۵ راه برای حفظ سلامتی در پاییز

تغییرات همیشه در زندگی وجود دارند

سلامت

تغییرات همیشه در زندگی وجود دارند. طبیعت نیز با تغییر فصل‌ها این نکته را به ما یادآوری می‌کند. حالا روزهای بلند تابستان با توت‌های قرمز خوشمزه، سالادهای ترد و میوه‌های آبدار را پشت سر گذاشته‌ایم و با این که خوردن آخرین میوه‌های تابستانی ممکن است ناراحت کننده باشد، خوراکی‌های خوشمزه زیادی هستند که می‌توان در پاییز از آن‌ها لذت برد. این راه‌ها را امتحان کنید تا در فصل جدید سالم‌تر باشید:

1. همیشه مواد غذایی همان فصل را بخرید

با آمدن فصل جدید، وقت آن رسیده که رژیم غذایی خودتان را تغییر دهید. سراغ مواد خوراکی خوشمزه‌ای که پاییز با خودش می‌آورد، بروید. از کدو حلوایی‌های تازه، هویج، سیب زمینی شیرین، کدو تنبل، شلغم، سیب، گلابی، انجیر و حتی زغال اخته لذت ببرید! خوراکی‌های تازه فصل پاییز مثل سوپ خامه‌ای کدو حلوایی، ترشی ذغال اخته، سیب زمینی شیرین پخته، گلابی‌های کاراملی شده و پای سیب‌های ترد را از یاد نبرید.

2. رنگ‌های پاییزی‌تان خوشمزه

پاییز فصل رنگ‌های گرم و زمینی است؛ به رنگ‌های سبز سیر، زرد تیره و نارنجی درخشان فکر کنید. وقتی غذاهایی را می‌خورید که این رنگ‌ها را در خود دارند، در حال جذب انرژی زمین هستید. غذاهای زمستانی پر انرژی، رنگارنگ و مغذی هستند. نکته مهم این که هر چه میوه‌ها رنگی‌تر باشند، برای سلامتی و سیستم ایمنی بدن مفیدترند.

سلامت

3. سیستم ایمنی بدن‌تان را تقویت کنید

با تغییر فصل الان بهترین زمان برای تقویت سیستم ایمنی بدن شماست. در ابتدا به طبیعت بنگرید. برخی از ایمن کننده‌های طبیعی به این شرح هستند: تا می‌توانید آب تازه بنوشید و غذاهای تازه و خام بخورید، مثل سیر، پروبیوتیک‌ها، ویتامین B، C، D و E3، قارچ، روی، عسل و موم. یک راه دیگر تقویت سیستم ایمنی و قوی‌تر شدن‌ این است که از قدرت ورزش سبک بهره بگیرید. در این صورت برای راهکارهای شماره 4 آماده خواهید شد. 

4. حرکات ورزشی سبک انجام دهید

در طول تابستان وقت گذرانی بیرون از منزل لذت‌بخش است.‌این هوای آفتابی به خیلی‌ها امکان می‌دهد که بدن‌شان را به طور طبیعی حرکت دهند و فعالیت‌های سبکی مثل راه رفتن در ساحل را داشته باشند. اما نباید اجازه بدهید که هوای خنک‌تر جلوی فعالیت‌های بدنی شما را بگیرد. بسیاری از مردم در پاییز ورزش کردن را رها می‌کنند و سراغ فعالیت‌های کم‌تحرک داخل خانه می‌روند. یک راه فعال ماندن در پاییز این است که فعالیت‌های خارج از خانه تابستانی را حالا داخل خانه انجام بدهید. یوگا را در منزل انجام بدهید، شنا کنید و به باشگاه ورزشی بروید. تابستان بعد بهتر برنامه‌ریزی کنید تا برای زمستان هم آماده باشید. یک راه لذت‌بخش برای دادن حرکات آرام به بدن‌تان پیدا کنید تا امسال سالم‌تر و خوش‌فرم‌تر باشید. آن وقت تابستان آینده برای‌تان لذت‌بخش‌تر خواهد شد.

5. همگام با سفر پاییزی پیش بروید

همین طور که فصل پیش می‌رود، در سبک زندگی‌تان تغییر‌ایجاد کنید. هر چه روزها کوتاه‌تر و شب‌ها بلندتر می‌شوند، شما بهانه بهتری خواهید داشت تا از زمانی که دارید برای مراقبت از خودتان استفاده کنید. در خانه استراحت کنید، یک بطری آب گرم دم دست داشته باشید، شلوار راحتی دلخواه‌تان را بپوشید و از شب‌های بلند لذت ببرید. فیلم تماشا کنید، دمنوش بنوشید یا نگارش کتابی را که همیشه رویای نوشتنش را داشتید، شروع کنید. پاییز زمان خوبی برای آرام‌تر حرکت کردن و لذت بردن از تفکرات درونی است. با خوردن غذاهای این فصل و زندگی همگام با طبیعت، به این فصل اجازه دهید که شما را پرورش دهد.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان