ساده‌ترین راه برای روشن شدن پوست صورت

اصلا انتظارش را ندارید که ماسک صورت با این ماده ساخته شود!!

پوست صاف

اصلا انتظارش را ندارید که ماسک صورت با این ماده ساخته شود!!

روش‌های زیاد و مختلفی برای روشن کردن پوست وجود دارد، از جمله روش‌های شیمیایی که شاید کمی برای پوست خشن باشند و به مرور زمان به آن آسیب بزنند. اما اگر دنبال یک روش مطمئن، آسان و طبیعی برای روشن کردن پوست خود هستید، این مقاله مخصوص شما نوشته شده است. 

همگی درباره این که سیب زمینی یکی از خوشمزه‌ترین خوراکی‌ها است هم نظرند، اما علاوه بر این، سیب زمینی‌ها روشن‌کننده‌های خیلی خوبی هم هستند. برای این که پوست لطیف و روشن‌تری داشته باشید، هر روز یا یک روز در میان پوست خود را با یک اسکراب طبیعی که با سیب زمینی درست می‌شود، لایه‌برداری کنید. این کار به ترمیم پوست و از بین بردن منافذ آن نیز کمک زیادی می‌کند.

ماسک صورت

مرحله یک

یک سیب زمینی را زیر آب سرد خوب بشویید. آن را پوست بکنید. این کار را بالای سطل زباله یا سینک انجام دهید و پوست‌کن را در جهتی غیر از سمت بدن‌تان روی پوست سیب زمینی بکشید.

مرحله دو

با نوک پوست‌کن تمام گره‌های سیب زمینی و نقاط سیاه آن را بیرون بکشید و بعد از انجام این کار، یک بار دیگر آن را زیر آب سرد بشویید.

مرحله سه

سیب زمینی را رنده کنید. بهتر است که از ریزترین رنده‌ای که دارید استفاده کنید. سپس رشته‌های رنده شده را در یک کاسه تمیز بریزید و تا جایی که می‌توانید با استفاده از یک گوشتکوب یا چنگال آن را له کنید.

مرحله چهار

صورت خود را با یک شوینده مخصوص صورت بشویید و سپس پوست را با فشردن حوله به صورت خشک کنید. حوله را روی صورت‌تان نکشید چرا که این کار پوست را ملتهب می‌کند. سیب زمینی له شده را روی صورت خود بگذارید و مراقب باشید به داخل چشم‌تان نفوذ نکند. اجازه دهید این ماسک برای 20 دقیقه باقی بماند.

مرحله پنج

صورت خود را با آب ولرم شسته و به روشی که در مرحله چهار توضیح داده شد، خشک کنید. هر روز یا یک روز در میان این کار را تکرار کنید.

مواد و ابزار مورد نیاز

• یک سیب زمینی درشت

• پوست‌کن

• رنده ریز

• گوشتکوب یا میکسر

• کاسه

• شست و شو دهنده صورت

• حوله

توصیه‌ها

• برای خنک کردن و التیام بخشیدن به پوست خود می‌توانید سیب زمینی را برای چند ساعت در یخچال گذاشته، سپس آن را روی صورت خود قرار دهید. این کار علاوه بر آرامش بخش بودن، به بسته شدن منافذ پوست هم کمک بیش‌تری می‌کند.

• می‌توانید به ماسک سیب زمینی خود آب لیمو هم اضافه کنید. لیمو یکی دیگر از روشن‌کننده‌های طبیعی به حساب می‌آید، اما قبل از شروع کار مطمئن شوید که زخم یا خراشی روی پوست‌تان نباشد و از نفوذ آن به داخل چشم هم جلوگیری کنید، چرا که لیمو می‌تواند باعث سوزش شود.

• اگر صبح‌ها چشمانی پف‌کرده دارید، دو حلقه سیب زمینی را برای چند دقیقه روی چشم‌های‌تان بگذارید. این کار پف و تیرگی دور چشم‌ها را از بین می‌برد.

هشدار:

اگر با استفاده از این ماسک پوست شما قرمز یا تحریک شد، صورت‌تان را بشویید و دیگر از آن استفاده نکنید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر