هالیوودی‌های صاحب تناسب اندام الان چه شکلی شده‌اند؟ [قسمت اول]

با بنیتا همراه باشید تا نگاهی اجمالی به چهره‌های برجسته تناسب اندام در طول تاریخ انداخته و نشان دهیم که با گذر زمان آن‌ها چقدر تغییر کرده‌اند. به خواندن خود ادامه دهید تا دریابید که ریچارد سیمونز، اولیویا نیوتن-جان و آرنُلد شوارتزنگر و دیگر چهره‌های مشهور تناسب اندام در دوران جوانیِ خود چه ظاهری داشته‌اند.

با بنیتا همراه باشید تا نگاهی اجمالی به چهره‌های برجسته تناسب اندام در طول تاریخ انداخته و نشان دهیم که با گذر زمان آن‌ها چقدر تغییر کرده‌اند. به خواندن خود ادامه دهید تا دریابید که ریچارد سیمونز، اولیویا نیوتن-جان و آرنُلد شوارتزنگر و دیگر چهره‌های مشهور تناسب اندام در دوران جوانیِ خود چه ظاهری داشته‌اند.

جین فوندا

اول از همه باید خاطره‌ی ستاره جادویی دهه‌ی هشتاد «جین فوندا» را زنده کنیم. ستاره «9 به 5» کارش را در اوایل دهه 60 قبل از وارد شدن به حرفه‌ی تناسب اندام با انجام «تمرینات جین فوندا» شروع کرد و استعداد خارق‌العاده‌ی خود را در این زمینه به رخ کشید تمرینات جین فوندا اولین سری از تمرینات این بلوند زیبارو بود. لیدی جین سیمور فوندا هنرپیشه، نویسنده، فعال سیاسی و مانکن، معلم بدنسازی سابق آمریکایی است.

جین بعد از بنا کردن سلطنت تناسب اندام خود هفتمین نامزدی خود در اسکار در سال 1987 را به خاطر اجرا در «صبح بعدی» به دست آورد. او بعد از آن در 11 فیلم دیگر حضور پیدا کرد که باعث نامزدی در سال 2013 و 2014 برای کار او در «اتاق اخبار» و «گریس و فرانکی» شد. برنده‌ی دو اسکارِ ما یعنی جین فوندا، هنوز هم یک مربی تناسب اندام است. در سال 2010 او یک کتاب و پنج دی.وی.دی تناسب اندام را با نام «زمان اصلی» بیرون داد. بازیگر و ورزشکاری که 3 بار ازدواج کرده و مادر 3 فرزند نیز هست، از سال 2009 با یک تهیه‌کننده موسیقی به نام ریچارد پری نامزد شده است.

لو فرینگو

«لو فریگنو» دوره‌های آموزشی تناسب اندام را در سنین نوجوانی شروع کرد و کار حرفه‌ای خود را به‌عنوان یک بدن‌ساز پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان آغاز کرد. به علت حضور در مستند «آهنِ بادکرده» که در آن به تلاش او برای بیرون آوردن جایزه مسترالمپیا از دست قهرمان افسانه‌ای، «آرنُلد شوارتزنگر» می‌پردازد، تبدیل به یک ستاره شد. مدتی بعد فرینگو با لقب «هالک شگفت‌انگیز» در رسانه‌ها مشهور شد. با کمک این فیلم مسیر بازیگری او تغییر کرد.

او در بسیاری از پروژه‌های سینمایی و کارهای تلویزیونی به‌جای شخصیت‌های برجسته‌ای مانند فیلم «انتقام گیرندگان: عصر آلترون» صحبت کرد. خود او هم در فیلم‌های بسیاری مانند «پادشاه ملکه‌ها» و «دوستت دارم مَرد» بازی کرد، به‌علاوه او در سال 2012 در فصل پنجم «شاگردان مشهور» شرکت کرد. در دهه 90 پیش از بازنشستگی از ورزش، دوباره به بدن‌سازی روی آورد اما امپراتوری تناسب اندام او هم چنان ادامه پیدا کرد. در اوایل 2016 لو و خانواده‌اش انجمن تناسب اندام و سلامتی آنلاینی را راه‌اندازی کردند که در آنجا ویتامین‌های فریگنو، بسته آموزشی تناسب اندام و برنامه 12 هفته‌ای او را می‌فروختند. او در سال 1980 با «کارلا گرین» روان‌پزشک ازدواج کرد که به‌عنوان مدیر برنامه‌هایش به او خدمت می‌کرد و اکنون آموزگار شخصی اوست. آن‌ها سه فرزند دارند که یکی از آن‌ها دختری به نام «شانا» است که به پدر خود در تأسیس انجمن کمک کرده است. لویس جود "لو" فریگنو یک بازیگر، مربی/مشاور بدن‌سازی، بدن‌سازی حرفه ای بازنشسته آمریکایی می باشد. فریگنو برنده یک عنوان آی اف بی بی آقای آمریکا و دو عنوان آی اف بی بی آقای جهان است که در مستند بدن‌سازی تپش آهن ظاهر شد.

دنیس استین

ژیمناستیک کار سابق «دنیس استین»، فارغ‌التحصیل رشته‌ی «فیزیولوژی تمرینی و دانش جسمانی» است. وی پس از فارغ‌التحصیلی، تمرینات مربوط به ایروبیک را در کلاس‌هایی در «لس انجلس» فراگرفت. او ابتدا در برنامه‌ی «نمایش جک لالانی» فعالیت داشت اما در عرض یک سال دو ویدئوی تمرینی ابتدایی خود را به نمایش گذاشت و حق امتیاز اجرای خودش را کسب کرد. دنیس از سال 1984 تا 1988 به‌عنوان تناسب اندام کار حرفه‌ای در برنامه «امروز» به اجرا می‌پرداخت.

دنیس تا کنون 12 کتاب و بیش از 100 کاست و دی‌وی‌دی مربوط به تناسب اندام را بیرون داده است. او همچنین در برنامه‌های مربوط به تناسب اندام مانند «تندرست و خوش‌اندام باشید»، «تمرینات روزانه دنیس استین» و «زندگی همراه با تندرستی» درخشید. دنیس در سال 2012 خط فروش تجهیزات ورزشی را با نام «تندرستی برای همیشه» راه‌اندازی کرد که فروش بسیار خوبی هم داشت. او همچنین برنامه‌ی 10 هفته‌ای تناسب اندام و برنامه‌ی ماهانه‌ی تناسب اندامش را در سایت کشوری‌اش ارائه می‌دهد. او در سال 1983 با وکیلی ورزشی با نام «جف استین» ازدواج کرد که حاصل ازدواجشان دو دختر با نام‌های «کلی» و «کتی» است.

ریچارد سیمونز

«ریچارد سیمونز» فعالیت خود را در صنعت تناسب اندام را با راه‌اندازی یک باشگاه سلامت در سال 1974 شروع کرد و در اوایل دهه 80 به چهره‌ای تلویزیونی تبدیل شد که امتیاز برنامه‌ای جداگانه را برای خود کسب کرد.

امپراتوری تناسب اندام ریچارد سیمونز اکنون شامل کتاب‌های بی‌شمار، نوارها و دی‌وی‌دی‌های گوناگون است و همچنین یک سیستم کالری‌سنجی به نام خود ثبت کرده است. ریچارد در دو مراسم بسیار مشهور در سال 2013 حضور داشت که مراسم اول مربوط به اهدای جوایز ویدئو و موزیک «ام.تی.وی» و مراسم دوم، رژه‌ی روز شکرگزاری است و در ژانویه 2014 نیز در مراسم کمک به فقرا در لس انجلس حضور یافت اما در سال‌های اخیر بسیار کم‌پیدا شده است و باعث گسترش شایعات مبنی بر بیمار بودن او شده است. در اوایل 2016 این مربی تناسب اندامِ دوست‌داشتنی در یک جفت مصاحبه تلفنی با برنامه‌های «شب سرگرم‌کننده» و «امروز» شرکت کرد تا به شایعات مریض بودن یا گروگان گرفته شدنش پایان دهد اما در ماه ژوئن به طرز مرموزی بستری شد.

سوزان سومرز

«سوزان سومرز» کار حرفه‌ای خود را از دهه‌ی 60 شروع کرد اما تا آغاز به کار «کمپانی سه‌گانه» در سال 1977 کار خاصی را صورت نداد تا اینکه این بلوند زیبارو تبدیل به گوینده‌ی «تایت مستر» شد. سوزان سومرز با فیلم‌های «او کلانتر است» و «قدم به قدم» تبدیل به یک ستاره شد. سوزان سامرس یک هنرپیشه، و مانکن اهل ایالات متحده آمریکا است. وی از سال 1963 میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است. از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته است می‌توان به دیوارنویسی آمریکایی اشاره کرد.

سوزان به خاطر بازی ضعیفش در فیلم کمدی «بگو این‌جوری نیست» بازنشسته شد. البته سرطان سینه‌ی او دلیل محکم‌تری برای بازنشستگی او در سال 2011 به شمار می‌رود. سوزان هنوز با حضور منظم در برنامه‌های رسانه‌ای و رقابت در بیستمین فصل از «رقص با ستارگان» در 2015 هنرنمایی می‌کند. امپراتوری تناسب اندام او که شامل کتاب‌ها، نوارها و دی.وی.دی‌های بی‌شمار، ابزارهای تمرینی و مکمل‌های رژیمی است، هم چنان پابرجا است. این بلوند زیبارو که از ازدواج اولش یک پسر دارد، از سال 1977 با «آلن هامل» شوهر دوم خود مشغول زندگی است.

اگر از این ماجرا لذت بردید میتوانید یک سری هم به " 10 باور نادرست در رابطه با تناسب اندام" بزنید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر