چگونه آرایش مناسبی داشته باشیم [قسمت دوم]

یک آرایش خوب شما را زیباتر جلوه می‌دهد، در صورتی که آرایش نامناسب جلوه ناخوشایندی ایجاد می‌کند. راهکار صد درصد درست یا غلطی برای آرایش کردن وجود ندارد، ولی اشتباهات رایجی وجود دارد که به سادگی می‌توان از آن‌ها اجتناب کرد. در این جا به ۱۰ مورد از رایج‌ترین اشتباهات در خصوص آرایش می‌پردازیم که بهتر است از انجام آن‌ها خودداری شود.

میکاپ

یک آرایش خوب شما را زیباتر جلوه می‌دهد، در صورتی که آرایش نامناسب جلوه ناخوشایندی ایجاد می‌کند. راهکار صد درصد درست یا غلطی برای آرایش کردن وجود ندارد، ولی اشتباهات رایجی وجود دارد که به سادگی می‌توان از آن‌ها اجتناب کرد. در این جا به 10 مورد از رایج‌ترین اشتباهات در خصوص آرایش می‌پردازیم که بهتر است از انجام آن‌ها خودداری شود.

- استفاده بیش از حد از برنزه‌کننده 

یکی از نکات کاربردی یک آرایش خوب، دقت‌نظر در به‌کارگیری برنزه‌کننده‌ها است. برنزه‌کننده‌ها باید به اندازه‌ای مصرف شوند که رنگ طبیعی و درخشندگی مناسب روی پوست شما ایجاد کنند، و نارنجی به نظر نیایند! مقدار کمی از برنزه‌کننده استفاده کنید، زیرا هنگامی که دیگران متوجه استفاده آن‌ها در آرایش‌تان نشوند، درست به هدف زده‌اید.

میکاپ

- خط‌چشم بیش از حد سیاه

خط‌چشم سیاه، آن هم دور تا دور چشم بازتاب خوشایندی ندارد و کاملا غیر طبیعی به نظر می‌رسد. در ضمن با این نوع استفاده از خط‌چشم، ممکن است چشمان شما از حالت عادی کوچک‌تر دیده شوند. بنابراین برای خطوط بیرونی چشم از رنگ‌های تیره و برای خطوط داخلی، از رنگ‌های روشن‌تر استفاده کنید. بدین شکل چشمان شما درشت‌تر، طبیعی‌تر و زیباتر به نظر می رسند.

- آرایش کردن روی پوست خشک

هر هفته پوست خود را لایه‌برداری کنید و با استفاده از مرطوب‌کننده، طراوت پوست‌تان را حفظ کنید، چرا که زیرسازی، پوست خشک را به خوبی پوشش نمی‌دهد و این کار نتیجه قابل قبولی نخواهد داشت. زیرسازی و بعد آرایش روی پوست خشک باعث می‌شود آرایش شما یکدست و زیبا به نظر نرسد و جذابیتی نداشته باشد؛ و پوسته پوسته شدن را نیز به همراه خواهد داشت.

- عدم تناسب بین صورت و گردن

از دیگر اشتباهات بزرگی که در آرایش فوراً قابل تشخیص است، بر جای گذاشتن ردی از زیرسازی پوست و کرم‌پودر در قسمت استخوان فک پایین است. همیشه زیرسازی پوست خود را به نحوی انجام دهید که تا حد امکان محو باشد و کمترین اختلاف رنگ را با پوست خودتان داشته باشد. به این منظور، زیرسازی و زدن کرم‌پودر را از گونه‌ها شروع و تا روی گردن ادامه دهید.

- امتحان کردن مواد آرایشی روی دست‌ها

بسیاری از خانم‌ها به صورت یک عادت، برای دیدن رنگ مواد آرایشی، آن‌ها را پشت دستان خود امتحان می‌کنند، اما این کار اشتباه است، چرا که رنگ پوست پشت دست شما کاملاً متفاوت از رنگ پوست صورت شما است. بنابراین، اگر می‌خواهید رنگ آن‌ها و هماهنگی‌شان با صورت‌تان را بفهمید، همیشه مواد آرایشی را در قسمتی از پوست که مورد استفاده است امتحان کنید و برای انجام آرایش اصلی، پاکیزگی مجدد پوست خود را فراموش نکنید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان