باکس آفیس آخر هفته: «آن» It، «مادر!» Mother! دارن آرونوفسکی را نابود می‌کند

«مادر!» Mother! دارن آرونوفسکی Darren Aronofsky در باکس آفیس اکران آخر هفته‌ی خود در داخل آمریکا با رکود مواجه شد و با فروش تخمینی ۷

«مادر!» Mother! دارن آرونوفسکی Darren Aronofsky در باکس آفیس اکران آخر هفته‌ی خود در داخل آمریکا با رکود مواجه شد و با فروش تخمینی 7.5 میلیون دلاری از 2368 سالن سینما و دریافت امتیاز بسیار پایین F در سینمااسکور، در رقابت با فیلم بزرگ «آن» It مغلوب شد.
«مادر!» که یک فیلم روان‌شناسانه‌ی ترسناک است، جای «خانه‌ی انتهای خیابان» The House at the End of the Street 12.3 میلیون دلار را گرفت و تبدیل به کم‌ فروش‌ترین فیلم جنیفر لارنس Jennifer Lawrence در اکران داخل آمریکا شد. این عنوان از پارامونت Paramount که 30 میلیون دلار هزینه‌ی تولید داشت در جایگاه سوم باکس آفیس این آخر هفته پس از «آن» و عنوان جدید «آدمکش آمریکایی» American Assassin قرار گرفت. (هر سه فیلم مثبت 18 سال هستند که نشان از پایان فصل تابستان سینمایی دارد.)

«آن» از کمپانی‌های وارنر Warner و نیولاین New Line به رکورد زنی در دومین آخر هفته‌ی خود ادامه داد و با افت 51 درصدی فروش 60 میلیون دلاری از 4103 سالن سینما را رقم زد که بزرگ‌ترین اکران دومین آخر هفته برای یک عنوان ترسناک محسوب می‌شود.
این فیلم که اقتباسی از رمان استیون کینگ Stephen King است در ده روز اول خود در داخل آمریکا 218.7 میلیون دلار فروش داشته است و با کنار زدن «برو بیرون» Get Out 175.5 میلیون دلار، پس از «جن‌گیر» The Exorcist دومین فیلم پرفروش ترسناک مثبت 18 سال، بدون در نظر گرفتن تورم، شده است. همین حالا هم «آن» پرفروش‌ترین اکران ماه سپتامبر در تمام سال‌ها است و با این سرعت رشد، فروش آن در داخل آمریکا به بیش از 300 میلیون دلار خواهد رسید.

«آن» در خارج از آمریکا هم باکس آفیس را به لرزه درآورده است و در دومین آخر هفته‌ی خود با 60.3 میلیون دلار فروش از 56 مارکت به جمع فروش خارجی 152.6 میلیون دلار و جمع فروش جهانی 371.3 میلیون دلار رسیده که در مقایسه با بودجه‌ی 35 میلیون دلاری‌اش شگفت‌انگیز است.
در آمریکای شمالی «آن» تسکین‌دهنده‌ی خوبی پس از بدترین تابستان تاریخ بود. به لطف عملکرد این فیلم، کاهش درآمد سالانه در باکس آفیس داخل آمریکا از 7 درصد به 5 درصد تغییریافته است.«آدمکش آمریکایی» American Assassin از سی‌بی‌اس CBS و لاینزگیت Lionsgate با فروش خوب 14.8 میلیون دلاری از 3154 سالن سینما، در کنار عنوان اکشن دیگری از لاینزگیت به نام «جان ویک» John Wick 14.4 میلیون دلار در مقام دوم قرار گرفت. بودجه‌ی ساخت «جان ویک» 33 میلیون دلار بود.
«آدمکش آمریکایی» American Assassin به کارگردانی مایکل ونتسا Michael Cuesta و بازی دیلن اوبرایان Dylan O’Brien در نقش یک مأمور سی‌آی‌ای CIA که به کمک یک مأمور بازنشسته (مایکل کیتون Michael Keaton) در تلاش است جلوی تروریست‌ها را که می‌خواهند جنگ جهانی دیگری را شروع کنند، بگیرد. این فیلم با بازی سنا لیثن Sanaa Lathan، شیوا نگار Shiva Negar و تیلور کیچ Taylor Kitsch بر اساس رمانی از وینس فلین Vince Flynn به همین نام ساخته شده و امتیاز B+ را در سینمااسکور از مخاطبان خود دریافت کرده است.

پیش از ورود به آخر هفته «آدمکش آمریکایی» فاصله‌ی اندکی با «مادر!» داشت؛ اما در طول آخر هفته، «مادر!» به افول خود ادامه داد.
دریافت امتیاز F از سینمااسکور در جمعه کمکی به اوضاع نکرد (تنها چند فیلم در طول تاریخ چنین امتیاز پایینی را دریافت کرده‌اند). مخاطبان این فیلم نسبتاً پیر بودند، 52 درصد آن‌ها بالای 35 سال سن داشتند و 22 درصد بالای 50 سال بودند. فیلم‌های موفق قبلی آرونوفسکی، ازجمله «قوی سیاه» Black Swan ابتدا در سالن‌های منتخب پخش شدند و سپس به‌صورت عمومی و این موضوع برای برخی سؤال‌برانگیز است که چرا پارامونت «مادر!» را اکران ملی کرد.
«مادر!» در خارج از آمریکا و در 16 مارکت اول خود با 6 میلیون دلار فروش اکران شد. این فیلم در فرانسه و انگلستان به ترتیب با فروش 1.3 میلیون دلار و 1.1 میلیون دلار در مقام سوم و در روسیه با 1.1 میلیون دلار فروش در مقام دوم قرار گرفت.
«بازگشت به خانه» Home Again یک کمدی رمانتیک با بازی ریس ویترسپون Reese Witherspoon و کارگردانی هلی میرز Hallie Meyers-Shyer با فروش تخمینی 5.3 میلیون دلار در ده روز اول و جمع فروش 17.1 میلیون دلار در مقام چهارم قرار گرفت. این فیلم که اولین تجربه‌ی کارگردانی هلی میرز است افت 38 درصدی را در آخر هفته‌ی اخیر شاهد بود.

«محافظ مزدور» Hitman’s Bodyguard لاینزگیت Lionsgate با 3.6 میلیون دلار فروش در پنجمین آخر هفته‌ی خود مرز 70 میلیون دلار را رد کرده و در جایگاه آخر لیست پنج فیلم برتر آخر هفته قرار گرفت. ساموئل ال. جکسون Samuel L. Jackson و رایان رینولدز Ryan Reynolds در این اکشن کمدی ایفای نقش کرده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر