ماهان شبکه ایرانیان

تاریخچه لباس بتمن

زک اسنایدر در توییتر خود یک ظاهر جدید از بتمن را معرفی کرده است که قرار است در فیلم آینده‌ی «لیگ عدالت» استفاده شود. تقریباً ۷۵ سال از ظهور این شخصیت جرم ستیز در صحنه‌ی سینما می‌گذرد و لباس بتمن از آن زمان تاکنون تغییرات زیادی را به خود دیده است. در ادامه با بنیتا همراه باشید.

زک اسنایدر در توییتر خود یک ظاهر جدید از بتمن را معرفی کرده است که قرار است در فیلم آینده‌ی «لیگ عدالت» استفاده شود. تقریباً 75 سال از ظهور این شخصیت جرم ستیز در صحنه‌ی سینما می‌گذرد و لباس بتمن از آن زمان تاکنون تغییرات زیادی را به خود دیده است. در ادامه با بنیتا همراه باشید.

بتمن (1943)

Credit: Columbia

بتمن (1943): لِویس ویلسون لباس بتمن برای اولین سری از فیلم‌های او را ساخت. این داستان هم به‌مانند بسیاری از سریال‌های جنگ جهانی دوم دارای یک شخصیت منفی بود که بتمن باید با او مبارزه می‌کند.

بتمن و رابین

Credit: Columbia

بتمن و رابین: 6 سال بعد، بتمن مجدد با سریالی دیگر به تلویزیون بازگشت. بااین‌حال می‌توان از جنس بد لباس بتمن به بودجه‌ی بسیار اندک این فیلم پی برد. لباس فیلم بتمن و رابین به هنگام معرفی فیلم بتمن در سال 2014 به یک جوک تبدیل شد.

بتمن (1966)

Credit: Fox

بتمن (1966): برای یک نسل از طرفداران بتمن، این لباس خاطره‌انگیزترین است. این اولین بار بود که رنگ پس‌زمینه‌ی خفاش لباس بتمن زرد بود و او از یک شنل تقویت‌شده استفاده می‌کرد.

بتمن (1989)

Credit: WB

بتمن (1989): لباس جدید بتمن ترکیبی از لباس‌های پیشین و لباس‌های زرهی جدید بود. بااینکه رنگ زرد پس‌زمینه در پشت خفاش و کمربند حفظ‌شده بود، جنس بیشتر قسمت‌های لباس از پارچه به یک ماده‌ی لاستیکی با طراحی عضلانی تغییر کرده بود.

بازگشت بتمن (1992)

Credit: WB

بازگشت بتمن (1992): بااینکه لباس جدید بتمن را شبیه به یک پنگوئن می‌کرد، اما شکل و شمایل لباس قبلی را با خود به همراه داشت.

بتمن برای همیشه (1995)

Credit: WB

بتمن برای همیشه (1995): این لباس هم فرقی با لباس گذشته نداشت و تنها به جزئیات بیشتر آن توجه شده بود.

بتمن برای همیشه (1995)

Credit: WB

لباس فیلم بتمن برای همیشه همچنین یک دست لباس نقره‌ای‌رنگ نیز برای صحنه‌ی پایانی فیلم داشت. شاید این کار مورد استقبال طرفداران بتمن نبود، اما قطعاً به فروش بالاتر فیلم و سازنده‌ی آن کمک می‌کرد.

بتمن و رابین (1997)

Credit: WB

بتمن و رابین (1997): در این سری هم جزئیات بیشتری نظیر قفسه‌ی سینه‌ی عضلانی‌تر و شکم شش تکه به لباس بتمن اضافه شد.

بتمن و رابین (1997)

Credit: WB

در آخر فیلم هم بتمن، رابین و بتمن دختر لباس نقره‌ای-آبی به تن کردند که واقعاً مسخره به نظر می‌رسد. کافی است کمی به قسمت‌های نقره‌ای لباس نگاه کنید!

سه‌ گانه‌ بتمن

Credit: WB

سه‌گانه‌ی بتمن (2005 – 2012): فیلم‌های کریستوفر نولان نیز از طراحی‌های قبلی لباس بتمن الهام گرفتند. لباس بتمن از جنس لاستیکی براق اما بدون رنگ پس‌زمینه‌ی زرد بود. در قسمت‌های بعدی، لباس بتمن حالت زرهی به خود گرفت و شایسته‌ی نام شوالیه‌ی تاریکی بود. اگر به فیلم‌های سه‌گانه علاقه‌مندید به مطلب برادران وارنر سه گانه هری پاتر و کودک نفرین شده را می ‌سازند مراجعه کنید.

بتمن علیه سوپرمن

Credit: WB

بتمن علیه سوپرمن (2016): درنهایت پس از 25 سال استفاده از لباس‌های لاستیکی سفت، تیم زک اسنایدر یک لباس با بافت سفت که از سری فیلم‌های کلاسیک «شوالیه‌ی تاریکی بازمی‌گردد» فرانک میلر الهام گرفته‌شده بود را در اختیار بن افلک قرار داد.

بتمن علیه سوپرمن

Credit: WB

لباس سنگین این سری از بتمن که برای مبارزه با سوپرمن ساخته شده بود کاملاً با لباس زرهی بروس وین تفاوت داشت.

بتمن

Credit: Twitter

حالا اسنایدر از لباسی رونمایی کرده است که «لباس تاکتیکی بتمن» برای فیلم «لیگ عدالت» نام دارد. به نظر می‌رسد این لباس ترکیبی از لباس‌های فیلم «بتمن علیه سوپرمن» و «شوالیه‌ی تاریکی» همراه با شنلی از نوع شنل شخصیت جغد شب در فیلم «نگهبانان» باشد.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان