ماهان شبکه ایرانیان

به چه میزان پتاسیم در روز نیاز دارید

بایستی بدانید که پتاسیم الکترولیتی است که حامل بار الکتریکی به هنگام حل شدن در آب است. و همان عمل را در بدن انجام داده و به حفظ تعادل الکترولیت در بدن کمک می‌کند

به چه میزان پتاسیم در روز نیاز دارید

بایستی بدانید که پتاسیم الکترولیتی است که حامل بار الکتریکی به هنگام حل شدن در آب است. و همان عمل را در بدن انجام داده و به حفظ تعادل الکترولیت در بدن کمک می‌کند. اجازه دهید دریابیم بدن ما در روز به چه میزان پتاسیم نیاز دارد.
وجود پتاسیم درشت مغذی جهت انجام عملکردهای سلولی مختلف در بدن بسیار اهمیت دارد. مواد غذایی بسیاری وجود داشته که حاوی پتاسیم بوده و فرد می‌تواند میزان مجاز روزانه پتاسیم را از این مواد غذایی تأمین کند. اما چه میزان پتاسیم در روز نیاز دارید؟ به محض آنکه جواب خود را دریافتید، محاسبه میزان پتاسیم مصرفی خود آسان‌تر خواهد شد. اجازه دهید با کمک اطلاعات ارائه شده در ذیل به جزئیات میزان پتاسیم توصیه شده‌ی پتاسیم مصرفی در روز بپردازیم.

میزان توصیه شده پتاسیم در روز

افراد بسیاری وجود دارند که نسبت به رژیم غذایی خود حساس بوده، و یا کسانی هستند که دچار پیامدهای ناشی از رژیم غذایی کم پتاسیم شده‌اند. این افراد اغلب می‌خواهند بدانند که چه میزان پتاسیم در روز مورد نیاز است؟ مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهند که جهان غرب اغلب از سطوح پایین پتاسیم در بدن خود رنج می‌برند به این دلیل که غذای سالم مصرف نمی‌کنند. آنها وعده‌های غذایی مصرف نمی‌کنند که به تأمین نیازهای روزانه‌شان از پتاسیم کمک کند. پاراگرافهای پیش رو حاوی اطلاعاتی در خصوص میزان پتاسیم مصرفی است.
میزان پتاسیم مورد نیاز توصیه شده برای کودکان به قرار ذیل است:
نوزاد تازه متولد شده تا 6 ماهه: 500 میلی‌گرم (13 میلی اکی‌والان)
7 تا 12 ماهه: 700 میلی‌گرم (18 میلی اکی‌والان)
1 تا 2 ساله: 1000 میلی‌گرم (26 میلی اکی‌والان)
2 تا 5 ساله: 1400 میلی‌گرم (36 میلی اکی‌والان)
6 تا 9 ساله: 1600 میلی‌گرم (41 میلی اکی‌والان)
کودکان بالای 10 سال: 2000 میلی‌گرم (51 میلی اکی‌والان)
زنان به میزان حدود 2300 تا 4700 میلی‌گرم در روز به پتاسیم نیاز دارند. زنان باردار تا حدود 4700 تا 5100 میلی‌گرم در روز به آن نیاز دارند به این دلیل که پتاسیم را به جنین خود در رحم و در حین شیردهی به نوزاد خود انتقال می‌دهند. در خصوص میزان پتاسیم مصرفی روزانه برای مردان، بایستی گفت که آقایان به حدود 3300 تا 4700 میلی‌گرم در روز نیاز دارند. میزان پتاسیم مورد نیاز توصیه شده برای ورزشکاران بیشتر است به این دلیل که تمرینات ورزشی سخت‌تری انجام می‌دهند. از دست رفتن پتاسیم از بدن به دلیل تعریق زیاد پس از ورزش سنگین، بیشتر خواهد بود. از اینرو آنها به بیش از 4000 میلی‌گرم در روز به پتاسیم در رژیم غذایی روزانه خود نیاز دارند. بنابراین، حکم بر این است که یک فرد جوان و همچنین یک فرد بزرگسال به حداقل 4700 میلی‌گرم پتاسیم در رژیم غذایی روزانه خود نیاز دارند.

به چه علت به پتاسیم در رژیم غذایی روزانه خود نیاز داریم؟

من مطمئن هستم که شما حتماً دوست دارید بدانید که به چه علت به حداقل 4700 میلی‌گرم پتاسیم در رژیم غذایی روزانه خود نیاز داریم. به این دلیل که پتاسیم یک درشت مغذی درست مانند کلسیم، سدیم، منیزیم، کلرید، گوگرد و فسفر است. پتاسیم به هنگام حل شدن در آب به یون‌هایی شکسته می‌شود و به انتقال پالسهای الکتریکی درون بدن کمک می‌کند. این یونهای پتاسیم درون سلول و بیرون دیواره‌های سلول موجود می‌باشند. سدیم نیز درون و بیرون دیواره‌ سلول وجود دارد. تنها تفاوت در این است که درون دیواره سلولی پتاسیم بیشتر و در دیواره خارج سلولی یونهای سدیم بیشتر وجود دارد. این امر موجب بوجود آمدن یک گرادیان الکتروشیمیایی تحت عنوان پتانسیل غشاء می‌شود. این تفاوت به انتقال یونهای سدیم به درون دیواره سلولی و یونهای پتاسیم به خارج جداره سلول کمک می‌کند. این امر به انتقال پیام عصبی کمک کرده که به انقباض عضله صاف و اسکلتی، عملکرد قلب، عملکرد گوارش و سایر عملکردهای عضلانی کمک می‌کند. در نتیجه چنانچه کمبود پتاسیم درون بدن بوجود آید، به بسیاری از مشکلات عصب شناختی و تکانه عصبی منجر خواهد شد. پتاسیم پایین در رژیم غذایی به هیپوکالمی منجر شده که موجب ضعف، کمبود انرژی، گرفتگی‌های عضلانی، ضربان قلب نامنظم، عملکرد غیر طبیعی قلب و سایر عوارض تهدید کننده حیات می‌شود. این کمبود پس از پیروی از یک رژیم غذایی پرنمک اتفاق می‌افتد. سطوح بالای سدیم در بدن نیاز به پتاسیم بیشتر جهت حفظ تعادل الکترولیت را افزایش می‌دهد. در نتیجه، نیاز بدن به پتاسیم افزایش یافته، منجر به بوجود آمدن کمبود این درشت مغذی می‌شود.

آیا نیازی به پیروی از یک رژیم غذایی کم پتاسیم وجود دارد؟

درست همانطور که فرد ممکن است مبتلا به هیپوکالمی شود، همچنین این امکان وجود دارد که دچار هیپرکالمی (مقدار بیش از حد پتاسیم در بدن) نیز گردد. کلیه‌ها میزان پتاسیم موجود در بدن را تنظیم کرده و از طریق ادرار میزان مازاد آن را دفع می‌کنند. با این حال، در صورت بروز هیپرکالمی، مقدار بیش از حد پتاسیم در بدن وجود دارد. این نشانه خوبی نخواهد بود به این دلیل که می‌تواند به بیماریهای قلبی خطرناک بسیاری منجر شود که می‌تواند خطر جانی به همراه داشته باشد. مسمومیت ناشی از پتاسیم عارضه‌ی مخاطره آمیزی است و در نتیجه نیاز به پیروی از یک رژیم غذایی کم پتاسیم وجود دارد.
فرد لازم است که تعادل سطوح پتاسیم را در بدن خود حفظ نماید، در غیر این صورت می‌تواند به مشکلاتی در سلامت منجر شود. افراد بسیاری تنها حدود 2600 میلی‌گرم پتاسیم از طریق رژیم غذایی روزانه خود دریافت می‌کنند. مشخص است که این میزان کافی نبوده و فرد نیاز دارد غذاهای غنی از پتاسیم بیشتری در رژیم غذایی خود وارد کند.
امیدوارم که اطلاعات فوق‌الذکر به شما در یافتن پاسخ خود به نیاز روزانه پتاسیم به طور واضح کمک کرده باشد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان