ماهان شبکه ایرانیان

منصور پورحیدری، اسطوره استقلال درگذشت

منصور پورحیدری بازی‌های بسیاری را با استقلال برد، اما نتوانست سرطان را شکست دهد و تسلیم این بیماری شد

 منصور پورحیدری

منصور پورحیدری بازی‌های بسیاری را با استقلال برد، اما نتوانست سرطان را شکست دهد و تسلیم این بیماری شد. این اسطوره استقلال امروز در 71 سالگی در بیمارستان ایران‌مهر درگذشت. دلیل مرگ او سرطان ریه بود و او حدود یک سال با این بیماری مبارزه کرد. در روزهای اخیر، حال او رو به وخامت نهاد و او در نهایت روز جمعه، 14 آبان‌ماه دار فانی را وداع گفت. چند روز پیش بود که پزشکان اعلام کردند که از او قطع امید کرده‌اند.

پورحیدری بارها هدایت استقلال تهران را به عهده داشت و پرافتخارترین مربی این تیم به شمار می‌رود. او در سه دوره مربی این تیم شد و با آنها توانست سه بار قهرمان جام باشگاه‌های تهران شود، دو بار لیگ را فتح کند و دو بار هم به قهرمانی جام حذفی برسد. پورحیدری در جام باشگاه‌های آسیا هم کارنامه درخشانی داشت و در این مسابقات یک بار قهرمان، یک بار نایب‌قهرمان و یک بار سوم شد. پورحیدری 32 بار در رقابت‌های آسیایی استقلال را هدایت کرده که در این زمینه رکوردی به شمار می‌آید.

او تنها فردی در ایران بود که هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان مربی فاتح جام باشگاه‌های آسیا شد. پورحیدری 9 سال در تیم تاج (استقلال) در پست مدافع راست بازی کرد و سپس به عنوان مربی تیم‌های پایه و دستیار سرمربی تیم در کنار استقلال ماند.

منصور پورحیدری

پورحیدری در این دوران 309 بار به عنوان سرمربی و 81 بار به عنوان کمک‌مربی در استقلال حضور یافت. پورحیدری دو فرزند به نام‌های عسل و علی دارد که به ترتیب 24 و 33 سال سن دارند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان