۵۰ برند برتر لباس مردانه در طول تاریخ [قسمت اول]

وقتی در مورد انتخاب ۵۰ برند مردانه سخن به میان می‌آید کمی تردید و سردرگمی ایجاد می‌شود، برند را می‌توان به دستورات و راه‌های بهتر لباس پوشیدن تعبیر کرد، اما در مورد صفت مردانه‌ای که اضافه‌شده است باید فکر دیگری کرد

وقتی در مورد انتخاب 50 برند مردانه سخن به میان می‌آید کمی تردید و سردرگمی ایجاد می‌شود، برند را می‌توان به دستورات و راه‌های بهتر لباس پوشیدن تعبیر کرد، اما در مورد صفت مردانه‌ای که اضافه‌شده است باید فکر دیگری کرد. مسلماً باید ذهنیت خودتان را کمی تغییر دهید. همچنین باید در مورد نحوه رتبه‌بندی هم دقت زیادی به خرج داد. مسلماً سرگیجه گرفته آید. قبلاً فکر می‌کردید که برند مردانه یک مفهوم ساده در مورد تولید لباس مردانه است. در فهرستی که مشاهده خواهید کرد هدف ما نشان دادن پنجاه برند برتر تولید لباس‌های مردانه و خیاطی شده است. بنابراین ما به سراغ شلوارهای جین و تی‌شرت نخواهیم رفت. همچنین در میان برندهای لباس چند برند کفش هم مشاهده خواهید کرد اما بیشتر تمرکز ما بر روی لباس بوده است. مشکل دیگری که در طبقه‌بندی برند مردانه وجود دارد، کلاسیک و مدرن بودن (طراحی‌شده) لباس‌ها است. در فهرستی که آماده‌شده است تمرکز ما بر روی برندهایی بوده است که علاوه بر کلاسیک بودن با طراحی‌هایی که داشته‌اند توانسته باشند گامی مهم درروند لباس‌های مردانه در زمان خودشان برداشته باشند. گذشته در کنار آینده قرار دارد. در پنج قسمت و پنجاه برند بزرگ مردانه در طول تاریخ بر اساس قدرت نفوذ آن‌ها، اهمیت، زیبایی و کیفیت باشید.


50- نودی کوهن (Nudie Cohn)

موسس: نودی کوهن 1947

نودی کوهنCredit: WikiCommons

لباس‌های وسترن و غربی زیادی برای پوشیدن روزانه تولید شدند و هیچ‌کدام همانند کوهن نبودند. کوهن یک برند اوکراینی بود که در سال 1940 کار خودش را با تولید لباس‌های کانتری (تقریبا محلی امریکا) و غربی برای بازیگران هالیوود شروع کرد. اولین مشتری آن‌ها تِکش ویلیامز (Tex Williams) بود. تجارت این برند در سال 1970 رشد یافت. ویژگی که این برند داشت و همچنین المان هایی که با آن این برند را می‌شناختند، قلاب‌دوزی‌ها، استفاده بیش از حد از بدلیجات و همچنین رنگ های طبیعت وحشی بود که در کارهایشان وجود داشت. نودی حتی ماشین خودش را هم به شاخ گاوهای وحشی، چرم داخلی با علامت دلار، زیور الات بسیار مزین کرده بود. باکمی اغراق می‌توانیم بگوییم که نودی یکی از بهترین‌های تولید لباس وسترن بوده است.


49- لورا پیانا (Loro Piana)

موسس: لورا پیانا 1927

لورا پیاناCredit: WikiCommons

لورا پیانا کار خودش را در سال 1924 در ایتالیا با صنعت پشم شروع کرد اما، پس‌زمینه خانوادگی آن‌ها مربوط به صنعت پارچه بود که از سال 1812 به این کار مشغول بودند. همانند زِنگا (Zegna) شرکت، موازی با صنعت پارچه پیش رقت و حالا به عنوان یک مجموعه شرکت در تولید لباس مردانه و همچنین گاهی لباس‌های زنانه فعالیت دارد. تمام مدیریت تولید اعم از نساجی، تولید پوشاک، فروش و همچنین خرده‌فروشی‌ها زیر نظر یک سازمان و اداره کنترل می‌شود. در سال 1970 آن‌ها توانستند که پشم تاسمانی را توسعه دهند و در پوشاک مردانه یک گام بلند برای تولید لباس‌های پشم بردارند. امروزه آن‌ها بزرگ‌ترین تولید کننده پشم کشمیری در جهان هستند.


48- ابِرکرومبی اند فیچ (Abercrombie & Fitch)

موسس: دیوید تی. ابِرکرومبی و ازرا فیچ، 1892 (David T. Abercrombie & Ezra Fitch)

ابِرگرومبی اند فیچCredit: WikiCommons

قبل از اینکه ابِرگرومبی اند فیچ تبدیل به یکی از بهترین‌های تولیدات مردانه در جهان شود، در زمینه لباس‌های ورزشی فعالیت داشت و در این زمینه هم بسیار خوش درخشیده بود. برای نزدیک به صد سال، این برند لباس‌های سفری، ورزشی، هودی، چادر و همچنین وسایل ماجراجویی شیکی را تولید میکرد. برند در سال 1977 به صورت کامل از این تولیدات دست کشید و تا 1988 دست به تغییرات زیادی برای زمینه‌سازی تولید لباس‌های مردانه و آنچه که تاکنون وجود دارد انجام داد. آن‌ها لباس‌های خودشان را به افراد معروفی همانند تئودور روزولت، ارنست همینگوی تقدیم کرده اند و به شرکت‌های زیادی در زمینه تولیدات خودشان کمک کرده اند.


47- کنیز (Knize)

موسس: ژوزف گنیز 1858

 کنیزCredit: WikiCommons

در سال 1858 این برند توسط ژوزف چک که یک خیاط بود ایجاد شد، که برای 150 سال به کار خودش در زمینه تولید لباس فعالیت داشت. در آن زمان گنیز در زمینه تولید لباس مردانه، خیاطی، عطر و لوازم ارایشی فعالیت داشت و می‌توانیم بگوییم که یکی از پیشگامان لباس مردانه و لوازم ارایشی بوده است. لباس‌های این برند برای خودشان شکل متحدی داشتند، یقه‌های گرد به همراه سه دکمه که آلن فلوسر (Alan Flusser) آن را شکل بدون لبه می‌نامید، است. همانند برندهای همتای خودش اندرسون و شِپارد (Anderson & Sheppard) و کاراسنی (Caraceni)، بر روی لطافت پارچه‌های خودشان تاکید زیادی داشتند. می‌توانیم به شما بگوییم که این شرکت یکی از موفق ترین ها در زمینه خیاطی سنتی و همچنین تولیدات مردانه است.


46- سولکا (Sulka)

موسس: آموس سولکا و لئون وُرمسر (Amos Sulka and Leon Wormser) 1895

سولکاCredit: WikiCommons

نظر شما را به عبارتی که مجله نیویورک‌تایمز در مورد این برند می نویسد جلب می‌کنیم: سولکا برندی است که هیچ وقت لباس‌هایش قدیمی نمی‌شود. در سال 1985 این نوشته برای این برند یک توصیف واقعی بود. اما خبر بد این است که در سال 2001 درهای این برند تخته شد. این برند در ابتدا برای تولیدات لباس‌های مردانه آتش‌نشانی، پلیس‌های قوی هیکل ایجاد شد ولی با گذشت زمان تبدیل به یکی از مشهور ترین برندهای مردانه در جهان شد. این برند در زمینه تولید وسایل جانبی مردانه هم توانسته بود معروف شود و افراد مشهوری همانند هنری فورد (Henry Ford) و کلارک گابل (Clark Gable) از گیره های کراوات و وسایل آن استفاده می‌کردند. کاپشن های دودی و بزرگ این برند از جمله لباس‌هایی است که می‌توانستید پولتان را برایش هدر دهید. می‌توانید به فروشگاه‌های اینترنتی مراجعه کنید و ببینید که چه پول هایی برای داشتن یک پیراهن ابریشمی این برند مردم پرداخت می‌کنند. شایعات زیادی در زمینه احیا و بازگشت این برند به بازارها وجود دارد که ما خوشحال می‌شویم واقعی باشد.


45- تام براون (Thom Browne)

موسس: تام براون 2003

تام براونCredit: WikiCommons

برندهای کمی همانند بروان توانستد که مد و استایل مردانه را تحت تاثیر خودشان قرار دهند. در سال 2006 وقتی‌که این برند جایزه بهترین برند پوشاک مردانه را تصاحب کرد، بسیاری شروع به مسخره کردن استایل این برند کردند. استایلی که بیش از اینکه آینده‌نگری داشته باشد شبیه لباس‌های 1960 شده بود. تولیدات این برند ساده بودند، پارچه‌ها، رنگ ها، تزیینات همه ساده بودند. یقه‌های باریک برای کت‌ها، یقه‌های معمولی برای پیراهن‌ها. همین باعث شد که مورد توجه ما قرار بگیرد. کت‌ها و شلوارهای این برند به تن شما کوتاه‌تر از انتظار خواهد بود، مردم شاید روزی به این لباس‌ها می‌خندیدند اما هر کدام لشان می‌خواهد یکی از همین‌ها را داشته باشند. لباس و شلوارهای امروزی همان طور که تابه‌حال هم باید فهمیده باشید کوتاه‌تر از آنچه که باید باشند، هستند. شما می‌توانید این روند را مدیون براون باشید. همچنین جرئت و جسارت برند ها در تولید لباس‌های کوتاه را هم می‌توانید به همت براون بدانید.


