پایین آوردن فشار خون بالا

کنترل فشار خون بسیار مهم است، چون فشار خون بالا خطرات حمله قلبی، سکته مغزی، بیماری‌های قلبی و غیره را افزایش می‌دهد


کنترل فشار خون بسیار مهم است، چون فشار خون بالا خطرات حمله قلبی، سکته مغزی، بیماری‌های قلبی و غیره را افزایش می‌دهد. تغییر سبک زندگی و درمان‌های طبیعی می‌تواند برای پایین آوردن فشار خون بالا موثر باشد. اینجا یک راهنمای جامع در مورد پایین آوردن فشار خون بالا است.
هنگامی که فشار خون روی 140/90 میلی‌متر جیوه ثابت شود این وضعیت فشار خون بالا یا فشار خون شریانی نامیده می‌شود. اگرچه یک تهدید فوری برای زندگی نیست اما فشار خون بالا می‌تواند در دراز مدت عواقب جدی داشته باشد. به همین دلیل است که کنترل فشار خون بسیار مهم است.
تلاش برای کاهش فشار خون بالا به آغاز ثبت تاریخ برمی‌گردد. روش‌های درمان باستانی مانند یوگا و Ayurveda قبل از طب مدرن برای پایین آوردن فشار خون مورد استفاده قرار می‌گرفت. داروهای مختلف از جمله دیورتیک‌ها، مسدودکننده‌های بتا، مسدودکننده کانال‌های کلسیم و ... امروزه برای کاهش فشار خون بالا در دسترس عموم است.
با‌این‌حال، تاکید بر تغییر سبک زندگی در گذر نسل‌ها تغییر نکرده است. چاقی نجر به فشار خون بالا و و سایر عوارض می‌شود. یک رژیم غذایی ناسالم غنی از نمک و چربی، همراه با سبک زندگی بی‌حرکت عاری از ورزش از دلایل اصلی فشار خون بالا هستند. به این علت است که داشتن رژیم غذایی سالم به همراه ورزش در زندگی روزمره بسیار اهمیت دارد. در برخی موارد، فشار خون بالا ارثی است. درمان فشار خون بالای مادرزادی بسیار سخت‌تر از دیگر حالت‌ها و علل است چون این مشکل بخش جدایی ناپذیر از ساختار ژنتیکی است. خوشبختانه تحقیقات پیشرفته پزشکی در حال توسعه روش‌های جدید برای پایین آوردن فشار خون است که از طریق ژن منتقل شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان