ماهان شبکه ایرانیان

جایزه عکاسی مگنوم سال ۲۰۱۶

موسسه مگنوم و فرهنگ لنز اسامی برندگان امسال مسابقه عکاسی که توسط هیئت داوران بین‌المللی تعیین شدند را اعلام کردند.

 

موسسه مگنوم و فرهنگ لنز اسامی برندگان امسال مسابقه عکاسی که توسط هیئت داوران بین‌المللی تعیین شدند را اعلام کردند.

این مسابقه در ماه می امسال به مناسبت گرامیداشت هفتادمین سالگرد تاسیس موسسه عکاسی مگنوم شروع شد. 

هر دوی این موسسات بر توسعه و تقویت استعدادهای عکاسی تاکید دارند. این جایزه مشترک برای استعدادهایی از سراسر دنیاست. با همدیگر این دو سازمان برای تحقق یک ماموریت تلاش می‌کنند و آن ارتقاء عکاسان هم از لحاظ حرفه‌ای و هم خلاقیتی است. 

هر عکاس یک جایزه در قالب وجه نقد دریافت می‌کند اما علاوه بر این دو موسسه این امکان را به عکاسان می‌دهند تا به بیش از 4 میلیون مخاطب در سراسر دنیا و بیش از 30 فستیوال بین‌المللی و مشاوره‌های حرفه‌ای دسترسی داشته‌ باشند.

دیوید کوگن مدیر اجرایی موسسه مگنوم می‌گوید: ما از تنوع و کیفیت کارهایی که امسال برای شرکت در مسابقه ثبت نام کرده‌اند، بسیار خرسندیم. ما با داستان‌های شگفت‌انگیزی از سراسر دنیا روبه‌رو شده‌ایم. عکس‌های خاطره‌انگیزی که در حکم یک مستند قدرتمند عمل کرده‌اند.

فهرست برندگان

مسابقه عکاسی مگنوم

STREET: Dougie Wallace

برنده عکاسی خیابانی: دوگی والاس، بریتانیا برای عکس هارودسبورگ.

تصویر نشان‌دهنده نتایج بهبود وضع اقتصادی و سیاسی جمعیت 1٪ ثروتمند جامعه است و نتیجه آن را در محله هارودسبورگ یک محله اعیان نشین در منطقه نایت بریج چلسی با نمایش سبک زندگی تجملی افراد مشاهده می‌کنید.

مسابقه عکاسی مگنوم

FINE ART: Aaron Hardin

هنر ناب، آرون هاردین از آمریکا برای بهار سیزدهم.

دخترم در سیزدهمین روز بهار متولد شد. گریه‌های او همزمان شده بود با موج صدای مار‌ها در اطراف محل زندگی‌مان. من واقعاً می‌خواهم بدانم آیا دخترم هم توسط آنها گزیده خواهد شد درست مثل پدرش و پدربزرگش. دفعه بعدی که مارها در بهار سر و کله‌شان پیدا شود تا پوست بیندازند، جفت‌گیری کنند و بمیرند او تبدیل به یک نوجوان می‌شود و موهای سر من نیز خاکستری خواهند شد. شاید این دفعه داستان فرق کند شاید او بتواند جان سالم بدر ببرد.

مسابقه عکاسی مگنوم

DOCUMENTARY: Mauricio Lima

عکس مستند توسط موریسیو لیما از برزیل برای پناهندگان.

بزرگ‌ترین مهاجرت انسانی از دوران پایان جنگ جهانی دوم را در نظر بگیرید. صدها هزار نفر پناهنده از خاورمیانه اکثراً از سوریه، عراق و افغانستان خانه‌های خود را به خاطر درگیری‌های نظامی و شکنجه ترک کردند و به صورت دسته‌جمعی به سمت اروپا روان شدند.

مسابقه عکاسی مگنوم

OPEN: Julián Barón García

بارون جولیان گارسیا از اسپانیا به خاطر سانسور.

در سیرکی که امروزه با نام سیاست می‌شناسیمش، عکاسی و سانسور با یکدیگر متحد شده‌اند. آنها شرایطی را فراهم کرده‌اند تا مردم را گول بزنند و به این تصویر تمسک بجویند و روی فشار رسانه‌ای حساب باز کرده‌اند تا ماهرانه و به صورت مداوم آن قسمتی که با ادعاهای حزب ارتباطی ندارد را سانسور کنند. نتیجه نهایی یک اثر محو و تحریف شده است.

مسابقه عکاسی مگنوم

Asger ladefoged Denmark

تصویر یک داعشی به نام احمد که توسط نیروهای کرد در شمال سوریه به اسارت در آمده است.

مسابقه عکاسی مگنوم

Kyle weeks south Africa

 یک برداشت کننده درخت نخل از نامیبیا سال 2015

مسابقه عکاسی مگنوم

Cris toala Olivares the Netherlands

سربازان رژیم صهیونیستی در حال پرتاب گاز اشک‌آور به معترضان فلسطینی به خاطر ایجاد دیوار حائل.

