تعریف معماری از زبان سه طراح جوان ایرانی !

معماران برجسته: امروزه مفهوم صحیح معماری و نیاز به معماری اصولی بیشتر از گذشته در میان جوامع مختلف و بازارهای ساخت‌وساز رونق گرفته است

معماران برجسته: امروزه مفهوم صحیح معماری و نیاز به معماری اصولی بیشتر از گذشته در میان جوامع مختلف و بازارهای ساخت‌وساز رونق گرفته است. مفهومی که می‌تواند نگرش مصرف‌کنندگان و کاربران را نسبت به کیفیت یک بنا چه از لحاظ طراحی و چه از لحاظ ساخت و انتخاب مصالح مناسب تغییر دهد. این تغییر نگرش سبب تغییر در دیدگاه سازندگان کشور نیز می‌شود و در همین سلسله‌مراتب نیاز کاربر، طراحی معمار متخصص تا اجرای سازندگان کارآزموده است که حلقه‌ گمشده‌ استفاده از دانش متخصصان حوزه‌ معماری به چشم می‌خورد؛ به همین منظور چیدانه در بخش طراحان برجسته همچون گذشته سعی دارد یکی از افراد موفق و تأثیرگذار در زمینه معماری و طراحی داخلی را به شما معرفی کند تا با متخصصین این حوزه بیشتر آشنا شده و به انتخاب شایسته‌تری در این زمینه برسید. با ما همراه باشید. 

معماران ایرانی

چه کسانی هستند؟

  • سیدنوید امامی:
    تحصیلات: فارغ‌ التحصیل کارشناسی ارشد معماری منظر از دانشگاه شهید بهشتی 
    موسس و مدیر دفتر معماری رازان 
    موفق به کسب جوایز متعدد معماری در مسابقات معتبر داخلی 
     
  • علی علوی:
    تحصیلات: کارشناس ارشد معماری از دانشگاه هنر و معماری تهران  
    موسس و مدیر دفتر معماری علی علوی
    موفق به کسب جوایز متعدد معماری در مسابقات معتبر داخلی و خارجی
     
  • محمد خاوریان:
    تحصیلات: فارغ التحصیل کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه هنر تهران 
    موسس و مدیر دفتر معماری محمد خاوریان
    موفق به کسب جوایز متعدد معماری در مسابقات معتبر داخلی  

چه سبکی دارند؟ 

سید نوید امامی: رازان به دنبال یافتن پاسخ‌های مناسبی برای نیازهای انسان امروزی است که این هدف را با توسعه‌ الگوهای قدیمی و توجه به زمینه‌های مختلفی از پروژه‌ها؛ اعم از اجتماعی، فرهنگی، اقلیمی و... دنبال می‌کند.

علی علوی: در رشته‌های تخصصی متفاوتی کار می‌کنم که نسبت به نوع محصول یا پروژه سبک کاری‌ام ممکن است متفاوت باشد، ولی سبک و علاقه خودم طراحی صندلی‌های مجسمه‌گونه است که اصطلاحا به آن اسکالپچر ( sculpchair ) می‌گویند.

در چیدانه بیشتر بخوانید: 
سه معمار، سه نسل، سه سبک!
3 معمارخلاق ایرانی از خودشان می گویند!
همه چیز درباره 3 معمار جوان ایرانی!

محمد خاوریان: بستر فرهنگی، اجتماعی، کالبدی و پتانسیل‌های آن یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در معماری وی بوده و در طراحی نیز به روابط بین فضایی، مطالعه در مورد الگوهای گذشته، ارتباط پروژه‌ها با شهر و مردم  و  استفاده از آنها در کالبد امروزی توجه خاصی دارد.

دیدگاهشان در رابطه با معماری چیست؟ 

سید نوید امامی: در تعریف معماری به زبان ساده می توان گفت معماری، حل کردن مسئله‌ای یکتا با هدف خلق فضایی یکتا برای انسان‌هایی است که گذشته، حال و آینده‌ای منحصربه‌فرد دارند. با توجه به پیشرفت سریع علم و تکنولوژی و نمود لحظه‌ای آن در زندگی روزمره، نیاز به بازتعریف مضامین پذیرفته‌شده‌ قدیمی به خوبی حس می‌شود. این نگاه، باعث ایجاد خلاقیت و کشف راهکارهای جدیدی در برخورد با موضوعات طراحی از کل تا جزء می‌شود و تعاریف جدیدی از مفاهیمی مانند شهر، سکونتگاه، محیط کار، سواره و پیاده، محصوریت و... ارائه می‌کند که باید در معماری امروز معادل و جایگزینی برای آن خلق کرد. 

علی علوی: به نظرم اگر رنگ طلایی به مدت چند سال از طراحی حذف شود، شاهد پیشرفت فوق‌العاده‌ای در طراحی داخلی هستیم. یک زاویه تند، یک قوس بی‌جا، درصد مات یا براق بودن رنگ و ... می‌تواند طرح را از یک شاهکار طراحی به یک طرح بی‌مخاطب تبدیل کند؛ برای همین طراحی هم مثل خیلی از رشته‌های دیگر به متخصص احتیاج دارد.

محمد خاوریان: مرز بین درون و بیرون یک پروژه معماری همیشه با مساله شهر‌های ما ارتباط بسیار پیچیده‌ای دارد. معماری امروزی ایران و به‌خصوص فضاهای مسکونی و عمومی در مقیاس شهری نیازمند یک اتفاق تازه است. با علم به این موضوع که ما در هیچ بنای ارزشمند گذشته ایرانی موردی نداریم که معماری داخلی، معماری کلی بنا و ارتباط آن با شهر از هم منفک باشد و همیشه این سه مورد به‌صورت هماهنگ، کاملا وابسته و تکمیل‌کننده یکدیگر هستند و مساله‌های بستر نقش بسیار پررنگی در شکل‌گیری این سه عامل در کنار یکدیگر و به وجود آمدن یک معماری ایده‌آل بازی می‌کند. 

برای اینکه بتوانید پروژه ی خود را در بخش پروژه های برجسته چیدانه با نام خودتان ثبت کنید کافی است، عکس پروژه و مشخصات خود را به تلگرام چیدانه 09035550148 ارسال کنید. اهالی فن چیدانه مکانی است که معماران و متخصصان حوزه ساخت و دکوراسیون داخلی می توانند عضو شده و پروژه های خود را به نمایش بگذارند. اگر شما هم صاحب کسب و کاری در این زمینه هستید، هر چه زودتر دست به کار شوید و پروژه ی خود را با مردم ایران به اشتراک بگذارید.

منبع: مجله منزل؛ نویسنده: ثمینا فراهانی؛ تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر