روستای صولان

روستای صولان&#۸۲۳۰; در ۹۰ کیلومتری شهرستان قلعه گنج در جنوب کرمان واقع است، اب و هوای گرم و خشک دارد،ونزدیک به هزار نفر جمعیت داردودارای یک مسجد بنام مسجد امام حسین علیه السلام میباشد یک مدرسه ابتدایی به نام شهید خدابخش پور غلامحسینی ویک مدرسه راهنمایی بنام (سینا) که هم دخترانه هم پسرانه می باشدروستای صولان که در مر کز قرار داردو روستاهای که در م ...

روستای صولان…
در 90 کیلومتری شهرستان قلعه گنج در جنوب کرمان واقع است، اب و هوای گرم و خشک دارد،ونزدیک به هزار نفر جمعیت داردودارای یک مسجد بنام مسجد امام حسین علیه السلام میباشد یک مدرسه ابتدایی به نام شهید خدابخش پور غلامحسینی ویک مدرسه راهنمایی بنام (سینا) که هم دخترانه هم پسرانه می باشدروستای صولان که در مر کز قرار داردو روستاهای که در مجاور آن قرار دارند جز صولان به حساب میایند عبارتنداز .روستای غلامحسینی ها.روستای توریگ یک .تو ریگ دو .توریگ سه وجنگل آباد و زیارت پیر کرکان وروستای دازک دربین روستاهای همجوار به تمیزی و نظافت مشهوراست. اکثر مردم کشاورز هستند گندم، جو،کنجد، ودرخت خرما میکارند.


تاریخچه مردم ساکن روستا:

مردم روستا قبل از انقلاب در منطقه جازموریان در30کیلومتری روستای صولان زندگی میکردندو بعد از انقلاب جهاد کشاورزی با دادن تلمبه وموتور آب در مکان فعلی(روستای صولان) ساکن شدند و به کار کشاورزی پرداختند.

روستای صولان

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان