ماهان شبکه ایرانیان

برندگان جشنواره عکس گرنت شید معرفی شدند

«شید» به معنای نور و روشنایی است

«شید» به معنای نور و روشنایی است. جایزه‌ی شید یک جایزه مستقل و تخصصی عکاسی است که هر سال به یک عکاس در حوزه عکاسی مستند اجتماعی اعطا می‌شود. این جایزه یکی از معتبرترین جوایز عکاسی در ایران است و از سال 2010 برگزار می‌شود. علاوه بر جشنواره‌ی هرساله‌ی شید، یک جشنواره‌ی دیگر به نام گرنت شید نیز برگزار می‌شود که تاکنون دو دوره‌ی آن برگزار شده. در دوره‌ی دوم این گرنت شید، «فرشید تیغه ساز» و «مهین محمدزاده» برنده‌ی جایزه‌ی کمک‌هزینه‌ی مالی شدند. در ادامه با بنیتا همراه باشید.

برندگان گرنت شید عکاسی

فرشید تیغه ساز و مهین محمدزاده

«نیوشا توکلیان» از جمله برندگان این جشنواره است. وی همچنین در سال 2015 برنده‌ی جایزه‌ی مسابقه عکاسی مگنوم شد که یکی از معتبرترین جوایز عکس دنیاست. چندی پیش برندگان جایزه عکاسی مگنوم سال 2016 معرفی شدند. مطلب مربوط به این خبر را می‌توانید در بنیتا بخوانید.

از دوره پنجم این جایزه، یک شورای سیاست‌گذاری بر فعالیت‌های جایزه عکس شید و پروژه‌های جنبی آن نظارت می‌کند.. هر ساله جایزه‌ی شید با دعوت از عکاسان مستند اجتماعی، از آن‌ها می‌خواهد تا مجموعه عکس‌های خود را برای رقابت در این جایزه ارسال کنند. هیاتی از عکاسان شناخته شده ایرانی و خارجی آثار دریافتی را داوری می‌کنند و نهایتاً تنها یک عکاس به‌عنوان برنده جایزه معرفی می‌شود. جایزه نقدی نفر برنده تنها یک سکه بهار آزادی است که از دوره‌ی اول جایزه‌ی شید ثابت مانده است. علاوه بر جایزه نقدی، نفر برنده تندیس شید را نیز دریافت می‌کند. فرشید تیغه‌ساز از آذربایجان شرقی با مجموعه «خودکشی پروانه‌ها» و مهین محمدزاده از سیستان و بلوچستان با مجموعه‌ی «قاچاق سوخت» کمک‌هزینه‌ی 2 میلیون تومانی شید را برای تکمیل پروژه‌های خود دریافت کردند. این دو علاوه بر دریافت کمک‌هزینه‌ی مالی، هرکدام یک عکاس حرفه‌ای به‌عنوان مشاور پروژه در کنار خود خواهند داشت.

جشنواره عکس شید

در دومین دوره‌ی گرنت شید عکاسان می‌بایست مجموعه عکس مستند خود را که نیاز به تکمیل دارند، ارائه می‌کردند. برندگان گرنت شید موظف هستند مجموعه عکس خود را حداکثر ظرف مدت 3 ماه تکمیل کنند و در این مدت دو نفر عکاس حرفه‌ای به‌عنوان مشاور بر فعالیت‌های این دو عکاس نظارت و آن‌ها را در پیشبرد مجموعه‌شان یاری خواهند کرد. مجموعه‌های برنده کمک‌هزینه پس از تکمیل، هم‌زمان با نمایشگاه هفتمین دوره جایزه عکس شید به نمایش گذاشته خواهند شد.

«ساسان مویدی»، «فرزانه خادمیان» و «علی آقاربیع» به‌عنوان اعضای هیات کارشناسی این جایزه، مجموعه‌های ارسال شده‌ی عکاسان را مورد بررسی قرار دادند و در نهایت دو نفر را به‌عنوان برنده معرفی کردند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان