ایده‌های خلاقانه برای تزئین باغچه کوچک خانه بدون هزینه کردن

اگر باغچه کوچکی در حیاط یا تراس دارید و معتقدید که این فضای کوچک ارزش وقت گذاشتن و زیباسازی را ندارد سخت در اشتباهید

دیزاین

اگر باغچه کوچکی در حیاط یا تراس دارید و معتقدید که این فضای کوچک ارزش وقت گذاشتن و زیباسازی را ندارد سخت در اشتباهید. شما با بهره گیری از کمی خلاقیت می‌توانید این باغچه کوچک را به بهترین نحو ممکن تزئین کنید. در اینجا قصد داریم تا ایده هایی که نیاز چندانی به پول صرف کردن ندارند و فقط با کمی خلاقیت قابل پیاده سازی هستند را به شما معرفی کنیم. پس با ما باشید:

دیزاین

1- استفاده از یک دوچرخه قدیمی و بلااستفاده:

اگر یک دوچرخه قدیمی و بلااستفاده دارید، می‌توانید به بهترین نحو ممکن از آن در باغچه کوچکتان استفاده کنید. چند گلدان کوچک را روی بخش‌های مختلف دوچرخه قرار دهید و می‌بینید که چه ایده زیبا و جذابی خواهد شد.

دیزاین

2- لوله‌های پولیکا:

اگر چند لوله پولیکا را برش عرضی زده و از وسط به دو قسمت تقسیم کنید، می‌توانید از آنها به عنوان گلدان‌های کوچک و زیبایی برای کاشت سبزیجات و یا گل و گیاهان مورد علاقه تان استفاده کنید. این لوله‌های پولیکا را می‌توانید با طنابهای محکم به صورت پلکانی به هم وصل کنید وآن را در تراس کوچک خانه به دیوار بکوبید.

دیزاین

3- تایرها و لاستیک‌های کهنه:

لاستیک‌های کهنه اتومبیلتان را دور نیندازید. شما می‌توانید در داخل آنها چمن کاشته و یا آنها را رنگ آمیزی کرده و به عنوان گلدانی برای کاشت گیاهان و درختچه‌های کوچک استفاده کنید و یا اینکه آنها را به دیوار آویزان کرده و درداخل آنها گلدان‌های کوچکی قرار دهید و یا حتی در داخل لاستیک‌ها کمی خاک ریخته و داخلشان گیاهان زیبایی بکارید.

دیزاین

4- صندلی تزئینی:

اگر صندلی کهنه و شکسته‌ای دارید، می‌توانید از فضای نشیمنگاه آن برای قراردادن گلدان‌ها و یا کاشت گلهای زیبا استفاده کنید. بدون آنکه هزینه‌ای صرف کنید، می‌توانید یک صندلی مملو از گل داشته باشید و آن را در تراس یا باغچه کوچک خانه‌تان قرار دهید.

دیزاین

5- بطری‌های بلااستفاده:

می‌توانید از بطری‌های شیشه‌ای شکسته تان هم نهایت بهره را ببرید. آنها از آویزان کرده و با سلیقه خودتان برای کاشت و پرورش گیاهان از آنها استفاده کنید.

دیزاین

6- جعبه‌های چوبی:

اگر در خانه جعبه‌های چوبی بلااستفاده‌ای دارید که چه بهتر.. در غیر این صورت می‌توانید از مغازه‌ها یک یا چند جعبه چوبی تهیه کنید و با کاشت گل و گیاه در داخل آنها یک گلدان زیبا داشته باشید.

دیزاین

7- یک نورپردازی زیبا:

اگر قصد دارید تا تراس یا حیاط کوچک خانه تان را نورپردازی کنید، می‌توانید چنین طرحی را دراختیار یک فرد متخصص گذاشته و ازاو بخواهید تا با پیاده‌سازی آن، یک لوستر متفاوت برای حیاطتان طراحی کند.

دیزاین

8- یک صندلی اختصاصی:

با بهره‌گیری از چند جعبه چوبی و کمی خلاقیت و متصل کردن آنها به یکدیگر می‌توانید یک صندلی و نیمکت اختصاصی در حیاطتان بسازید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان