بزن به هدف (۱)

بهتر است به اهداف قابل دسترسی فکر کنید تا دست یافتن و رسیدن به آنها فرصت‌های تازه‌ای برای تصمیم‌‌گیری‌های بزرگ‌تر فراهم سازد.

بزن به  هدف (1)

تحریریه زندگی آنلاین- گروه دنیای سلامت

شروع یک سال جدید بهترین زمان برای ورق زدن کتاب زندگی است؛ به همین دلیل افراد زیادی در آغاز هر سال، تصمیمات جدیدی می‌گیرند و برای سال جدید خود هدف‌های مشخصی تعیین می‌کنند. شروع یک سال جدید، مثل شروع یک زندگی تازه است. فرصتی است برای ترک عادت‌های بد و جایگزینی عادت‌های خوب تا به رشد روانی، جسمی، اجتماعی، عاطفی و ذهنی کمک کند.

البته اهداف و تصمیم‌‌ها به خودی خود بسیار آسان هستند، ولی عملی کردن آنها کمی دشوار است. برای آنکه در انتهای هر سال جدید دوباره به نقطه اول خود باز نگردید و واقعا تغییر مفیدی را تجربه کنید، بهتر است چند نکته را مدنظر قرار دهید:

اهداف ممکن و خالص برای خود در نظر بگیرید

مثلا هر سال، میلیون‌ها نفر تصمیم‌ می‌گیرند که در سال جدید وزن خود را کاهش دهند و به وزن دلخواه خود برسند. به جای انتخاب این هدف به نظر رویایی، بهتر است روی روش‌های رسیدن به آن متمرکز شوید. مثلا تصمیم‌ می‌گیرد که در طول سال جدید 20 کیلوگرم وزن کم کنید؛ حال آنکه عملی کردن این برنامه و هدف بسیار دشوار است.

پس بهتر است به اهداف قابل دسترسی فکر کنید تا دست یافتن و رسیدن به آنها فرصت‌های تازه‌ای برای تصمیم‌‌گیری‌های بزرگ‌تر فراهم سازد.

یک هدف یا برنامه را دنبال کنید

وقتی که هم اهداف و تصمیمات خود را به سال جدید موکول می‌کنید، قدرت تمرکز‌تان روی هر یک از آنها کاهش می‌‌یابد. روانشناسان انتخاب یک هدف و یک برنامه را توصیه می‌کنند تا با تمرکز روی آن و صرف انرژی به نتیجه دلخواه برسید.

تا شب عید صبر نکنید

برنامه‌ریزی بخش اصلی رسیدن به یک هدف است؛ بنابراین لازم است زمان معینی را صرف برنامه‌ریزی برای فراهم کردن مقدمات کار نمایید. تغییرات اساسی نیاز به برنامه‌های اساسی دارند. هدف خود را بنویسید و بعد فهرستی از کلیه چیزهایی که ممکن است شما را در رسیدن به آن هدف کمک کنند، تهیه کنید.

با قدم‌های کوچک شروع کنید

دلیل آنکه برخی هدف‌ها و برنامه‌ها با شکست روبه‌رو می‌شوند، قدم‌های بسیار بزرگ است. شما نباید انتظار یک جهش خیلی بزرگ داشته باشید. در موارد کمی موفقیت‌های بزرگ با اولین قدم به دست می‌آیند. باید یاد بگیرید که آهسته و پیوسته حرکت کنید. گام‌های کوچک‌تر بردارید و از هدف‌های کوچک شروع کنید تا به هدف‌های بزرگ برسید.

اگر می‌خواهید یک دونده دوی ماراتن باشید، باید از دویدن‌های معمولی هفته‌ای 2-3 بار شروع کنید. شاید شروع‌تان کند به نظر برسد، اما همین تغییرات کوچک شما را در رسیدن به یک عادت جدید در زندگی کمک خواهند کرد.

از تکرار اشتباهات و شکست‌های گذشته بپرهیزید

یکی از روش‌های رسیدن به اهداف‌تان در سال جدید، این است که روش‌های اشتباه قبلی را فراموش کنید. استراتژی گذشته شما را به نتیجه دلخواه نرسانده و بهتر است به فکر امتحان کردن یک شیوه جدید باشید. اگریک تصمیم و هدف مشخص داشته باشید و از همان ابتدای کار معتقد باشید که می‌توانید به هدف‌تان برسید، احتمال موفقیت‌تان بسیار زیاد می‌شود.

اگر قبلا این کار را کرده‌اید اما نتیجه نگرفته‌اید و با شکست روبه‌رو شده‌اید، بهتر است کمی وقت صرف کرده و تمام جوانب مربوط به شیوه قبلی خود را ارزیابی کنید تا روشی درست را برگزینید. چه چیزی مانع از موفقیت شما در سال گذشته شده بود؟ با تغییر روش و انتخاب یک راه موثر، نتیجه را در سال جدید تغییر دهید...

برای خواندن بخش دوم- بزن به  هدف- اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان