به گزارش خبرآنلاین، تک کرانچ گزارش داد اوایل
سال میلادی جاری کمپانی تنسنت / Tencent غول آی تی چین و مالک وی چت
پیشنهاد خرید اسپاتیفای را داده است.
تنسنت قصد دارد با این خرید فرصت توسعه سرویس
آنلاین موسیقی را در خارج از چین تجربه کند.
بحث بر سر قیمت معامله معلوم نشده اما اسپاتیفای
که در سال 2016 بیش از 568 میلیون دلار ضرر داد، با این معامله می تواند دوباره
خود را زنده کند.
از سوی دیگر تعداد مشتریان سرویس موسیقی تنسنت
در چین به 600 میلیون می رسد که در مقایسه با تعداد کاربران اسپاتیفای که 140
میلیون (60 میلیون کاربر ماهانه در ازای دریافت سرویس استریمینگ پول پرداخت می
کنند)هستند، رقم بزرگی است که با ادغام این دو، سرویس موسیقی در چین و ماچین متحول
خواهد شد.
7 اکتبر 2008 استارتاپ اسپاتیفای در استکهلم
سوئد متولد شد و اکنون با 1600 کارمند بیش از 2 میلیارد دلار درآمد سالانه از بابت
فروش موسیقی به کاربران دارد.
5656