44- میوه بافندگی (Fruit of the Loom)

موسس: رابرت نایت 1851 (Robert Knight)

رابرت نایتCredit: WikiCommons

به عبارت ساده تر، هیچ برندی اندازه Fruit of the Loom نمی‌توانست برای لباس زیر جلب توجه کرده باشد. ما می‌توانستیم به‌جای این برند از برند Jockey استفاده کنیم، ولی باید به شما بگوییم که از لوگوی این برند بیشتر خوشمان آمد. در طول سالها این برند فراز و فرودهای بسیاری داشته است، با مدیریت وارن بوفتز (Warren Buffet) در سال 2002 ورکشست شد و توسط شرکت راسل (Russel Corporation) دوباره سرپا شد، در حال حاضر یکی از بهترین‌های عرصه تولید لباس زیر مردانه است.


43- اسکات چانگ (Ascot Chang)

موسس: اسکات چانگ 1953

اسکات چانگCredit: WikiCommons

شاید اسکات چانگ به‌اندازه تورنبال و آسر (Turnbull & Asser) یا چاروت (Charvet) داستان جذابی نداشته باشد، اما این برند برای اولین بار توانست نام تجاری باشد که پیراهن‌های سفارشی با کیفیت فوق‌العاده را تولید می‌کند. زمانی که آقای چانگ اولین مغازه خودش را در سال 1950 در هنگ گنک بازگشایی کرده بود، توریست های اروپایی و امریکایی با این لباس‌ها رویارویی پیدا کردند. آن‌ها بسیار دوست داشتند زمانی که به شهر خودشان هم بازگشتند بتوانند از این لباس‌ها و این سبک دوختن دوباره استفاده کنند. امروزه این برند برای خودش در امریکا، آسیا شعبه‌های زیادی برای تولید لباس و پیراهن ایجاد کرده است. تعداد این مغازه‌ها به 14 عدد می‌رسد. همچنین این برند در زمینه تولید لباس‌های حاضری برای مردان هم پیشگام بوده است. معمولا تورهایی برای اروپا و امریکا تدارک می‌بینند که بتوانند برای مشتریان جوان تر هم لباس بدوزند و آن‌ها را هم به سمت خودشان بکشانند.


42- سالواتوره فرگامو (Salvatore Ferragamo)

موسس: سالواتوره فرگامو 1928

سالواتوره فرگاموCredit: WikiCommons

سالواتوره فرگامو همانند یک مرد شروع کرده است. او از ایتالیا به امریکا مهاجرت میکند، و نوجوانی خودش را در امریکا می‌گذراند، و به جنوب کالیفرنیا می‌رود. او حرفه خودش را در کفاشی ادامه می‌دهد و پس از گذشت مدتی شهرت خودش را در درست کردن کفش هایی برای ستاره های سینمایی به دست می‌آورد. او به دانشگاه جنوب کالیفرنیا می‌رود تا بتواند تولیدات کفش خودش را بهبود ببخشد. در اواخر دهه بیست میلادی، او به ایتالیا برمی‌گردد. به فلورانس، و شروع به تولید کفش مردانه در مقیاس انبوه‌تر می‌کند. در سال 1950، تیم 700 نفری او روزانه 350 کفش را تولید می‌کردند. زمانی که سالوادور در سال 1960 از دنیا رفت، کنترل شرکت را به فرزندان و خانواده خودش واگذار کرد. خانواده او هم‌اکنون هم کنترل و اداره این شرکت را بر عهده‌دارند. کفش هایی که برای مصرف مردانه و زنانه تولید می شوند. قبل از فرگامو، تولیدات کفش ایتالیا در امریکا به شدت مبهم و ناشناخته بود. اما بعد از او همه صنعت کفش ایتالیا را در امریکا به‌خوبی شناختند و به آن جذب شدند. بعد از فرگامو کیفیت کفش ها دیگر آنچه که قبلاً بود، هیچ وقت نشد.


41- زِگنا (Zegna)

موسس: ارمِنگیلدو زِگنا (Ermenegildo Zegna) 1910

زِگناCredit: WikiCommons

ارمِنگیلدو زِگنا مسلماً یکی از موفق ترین شرکت‌های یکپارچه در زمینه تولید لباس‌های مردانه است. این شرکت کار خودش را در سال 1910 با تولید پارچه شروع کرد، اما زمانی که در سال 1966 موسس شرکت فوت کرد، شرکت به پسرش رسید. آن‌ها تصمیم گرفتند در سایه شهرتی که این شرکت از قبل به دست آورده بود دست به تولید کت و لباس‌های ایتالیایی بزنند. پس بر روی آن سرمایه‌گذاری عظیمی کردند. در سال 1970، شرکت خط تولید لباس‌های مردانه در زمینه لباس‌های یافتنی، کراوات و لباس‌های روزشی را راه‌اندازی کرد. امروزه این شرکت همه عناصر دخیل در تولید لباسش اعم از، تولید پشم، منابع اولیه، تولید پارچه، طراحی و تهیه لباس، فروش و بازاریابی را تحت کنترل خودش درآورده است و همه محصولات خودش را در یک مغازه به فروش می رساند و یا از فروشگاه‌های خورده فروش دیگر استفاده می‌کند. به همین دلیل این شرکت را یک شرکت یکپارچه می‌گویند.

 

برای مشاهده سایر قسمت های این مطلب از پیوندهای زیر استفاده نمایید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان