ده جاذبه توریستی شهر پاریس _ بخش اول

بدون هیچ تردیدی پاریس رمانتیک‌ترین شهر کره زمین است و در عین حال به عنوان مرکز فرهنگی و یکی از مراکز مد دنیا نیز شناخته می‌شود

  پاریس

بدون هیچ تردیدی پاریس رمانتیک‌ترین شهر کره زمین است و در عین حال به عنوان مرکز فرهنگی و یکی از مراکز مد دنیا نیز شناخته می‌شود. تعدادی از بهترین رستوران‌های دنیا در این شهر دیدنی قرار دارند و چندین موزه بی‌نظیر نیز در شهر پاریس واقع شده است. از همین رو، شهر پاریس یکی از آن شهرهایی است که هرگز نباید شانس سفر به آنجا را از دست بدهید. ما در گزارشی سه قسمتی قصد داریم تا ده جاذبه دیدنی این شهر زیبا را به شما معرفی کنیم. این بخش اول گزارش ماست:

1- برج ایفل (Eiffel Tower ):

شاید بتوان برج ایفل را معروف‌ترین سازه دنیا دانست. این برج به بهانه صدمین سالگرد انقلاب فرانسه ساخته شد. این برج آهنین که حدود 10 هزار تن وزن دارد، سمبل شهر پاریس است و در خیابان شان دو مارس پاریس واقع شده و به نام گوستاو ایفل، مهندسی که در سال 1889 آن را طراحی کرد، نامگذاری شده. این برج 324 متر ارتفاع دارد و بلندترین سازه شهر پاریس است و در طول سال‌های 1889 تا 1930، بلندترین برج دنیا نیز نام داشت. برج ایفل پربازدیدترین جاذبه توریستی (از نظر پولی) در دنیاست و در سال 2011، بیش از هفت میلیون بازدید کننده داشته. ساخت این برج دو سال و 2 ماه طول کشید و 850 نفر برای ساخت آن مشارکت داشتند.

این برج از 18.038 قطعه تشکیل شده که برای اتصال این قطعات به یکدیگر از 2.5 میلیون پیچ مهره و میخ پرچ استفاده شده است. البته برج ایفل از همان روزهای ابتدایی سازه محبوبی نبود و درزمانی که ساخت آن آغاز شد مخالفت‌های عمومی فراوانی با ساخت این بنا مطرح شد؛ اما با گذشت زمان، برج ایفل تدریجا محبوبیت زیادی کسب کرد و حالا سمبل اصلی شهر پاریس به شمار می‌رود.

موزه لوور

2- موزه لوور (Le Louvre):

موزه لوور یکی از بهترین موزه‌های دنیاست و در حقیقت یک کاخ سلطنتی مربوط به قرون وسطی بوده و دو قرن پیش تبدیل به موزه شده است. بخش خارجی این موزه به خاطر سازه هرمی‌ای که در سال 1989 در مقابل درب ورودی اصلی آن ساخته شده شهرتی جهانی دارد. اشیایی که در داخل موزه لوور پاریس به نمایش گذاشته شده اند، جزو مهم‌ترین و ارزشمندترین اشیای دنیا هستند که بدون شک، ارزشمندترین آنها، نقاشی «مونالیزا» اثر لئوناردو داوینچی است و لوح حمورابی هم یکی دیگر از اشیای با ارزش این موزه به شمار می‌رود. موزه لوور بزرگترین موزه دنیا به حساب می‌آید و در حاشیه شرقی رود سن قرار دارد و بیش از 35هزار شی تاریخی در آن قرار دارند. فضای نمایشی این موزه حدود 60هزارو600 متر مربع است و این موزه بعد ازموزه قصر چین، پربازدید‌ترین موزه درسراسر دنیاست که در سال 2014، بیش از 9 میلیون نفر از آن بازدید کردند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان