ماهان شبکه ایرانیان

هنر نوشتن یادداشت تشکر

سپاس‌گزاری حسنی است که هر مردی باید آن را در خود تقویت کند

سپاس‌گزاری حسنی است که هر مردی باید آن را در خود تقویت کند. با این همه، اگر در هنر ابراز آن توانمند نباشید قدردانی کردن هیچ معنایی ندارد . یک مرد باید از هر موقعیتی برای بیان قدردانی از اطرافیانش به خاطر عشق، حمایت و سخاوت آنها استفاده کند. یکی از راه‌های بیان این قدردانی استفاده از یادداشت تشکر است. متاسفانه خیلی از آقایان امروزه کاملاً این بخش از رسوم را نادیده می‌گیرند و در نتیجه قلب افرادی را می‌شکنند. هر مرد محترمی باید بداند چه موقع و چگونه یک یادداشت تشکر را بنویسد. تبدیل شدن به یک نویسنده محترم و پر تلاش، شما را نسبت به همسالان تنبل‌تان در جایگاهی بالاتر قرار می‌دهد.

چه زمانی باید یک یادداشت تشکر نوشت

  • وقتی که یک هدیه دریافت می‌کنید (مخصوصاً اگر این هدیه از طرف فرد بزرگتری باشد  باشد).
  • وقتی کسی خدمتی را به شما می‌کند.
  • وقتی فردی چه در سر کار و چه در دوستی، کاری را بالاتر و فراتر از آنچه شما انتظار داشتید انجام می‌دهد. 
  • بعد از یک مصاحبه شغلی
  • وقتی شما شب خانه‌ی کسی می‌مانید.
  • وقتی که شما به تعطیلات می‌روید و فردی اطراف شهر را نشان‌تان می‌دهد و فرقی هم نمی‌کند که شما در خانه‌ او اقامت داشته‌اید یا نه.
  • زمانی که شما را برای شام دعوت می‌کنند.
  • زمانی که کسی برای شما مهمانی برپا می‌کند.
  • وقتی فردی برای شما یک کار فوق‌العاده انجام می‌دهد که شما را دلگرم کند.

در مورد نوشتن یادداشت تشکر خسیس نباشید. هیچ زمانی برای نوشتنش اشتباه نیست.

بعضی قوانین ابتدایی

1- همیشه تا جایی که ممکن است در اولین فرصت یادداشت تشکر را بنویسید.

حداکثر 2 هفته بعد از دریافت هدیه یا شرکت در مهمانی، یادداشت تشکر را بفرستید.

2- از طریق نامه یادداشت را ارسال کنید. 

مطمئناً استفاده از ایمیل برای ارسال یادداشت تشکر راحت‌تر است اما به جز برای تشکر از چیزهای خیلی کوچک، استفاده از آن در موارد دیگر مناسب نیست. عده‌ای ممکن است بگویند که تشکر، تشکر است و چرا نحوه ارسال آن مهم است؟ فرستادن یک یادداشت تشکر از طریق نامه، نشان‌دهنده‌ی تلاش شماست. این کار نشان می‌دهد که شما زمان صرف کرده‌اید تا از قلم استفاده کنید، روی یک پاکت آدرس را بنویسید و تمبر بخرید. این یک کار محسوس است. آنها می‌توانند به نامه دست بزنند و آن را نگاه کنند. این کار شما بسیار صمیمانه است.

3- از لوازم تحریر اصیل استفاده کنید.

اینکه هر دفعه برای تشکر از یک نفر به فروشگاه لوازم تحریر بروید می‌تواند کار شما را خراب کند. پس روی خرید لوازم تحریر مناسب سرمایه‌گذاری کنید. نیازی نیست خیلی تجملی باشد. چیزی را بخرید که زمینه‌ی خنثی و محافظه‌کاری داشته باشد تا بتوانید برای مناسبت‌های مختلف از آن بهره ببرید.

چگونه یک یادداشت تشکر بنویسید

یادداشت تشکر 

 

1- ابتدا با قدردانی خود از هدیه یا سرویسی که دریافت کرده‌اید، شروع کنید.

 مقدمه شما ساده خواهد بود. "بابت......خیلی ممنونم " اگر هدیه پول بود از یک عبارت جایگزین استفاده کنید. به جای اینکه بگویید: بابت پول خیلی ممنونم ، بگویید: به خاطر سخاوت و مهربانی شما متشکرم.

2- به طور دقیق ذکر کنید که شما برای استفاده از این هدیه چه برنامه‌ای دارید یا از چه چیز این تجربه جدید لذت می‌برید.

 اگر می‌خواهید از فردی به خاطر برگزاری یک مهمانی یا شام تشکر کنید در مورد چیزی که از آن لذت برده‌اید دقیق صحبت کنید. اگر از کسی به خاطر یک هدیه تشکر می‌کنید به گیرنده‌ی نامه توضیح دهید چگونه می‌خواهید از آن استفاده کنید. این قاعده حتی برای هدایای پولی نیز صادق است. به او بگویید که قصد دارید این پول را برای چه چیزی خرج کنید یا اینکه آن را برای چه کاری پس‌انداز می‌کنید.

3- برای بعضی از گیرندگان، خبرهایی در مورد زندگی‌ شخصی خود بگویید.

 این کار همیشه مناسب نیست. کاملاً واضح است که اگر شما می‌خواهید برای یک مصاحبه شغلی نامه‌ی تشکر بفرستید، قصد ندارید که به آنها بگویید اخیراً‌ برای شما چه اتفاقی افتاده است. اما اگر از طریق پست یک هدیه دریافت کرده‌اید و این فردی است که به صورت مداوم او را نمی‌بینید و او علاقه‌مند است تا جزئیات بیشتری در مورد زندگی شما بداند یک خلاصه از کارهایی که اخیراً انجام داده‌اید به آنها بدهید. 

4- نامه را با ارجاع به گذشته و اشاره به آینده پایان دهید.

 اگر این شخص در رویدادی که اخیراً برگزار شده است به شما هدیه داده است، بنویسید: "خیلی خوب شد که در جشن سال نو دیدمت" سپس ادامه بدهید "امیدوارم سال آینده نیز همدیگر را ببینیم". اگر دوست شما از طریق پست هدیه فرستاده است و شما او را مرتب ملاقات نمی‌کنید فقط بنویسید: امیدوارم به زودی همدیگر را ببینیم.

5- تشکر خود را تکرار کنید. 

یک پایان خوب، تکرار تشکر از فرد مورد نظر است.

6- عبارت وداع

وداع کردن، جمله یا عبارتی است که درست قبل از نام شما خواهد آمد. سخت‌ترین قسمت نوشتن یک یادداشت تشکر انتخاب یک عبارت برای وداع و پایان‌ است تا بتواند سطح رابطه‌ی شما با گیرنده را منتقل کند. استفاده از عبارت «با عشق» می‌تواند کمی زیاده‌روی تعبیر شود و کلمه‌ای مثل: «با ارادت» خیلی رسمی است. اگر احساسات شما یک چیزی بین این دو عبارت قرار دارد اینجا برای شما یک سری عبارت پایانی خنثی را جمع آوری کردیم تا بتوانید در موقعیتها و روابط مختلف استفاده کنید.

  • ارادتمند شما
  • قربان شما
  • با مهربان‌ترین احترام‌ها
  • گرم‌ترین احترام‌ها
  • بهترین احترام‌ها
  • با احترام

اگر نکته‌‌ی دیگری در مورد یادداشت تشکر به ذهن‌تان می‌رسد ما را از نظرات خود محروم نکنید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان