تعطیلات آخر هفته خود را چگونه بگذرانیم – هفته آخر تابستان

سلام به همه نماوایی‌ها روز و شبتون خوب و خوش؛ مثل همیشه آرزو می‌کنیم که هفته خوبی رو به انتها رسانده باشید و یک هفته غیرقابل‌پیش‌بینی در انتظارتون باشه

سلام به همه نماوایی‌ها روز و شبتون خوب و خوش؛ مثل همیشه آرزو می‌کنیم که هفته خوبی رو به انتها رسانده باشید و یک هفته غیرقابل‌پیش‌بینی در انتظارتون باشه. در این روزهای پایانی سال و در این آخرین نفس‌های تابستان و تعطیلات مثل همیشه با نماوا همراه باشید و یک چهل هشت ساعت دیگر رو به ما و پیشنهادهامون اعتماد کنید. در این روزها نام هیچ بازیگر در سینمای ایران به‌اندازه لیلا حاتمی به گوش نمی‌رسد؛ تقریباً از هر سه خبر مهم این روزهای سینمای ایران دریکی از آن‌ها رد پای حاتمی به چشم می‌خورد او در شهریور امسال در دو جشن بزرگ صنفی و خصوصی سینمای ایران درخشید و جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن جشن خانه سینما را از دست  حمید نعمت‌الله، ساره بیات و نوید محمدزاده دریافت کرد؛ نقش‌آفرینی لیلا حاتمی در فیلم پرطرفدار این روزهای سینمای ایران «رگ خواب» غیر از سیمرغ بلورین جشنواره فجر انبوهی جایزه را برای او به ارمغان آورد که غیر از جایزه اصلی جشن خانه سینما که به آن اشاره شد می‌توان به جایزه بهترین بازیگری زن در پر حاشیه‌ترین جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران اشاره کرد؛ همچنین در هفته پیش به همت دکتر امیر هوشنگ هاشمی، نویسنده و منتقد سینما و عضو هیئت‌داوران جشن حافظ، مراسم تقدیر و نکوداشتی از لیلا حاتمی در ونکوور برگزار شد که طی این مراسم، فیلم‌های «لیلا» و «در دنیای تو ساعت چند است؟» اکران شدن ورک شاپ بازیگری هم با حضورحاتمی برگزار شد.

اما شاید یکی از داغ‌ترین و عجیب‌ترین خبرهایی که در این چندروزه از لیلا سینمای ایران منتشرشده یک خبر ویژه و بسیار هیجان‌انگیز باشد. خبری با این تیتر:

لیلا حاتمی، بازیگر محبوب ایرانی، در فرانسه عطری به نام عطر تهران را رونمایی کرده که با برند شهر خودش به بازار عرضه خواهد شد و با نام عطر لیلا حاتمی نیز شناخته می‌شود..

ظاهراً عطر زنانه او با رایحه‌ای از هلو، گریپ‌فروت، شکلات، وانیل و همچنین عطر مردانه او با رایحه‌ای از فلفل، انگور، سیب سبز عرضه‌شده است و همچنین گفته می‌شود قیمت عطر لیلا حاتمی در مدل‌های عطرهای زنانه و مردانه و با حجم 100 میلی‌لیتر حدود 130 درهم امارات است. عطر تهران، با قیمت 68 یورو، در حال حاضر در فروشگاه‌های فرانسه به فروش می‌رسد. البته این عطر هنوز در تهران عرضه نشده است. به‌واسطه این‌همه متن و حاشیه دوروبر یکی از زیباترین زنان سینمای ایران و صدالبته یکی از دوست‌داشتنی‌ترین آن‌ها که خالق انبوهی شخصیت جاودانه است از شما دعوت می‌کنیم تعطیلات آخر این هفته را تبدیل به یک تعطیلات تماماً لیلایی بکنید کلی لذت ببرید.

پیشنهاد اول تماشای لیلا بر روی پرده:

سال 1376 به هزار و صد دلیل سال مهم و تأثیرگذاری در تاریخ اجتماعی ایران محسوب می‌شود؛ روی کار آمدن دولت اصلاحات با گفتمانی نو امیدوارکننده برای تغییر. این موج جدید که همه آدم‌ها رو سرشار از شور مجدد و هیجان برای تغییر کرده بود سینما رو هم دستخوش تغییرات بزرگی کرد؛ بسیاری از کارگردان‌های سینمای ایران دقیقاً در همین سال بهترین فیلم هاشون رو ساختند و به نمایش درآوردند که شاید به مهم‌ترین آن‌ها فیلم «طعم گیلاس» زنده‌یاد کیارستمی؛ «بانوی اردیبهشت» بنی اعتماد؛ «آژانس شیشه‌ای» حاتمی کیا و «رنگ خدا» مجیدی اشاره کرد و در این بین داریوش مهرجویی هم فیلم «لیلا» را بر روی پرده داشت (لیلا در سال 1375 ساخته و در سال 1376 به نمایش درآمد) فیلمی که بعدها به هامون زنانه مهرجویی شهرت یافت و حدیث نفس درونی نسلی از زنان ایرانی شد. خود تخریبی شاعرانه شخصیت لیلا که به خاطر عدم توانایی بچه‌دار شدن رضایت به ازدواج دوم همسرش می‌دهد قصه‌ای پرپیچ‌وخم بود که تا همین امروز خط برگردان خاطره بازی فیلم بازها و علاقه‌مندان به سینمای مهرجویی است. این روزها به مناسبت بیستمین سالگرد نمایش و اکران این فیلم؛ دوباره این بخت یاری به‌دست‌آمده است که بتوان آن را بر روی پرده و در سینما به تماشا نشست. این فرصت را از دست ندهید.
پیشنهاد دوم: قاچاقچی اغواگر

نقش‌آفرینی حاتمی در شاهکار همیشگی مهرجویی همان‌طور که برای او یک نقطه عطف محسوب می‌شود و مرحله جدید در کارنامه کاری آن را رقم می‌زند اما یک خطر بسیار بزرگ و یک تهدید هم محسوب می‌شود. فرورفتن حاتمی در نقش زنی ظلم دیده و بی‌پناه زنی آرام و کم‌حرف درون‌گرا و شکننده که شاید بتوان به تازه‌ترین آن‌ها یعنی کاراکتر زن فیلم آخر حمید نعمت‌الله «رگ خواب» اشاره کرد.

شاید در معدود دفعاتی که حاتمی از این غالب بیرون می‌زند و به طرز شگفت‌انگیزی توانایی خود را در ایفای نقشی کاملاً متفاوت ازآنچه تا امروز از آن می‌شناختیم فیلم آخر سهیل بیرقی است. فیلم «من» بیرقی که یکی از بهترین زوج‌های این چندساله سینمای ایران را در خود جای دارد یعنی امیر جدیدی و لیلا حاتمی یک فیلم بسیار دوست‌داشتنی و قابل‌احترامی است. اگر در زمان اکران فرصت تماشای این فیلم را نداشته‌اید به شما پیشنهاد می‌کنم فرصت را از دست ندهید و در این دو روزه تعطیلی پیش ر به تماشای آن بنشینید. از بازی حاتمی جدیدی و صدالبته بهنوش بختیاری (در کمال ناباوری) لذت ببرید: اگر تصمیم گرفتید تماشا این فیلم رو به‌عنوان یکی از کارهای پنجشنبه جمعتون در نظر بگیرید صحنه دونفره دو قهرمان اصلی را دریابید و حسابی با آن کیف کنید

پیشنهاد سوم: نوستالژی

در این سال‌ها تعداد کارگردان‌های فیلم اولی و دومی کم نبودند که آثار مهم و باارزشی تولید کردند که خوب حتماً مهم‌ترین آن‌ها محمدحسین مهدویان با دو فیلم «ایستاده در غبار» و «ماجرای نیم روز» و سعید روستایی با «ابد و یک روز» هستند؛ اما در این بین یک فیلم‌ساز اولی با یک فیلم به‌غایت سانتیمانتال (به معنی و مفهوم مثبت کلمه) دل بسیاری از منتقدین و سینما روها رو به دست آورد
«در دنیای تو ساعت چند است؟» اولین ساخته بلند صفی یزدانیان در مقام کارگردان محسوب می‌شود. در این فیلم به‌جز لیلا حاتمی و علی مصفا تعدادی از بازیگران بومی استان گیلان نیز به ایفای نقش پرداختند. بازی زری خوشکام مادر لیلا حاتمی و همسر علی حاتمی بعد از چندین دهه حضور کمرنگ و بازی کریستف رضاعی آهنگسازی ایرانی در دو نقش از نکات جالب‌توجه این فیلم است بی‌شک این فیلم نه‌تنها بهترین گزینه برای یک تعطیلات آرام شهریوری است که بهترین گزینه برای پیشوازی فصل پاییز (پادشاه فصل‌ها) است. به شما پیشنهاد می‌کنم حتماً این فیلم رو از دست ندهید از بازی دل‌انگیز لیلا حاتمی در نقش گلی نهایت لذت رو ببرید.
پیشنهاد چهارم: زن بازیگر مرد کارگردان

علی مصفا که سابقه بازی‌های درخشانی در کارنامه خود دارد و در نقش مقابل لیلا حاتمی در فیلم مهرجویی در نقش همسر او ظاهر می‌شود؛ در کنار فعالیت‌هایش در عرصه بازیگری سینما تئاتر و تلویزیون تا به امروز دو بار در مقام کارگردان پشت دوربین رفته است یک‌بار برای فیلم مستقل و کمتر دیده‌شده «سیمای زنی در دوردست» و بار دیگر برای فیلم «پله آخر» این دو فیلم که هر دو توسط حضور لیلا حاتمی در مقام نقش اول نجات پیدا کردند و رستگار شدن فیلم‌های کم‌هزینه و تجربی هستند که مصفا با هزینه شخصی خودساخته است. باوجود برخی مشکلات اساسی در کارگردانی و قصه؛ هر دو اثر فیلم‌هایی قابل دفاع و استانداری هستند. اگر در این تعطیلات فرصت کردید حتماً دست‌کم یکی از آن‌ها را به نماش بنشنید.
بی‌هیچ گفتگویی می‌توان این فهرست پیشنهادها رو مدام ادامه داد آن را پر و پیمون تر کرد. کم نیستند فیلم‌های حاتمی که همگی ارزش دیدن را داند؛ قطعاً «جدایی نادر از سیمین»؛ «هر شب تنهایی» رسول صدر عاملی؛ «آب‌وآتش» جیرانی و حتی فیلم اصلاً دیده نشده «شاعر زباله‌ها» می‌تواند گزینه‌های عالی برای گذران تعطیلات باشند.سعی کنید با توجه به همه گرفتاری‌ها و سر شلوغی‌های مرسوم آخرین هفته فصل تعطیلات چندساعتی برای تماشای فیلم‌های این زن زیبا و جذاب سینمای ایران اختصاص دهید و کلی لذت ببرید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر