هانیه توسلی کاندیدای وزارت ارشاد/پیشنهادات جالب مردم برای انتصاب وزرا

استعفای «علی جنتی» سوژه ای برای شوخی هم شده است. از میان کسانی که برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شده اند، نام هانیه توسلی بازیگر سینما هم آورده شده است. در ادامه با بنیتا همراه باشید.

استعفای «علی جنتی» سوژه ای برای شوخی هم شده است. از میان کسانی که برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شده اند، نام هانیه توسلی بازیگر سینما هم آورده شده است. در ادامه با بنیتا همراه باشید.

در برخی از سایت ها و روزنامه ها گمانه زنی در مورد پست های خالی دولت بالا گرفت. تا جایی که چهره های سرشناسی برای این پست ها اعلام شدند. از «احمد مسجد جامعی» گرفته تا «محمد دادکان». البته نامی تعجب برانگیز هم به میان آمد. هانیه توسلی.

علی جنتی در دوران وزارت خود با حواشی بسیاری نیز روبرو بود.مهم‌ترین آن موضوع لغو کنسرت موسیقی بود. البته حواشی دیگری نیز متوجه او بود. مانند نامه‌ای که پیشکسوتان روزنامه‌نگاری در اعتراض به هتاکی قاضی پور به خبرنگار پارلمانی به او نوشتند و خواستار پیگیری این قضیه شدند. مطلب مربوط به این خبر را می‌توانید در بنیتا بخوانید.

استعفای علی جنتی وزیر ارشاد

اما داستان کاندیدا کردن هانیه توسلی چگونه شروع شد؟ «حسام‌الدین» آشنا مشاور رییس‌جمهوری در درخواستی توئیتری خطاب به مردم از آنها خواست تا برای وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش وزرایی را معرفی کنند. این اتفاق علاوه بر آنکه با استقبال مردم رو به رو شد و به نوعی اتفاقی تقریبا جدید برای آنها بشمار می‌رفت، باعث شد تا مشاور رئیس جمهور به جمع بندی کافی از گزینه‌های موردنظر مردم برای تصدی این پست‌ها‌ برسد. البته این اقدام مشاور رییس جمهور واکنش های متفاوتی در پی داشت. برخی معتقد بودند که نظر و رای آنها تاثیری در این انتخاب ندارد. اما بسیاری دیگر از این اقدام استقبال کردند. بیشترین نامی که برای پست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برده شد، احمد مسجد جامعی بود.

احمد مسجد جامعی

احمد مسجد جامعی

احمد مسجد جامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران و رئیس پیشین این شورا و وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت اصلاحات است. او فرزند آیت اله مصطفی مسجدجامعی، از علمای بنام تهران نیز است. وی مدرک کارشناسی ارشد جغرافیای انسانی نیز از دانشگاه تهران دارد.مسجدجامعی سابقه ی خوبی در راه اندازی و مدیریت پروژه های فرهنگی دارد. وی بنیانگذار فعالیت هایی چون نمایشگاه بین‌المللی کتاب، نمایشگاه بین‌المللی قرآن و خانه کتاب بوده و بسیاری از کارشناسان و اهالی سینما دوران حضور وی در وزارت ارشاد را یکی از بهترین دوران‌ها و بازترین فضاها دانسته‌اند.

سعید عبدولی

سعید عبدولی

اما نکته ی جالب این قضیه همان پیشنهاد شدن نام هانیه توسلی به عنوان یکی از کاندیداهای این پست بود. البته طنازی ها به توسلی محدود نشد. بلکه برخی «سعید عبدولی»، کشتی گیر فرنگی کار کشورمان و دارنده ی مدال برنز المپیک 2016 ریو را هم به عنوان کاندیدای وزارت ورزش و جوانان پیشنهاد دادند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر