلاه‌ها، کلاه‌های گرد و نرم پشمی همواره پر طرفدار‌ترین هستند و برای تمام موقعیت‌ها مناسب می‌باشند. چه رسمی و چه غیر رسمی و علاوه بر آن اگر صورت شما به هر شکلی که باشد می‌توانید با خیال راحت کلاه گرد و نرم پشمی را استفاده کنید. این کلاه‌ها فقط یک ایراد دارند که ممکن است باعث شود شما آن را به عنوان کلاه زمستانی انتخاب نکنید و آن هم عدم پوشش‌دهی گوش‌ها است و احتمال می‌رود که در این بخش احساس سرما کنید.

برخی افراد به جای استفاده از کلاه از گوش‌گیر استفاده می‌کنند. گوش‌گیرها گوش را گرم نگاه می‌دارند و از طرفی مطمئن هستید که با شکل و فرم صورت‌تان نیز تناسب دارند. هر سال زمستان انواع گوش‌گیرها با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند حتی برخی افراد از گوش‌گیرها به همراه کلاه نیز استفاده می‌کنند تا ایراد برخی کلاه‌ها که روی گوش‌ها پوشش‌دهی ندارند، برطرف شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان