۸ عادتی که شما را پیر می‌کند (۲)

بخش دوم- عادت های نامناسبی در زندگی ما وجود دارد که با انجام آنها باعث می شویم زودتر پیر شویم. در مقاله زیر به یک سری از کارها اشاره شده است.

8 عادتی که شما را پیر می‌کند (2)

 

کاهش شنوایی در اثر انبوه صداهای بلند

هیچ‌چیز به این اندازه شما را به احساس هشتاد سالگی نزدیک نمی‌کند که به اطرافیان خود بگویید: «ببخشید، نشنیدم میشه یک بار دیگر بگویی؟» کاهش شنوایی آهسته آهسته ایجاد می‌شود و مهم‌ترین علت آن هم می‌تواند مربوط به آلودگی‌های صوتی باشد.

راه‌حل: صداها را کنترل کنید و تا جایی که امکان دارد، همه‌چیز را با صدای آرام گوش دهید. وقتی که مجبورید در یک موقعیت پر سر و صدا قرار بگیرید، از قبل برای خود یک گوش‌گیر تهیه کنید تا مجبور نباشید صداهای بلند و گوشخراش را تحمل کنید.

محدود کردن و یا حذف روابط عاطفی

طبق تحقیقات، روابط دوستانه با دوستان و دیگران حتی بیشتر از روابط نزدیک خانوادگی به افزایش طول عمر و داشتن جسم و روح سالم کمک می‌کند. بهترین راه درمان افسردگی، چاقی، بیماری‌های قلبی و سایر مشکلات مربوط به سلامت، ارتباط برقرار کردن با دوستان و صمیمی شدن با برخی از آنهاست. انسان‌ها، خصوصا در جوانی، نیاز به روابط گسترده‌تری دارند و دوست ندارند روابط‌شان فقط به خانواده محدود باشد.

راه‌حل: دوست خوب، شما را جوان‌تر می‌کند؛ بنابراین طوری برنامه‌ریزی کنید که اوقات بیشتری در کنارش به سر برید و با هم تفریحات سالمی داشته باشید.

پرهیز کامل از مصرف چربی‌ها

برای آنکه قلب‌تان سالم باشد و به خوبی کار کند، باید کاری کنید که دور آن را چربی نگیرد؛ ولی به خاطر داشته باشید که نباید در کاهش مصرف چربی‌ها زیاده‌روی کنید. قلب سالم نیاز به خون پاک دارد و یکی از مهم‌ترین چیزها برای سلامت قلب، مصرف انواع روغن‌ها و چربی‌هاست؛ پس نباید از آنها فراری بود، بلکه باید آنها را در حد تعادل مصرف کرد.

چربی‌ها به خودی خود سلامت را تهدید نمی‌کنند و بدن ما به میزان کافی از آنها احتیاج دارد؛ ولی نوع چربی مصرفی و میزان استفاده از آنها مساله بسیار مهمی است. اسیدهای چرب امگا3، جزء چربی‌هایی هستند که با پیری مقابله و از ذهن و حافظه مراقبت می‌کنند.

همچنین برای استخوان‌ها، مفاصل و پوست بسیار مفیدند. از طرفی چربی‌های اشباع نشده، اگر به اندازه لازم مصرف شوند، موجب کاهش کلسترول بد یا «LDL» و در نتیجه افزایش طول عمر می‌شوند.

راه‌حل: به خاطر داشته باشید که چاقی یک معضل ژنتیکی نیست. حدود 20- 35 درصد از کالرهایی که روزانه دریافت می‌کنید، از طریق چربی‌ها تامین می‌شود (برخی از آنها سالم و برخی ناسالم هستند).

روابط زناشویی سرد با همسر خود

روابط جنسی در میان زوج‌ها تاثیر معجزه‌آسایی روی رفتار و روحیات آنها دارد و برای سلامت جسمی و روحی بسیار لازم است. تحقیقات نشان می‌دهد زوج‌هایی که روابط زناشویی بیشتری دارند، سیستم دفاعی‌شان قوی‌تر است و کمتر دچار درد می‌شوند. کمتر در معرض خطر سرطان هستند، قلب سالم‌تری دارند و کمتر دچار استرس می‌شوند.

این نوع روابط علاوه بر آرامشی که به زن و شوهر می‌دهد و موجب سلامت جسم آنها می‌شود، باعث جوان‌تر شدن و شادابی پوست نیز می‌شوند.

راه‌حل: روابط رمانتیک و عاشقانه بین خود و همسرتان را تقویت کنید. برخی افراد به طور ذاتی سردمزاج هستند؛ در حالی که به احتمال زیاد شریک زندگی‌شان این طور نیست و خواهان نزدیکی بیشتر است. این مشکل را می‌توان به شیوه‌های مختلف برطرف کرد البته در اینجا هدف ما ارایه روش‌های برطرف کردن سردمزاجی و روابط سرد نیست. برای آنکه بسیار جوان‌تر از چیزی که هستید نشان دهید و پوست شاداب و با طراوتی داشته باشید، باید به این مساله اهمیت بیشتری دهید.

سیگار کشیدن و قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید برای مدت طولانی، موجب پیری زودرس پوست و افزایش چین و چروک‌های صورت می‌شود. برخی از عادت‌‌ها روند افزایش سن و طول عمر را سرعت می‌بخشند و باعث می‌شوند پیرتر از آنچه که هستیم نشان دهیم.

 

برای خواندن بخش اول- 8عادتی که شما را پیر می‌کند- اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان