ماهان شبکه ایرانیان

روستای المور

المور روستایی در جنوب غرب استان کهگیلویه وبویر احمد،درهفتاد کیلومتری شهرستان دهدشت ودرسه کیلومتری شهر قلعه رئیسی واقع میباشد

المور روستایی در جنوب غرب استان کهگیلویه وبویر احمد،درهفتاد کیلومتری شهرستان دهدشت ودرسه کیلومتری شهر قلعه رئیسی واقع میباشد.
این روستا از لحاظ طبیعت زبانزد عام وخاص میباشد . دارای جهارچشمه به نامهای چشمه مندره وچشمه ملارضا وچشمه سرآب و چشمه گوری می باشد البته از لحاظ آب باز هم قنات هایی در اطراف روستا وجود دارد ، این روستا دارای 50 الی60 باغ میباشد که عمدتا درختهایی به نام انار انگور وانجیردراین باغها یافت می شود، در کل آمادگی دیدوبازدید همه هموطنان را درچهار فصل دارا میباشد.
این روستا دارای 100 خانوار بوده که به علت نبود امکانات آموزشی از جمله مدرسه در مقطع راهنمایی ومتوسطه عده ای که تعداد آنها متاسفانه کم هم نیست به دلیل مشکل فوق مجبور به ترک روستا شده اند . جالب اینجاست: که این افراد با وجودی که نقل ومکان کردند به غیر از روزهای نوروز وتابستان برای دیدن روستا وفضاهای آن هر چند وقت یکبار دوباره سروکلشان در روستا پیدا میشود.در کل نزدیک به 60الی 70 خانوار در این روستا مشغول به زندگی بوده و هستند. از لحاظ شمارش جمعیتی نزدیک به دویست نفر در این روستا مشغول به کار وزندگی میباشند.
خدمت شما عرض کنم که این روستا دارای طبیعتی بسار زیبا میباشد

در فصل بهار گلها شکوفه کرده زمین سر سبز میباشد

در تابستان میوه ها ثمر داده سرسبزی به قوت خود باقی است

در پاییز سوز سرما سازش بخش است

ودر زمستان بارش برف باران وبوران هوارا معطر وخوشبو میکند .

در کل این روستا در چهار فصل سرسبز وبانشاط میباشد و به دلیل سر سبز بودن المور وزین بخش نام روستا شد( در کل المور به معنی مور وسرسبزی میباشد)

روستای المور

روستای المور

روستای المور

روستای المور

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان