ماهان شبکه ایرانیان

روستای رضی

رضی، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان رامیان در استان گلستان ایران. این روستا در دهستان قلعه‌میران قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۹۶ نفر (۵۲خانوار) بوده‌است.

رضی، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان رامیان در استان گلستان ایران. این روستا در دهستان قلعه‌میران قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال 1385، جمعیت آن 196 نفر (52خانوار) بوده‌است.

از ویکی پدیا

**************
در وقفنامه ی به جا مانده از سال 1047 قمری که حدود 400 سال از زمان انشاء آن می گذرد نام این روستا به همراه روستاهایی مانند کلچنار، کهنه رامیان، کلو، ملچ آرام، قورچای، شش آب، ویرو، کشکک، وطن، نرگس چال و…قید شده است که این نشان از قدمت بالای آن دارد. نکته جالب این که در این وقفنامه همه این مناطق موقوفه اهالی رضی می باشند. این روستا دارای مردمی مومن، متعهد و انقلابی است که در دفاع مقدس و صحنه های سیاسی، اجتماعی انقلاب حضور چشمگیری داشته اند و این روستای کوچک 21 شهید را تقدیم میهن عزیز اسلامی کرده است.
روستای رضی حدود60 خانوار و جمعیتی بالغ بر 200نفر دارد که بیشتر مردمان آن به کشاورزی و دامداری و تعدادی از جوانان این روستا نیز در معادن زغالسنگ روستا مشغول به کار هستند .

مردم این روستا از روحیه و شادابی خاصی برخودار بوده و نیز به سخت کوشی معروف می باشند.

روستای رضی

روستای رضی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان