![](/Upload/Public/Content/Images/1395/11/28/1105010719.jpg)
محمدعلی حمیدیان دادگاههای عمومی و انقلاب زاهدان در گفتوگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، اظهار کرد: فرآیند تکریم ارباب رجوع و تحقق حقوق شهروندی به عنوان یک اصل موکد در نظام اسلامی مدنظر مقام معظم رهبری است و کلیه نهادها و سازمانها مکلفند در راستای تحقق این اهداف والا نهایت کوشش و اهتمام را مبذول دارند.
معاون رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ادامه داد: نهادهای قضایی و انتظامی به فراخور عملکرد سازمانی خود باید فرآیند کاهش تنش سازمانی را در دستور کار قرار داده و با طراحی محیطی و ارتقای شاخصهای رضایتمندی به صورت مصداقی تکریم ارباب رجوع را محقق میسازد.
وی افزود: خوشبختانه عملکرد فرماندهی انتظامی منطقه زاهدان در راستای عملکرد سازمانی با حضور سرهنگ عارف نژاد دستخوش تحولات شگرفی شده و در جریان بازدید های میدانی و گزارشات مردمی این شاخص ها رشد محسوسی را بیانگر است.
رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب زاهدان همچنین با تاکید به نقش عامل انسانی در طرح تحول سلامت اداری ابراز داشت: شاخص های روانشناختی، بالابردن آستانه تحمل پرسنل و تهیه نیمرخ شخصیتی قطعا در ارتقاء رضایت مراجعین اثر بخش است.
حمیدیان در پایان ابراز امیدواری کرد تا با ثبت اقدامات فرماندهی انتظامی شهرستان زاهدان در سایر شهرستانهای استان سیستان و بلوچستان طرح تکریم ارباب رجوع و تحقق عملیاتی حقوق شهروندی تصریح شود.