مسابقه عکاسی مگنوم

Tommaso protti brazil

این عکس توسط دیوید کوگن مدیر اجرایی موسسه مگنوم برگزیده شد. این اثری مهم است که بر ضرورت رعایت حقوق بشر تاکید دارد و نشان‌دهنده زندان‌های بسیار شلوغ برزیل است. او در این اثر توانسته استعداد منحصر به فرد خود و دسترسی خوبش به سوژه را به نمایش بگذارد. کار نشان‌دهنده خشونت و عصبانیتی است که با احساسات و انزوا همراه شده است. او شرایطی بحرانی و پر آشوب را به زیبایی تصویر کرده است.

مسابقه عکاسی مگنوم

Mario cruz protugal

برده‌داری نوین.

انتخاب شده توسط نیوشا توکلی از اعضای موسسه مگنوم. این اثر از ماریو کروز مثل یک آجر به صورت بیننده می‌خورد. او پرده از کابوس بزرگ و غیرقابل باور برده‌داری بر می‌دارد، چیزی که نباید در زمانه ما وجود داشته باشد. نحوه کار او بسیار انسان‌دوستانه و زیباست. 

مسابقه عکاسی مگنوم

Dimitri mellos usa

انتخاب شده توسط جیم کسپر سردبیر و ناشر موسسه فرهنگ لنز از آمستردام هلند. دیمیتری عکس‌های به یاد ماندی را می‌گیرد که لحظاتی برتر، پر از لذت، ابهام، طنز، تنهایی و ناامیدی را می‌آفرینند و همه اینها را در یک فریم عکس می‌گنجاند. این عکس‌های پر از معنی، با مفاهیم معمولی دنیوی، ترکیبات ناهمگون و اثر متقابل سایه‌ی چراغ‌های خیابان نیز همراه شده‌ است. تصاویری که نشان‌دهنده وسواس و شور او برای نشان دادن خیابان‌ها به ماست.

مسابقه عکاسی مگنوم

Paul dhaese Belgium

انتخاب شده توسط استیسی بیکر ویراستار عکاسی مجله نیویورک تایمز. اگر با دقت به دنیای روزمره خود نگاه کنیم شاید ما هم همان چیزی را ببینیم که پل دیده است. آیا او مجسمه‌سازی کرده است یا اینکه ما نخواهیم فهمید که چه چیزی کار او را برجسته کرده است. او مناظر آشنا را برای مخاطب خود غریب کرده است. او فردی است که می‌خواهم با افکارش بیشتر آشنا شوم.

مسابقه عکاسی مگنوم

Alejandro chaskielberg argentina

انتخاب شده توسط مارتین پار مدیر بخش عکاسی موسسه مگنوم در لندن. در این تصویر یک خانواده ژاپنی (توموکو هایدا) را می‌بینیم که روی ویرانه‌های خانه‌شان که بر اثر سونامی تخریب شده است، نشسته‌اند. چه تصویر شگفت‌انگیزی که توانسته مردمی را در چنین نور زیبایی به تصویر بکشد و بتواند داستان تاثیرگذاری را درباره این رخداد ویرانگر روایت کند.

مسابقه عکاسی مگنوم

Marta berens Poland

انتخاب شده توسط آلن هاروی از اعضای موسسه مگنوم در نیویورک. در حالی که تصاویر خیلی خوبی گرفته شده‌اند اما عکاسان کمی هستند که نویسنده هم باشند. به این خاطر به این موضوع اشاره کردم که با یک نگاه کلی به کارهای او می‌شود سواد تصویری او را به آسانی مشاهده کرد. خیلی‌ها از تکنیک و دانش فنی برخوردارند اما در نهایت این نتیجه کار است که حرف خود را می‌زند و این دلیل برتری کارهای مارتا برنز است. او ابتدا یک نویسنده است. او در این اثر خود یک داستان را نقل می‌کند. روش نقل یک داستان از خود داستان مهم‌تر است. کسی که داستان یک تصویر را با سبک و استایل و استفاده از ادبیات تصویری به نمایش می‌گذارد ارزش تماشا را دارد. او هیچ ترسی ندارد و حاضر است تا لبه مرز خطر هم پیش برود. آثار او به اندازه کافی بدون هیچ گزافه‌گویی، تماشایی هستند. برنز توانسته در این راه به تعادل لازم برسد.

مسابقه عکاسی 

Emile ducke Germany

ترانس‌نیستریا منطقه‌ای واقع در شرق مولداوی در کنار مرز اوکراین است. یک خط باریک است که چندین کیلومتر بیشتر عرض ندارد. به طور قانونی بخشی از مولداوی است. اما به عنوان یک کشور مستقل توسط هیچ ملتی شناخته شده نیست. این منطقه دولت، واحد پولی و ارتش خود را دارد. دولت اینجا همچنان به آرمان‌های کمونیست باور دارد.

مسابقه عکاسی 

Michael vince kim uk

در سال 1937 تعداد 180000 کره‌ای که از فقر و حمله ژاپنی‌ها به مرزهای شرقی روسیه پناه برده بودند تحت برنامه جداسازی نژادی استالین به اجبار به سمت قزاقستان کوچانده شدند. در طی این مهاجرت اجباری 40000 نفر بر اثر سرمای کشنده قزاقستان و ازدحام جمعیت در قطارهایی که مسافران بر آن سوار شده بودند، از بین رفتند. آنها بدون هیچ امکانی برای بقا به حال خود رها شدند و هیچ غرامتی هم به آنها پرداخت نشد.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان