تور تایلند ؛ تور ارمنستان هوایی و زمینی با ویزاکاران

تور تایلند تور تایلند ارزان قیمت یکی از پرطرفدار ترین تورهای خارجی میباشد که در بانک اطلاعات تور ویزاکاران مجریان مستقیم این تور معرفی میگردند.

تور تایلند
تور تایلند ارزان قیمت یکی از پرطرفدار ترین تورهای خارجی میباشد که در بانک اطلاعات تور ویزاکاران مجریان مستقیم این تور معرفی میگردند.

علت اینکه تایلند در صدر فهرست انتخابی گردشگران جهان قرار دارد، ساده است. هرچیزی که بخواهید در آنجا با هر کیفیت و قیمتی پیدا می‌شود. به طبیعت علاقه دارید؟ جنگل‌های انبوه استوایی در انتظار شماست. شناکردن را دوست دارید؟ سواحل گرم و زیبای تایلند را پیدا کنید. به دنبال شادی و تفریح هستید؟ فستیوال‌های متعدد امری مرسوم در تایلند به حساب می‌آیند. سفر ارزانی انتظار دارید؟ ارزان‌ترین هتل‌ها با خدمات خوب قابل دسترسی هستند. ثروتمند هستید؟ لوکس‌ترین هتل‌های جهان با کشتی‌های کروز مجلل و دیگر امکانات تفریحی به شما خوش‌آمد می‌گویند. علاوه بر جذابیت‌های طبیعی و تاریخی، پایداری نسبی سیاسی در 50 سال اخیر و گسترش خطوط هوایی بانکوک و احداث دیگر زیرساخت‌های صنعت گردشگری به میزان چشمگیری به این صنعت پول ساز کمک کرده‌اند. از مشهورترین جاذبه‌های این کشور میتوان به کاخ مجلل در بانکوک، معابد گوناگون و قبایل مختلف با فرهنگ ها و آیین‌های خاص،جنگل‌های استوایی و پارک‌های طبیعی با حیات وحش کم‌نظیر و همچنین آبشارهای گوناگون اشاره کرد. جزایر و سواحل هم که از مشخصه های اصلی جذابیت های تایلند به حساب می آیند که در بین آن ها پاتایا، پوکت و جزیره سامویی جزء مشهورترین‌ها به حساب می آیند.
در سال 1909 چهار ایالت جنوبی این کشور طبق معاهده بانکوک ضمیمه مالزی شدند. این معاهده مابین بریتانیا و پادشاهی سیام برقرار شد. در سال 1949 نیز کشور سیام به تایلند تغییر نام داده شد. تایلند در جنگ جهانی دوم در عرض 6 تا 8 ساعت توسط قوای ژاپن تسخیر گردید. بعد از این اتفاق تایلند به عنوان متحد ژاپن در جنگ دوباره استقلال یافت اما همزمان جنبش‌های ضد ژاپنی و ضد فاشیستی تحت نام «سری تای» در کشور گسترش یافتند تا اینکه با  شکست ژاپن و متحدان، تایلند نیز به سمت غرب متمایل شد.
تایلند همچون سایر کشورهای جنوب آسیا به شدت تحت تاثیر فرهنگ و مذهب هندو قرار داشته و سالها زیر سلطه پادشاه هندوستان به حیات خود ادامه می‌داده است. شواهدی در دست است که نشان از استقرار و فعالیت‌ها انسان‌ در تایلند و در 40 هزار سال قبل میدهد. بعد از فروپاشی پادشاهی خمرها در قرن سیزدهم، تجزیه کشورهای در قلمرو خمرها آغاز شده و از دل آنها حکومت‌هایی چون مالایی‌ها، تای‌ها، مون‌ها و خود خمرها سربرآوردند. بعد از تشکیل کشور سیام یا تایلند فعلی در منطقه جنوب آسیا و سالها حکومت‌داری، تایلند تنها کشوری بود که به علت رقابت امپراطوری فرانسه و بریتانیا با یکدیگر و تجربه زمام‌داری موفق حاکمان آن برای 4 قرن پیاپی، تحت استعمار هیچ‌کدام قرار نگرفت، گرچه از تاثیر استعمارگران غربی بی‌بهره نبوده است.
تور لحظه آخری تایلند را با پیشنهادات ویژه و آفرهای ارائه شده از طرف آژانس های مسافرتی عضو ویزاکاران تجربه نمایید.

تور تایلند ؛ تور ارمنستان هوایی و زمینی با ویزاکاران

تور ارمنستان
تور ارمنستان ارزان قیمت هوایی و زمینی در بانک اطلاعات ویزا و تور مسافرتی، ویزاکاران از طریق معرفی آژانس های مسافرتی متخصص در برگزاری این تور ارائه میگردد.
قبل از سفر به ارمنستان بد نیست بدانید: ارمنستان (به ارمنی: Հայաստան، تلفظ: هایاستان) با نام رسمی جمهوری ارمنستان (Հայաստանի Հանրապետություն، هایاستانی هانراپِتوتیون) کشوری در قفقاز جنوبی به پایتختی ایروان که از شمال با گرجستان، از شرق با جمهوری آذربایجان، از غرب با ترکیه و از جنوب با ایران هم‌مرز است.
دیدگاه نخست چنین است که این قوم در اثر ادغام تدریجی اقوام مهاجر هند و اروپایی (قوم آرمن) با اقوام بومی قدیمی تر ساکن در فلات ارمنستان مانند :هوری، اورارتویی، لوویان و هایاسا بوجود آمده است.
بر پایه دیدگاه دیگر ارمنیان از آغاز در موطن اصلی خود فلات ارمنستان می‌زیستند لیکن از ادغام اقوام گوناگون پدید آمده‌اند. ارمنیان خود را «های» و کشورشان را هایک یا «هایاستان» می‌نامند.
در مورد پیدایش و نام ارمنیان موسس خورناتسی در کتاب خود این گونه می‌نویسد که: «ملت ارمنی بخاطر نام هایک سردودمان ارمنیان خود را «های» می‌نامد اما نامی که دیگر اقوام بر آنان بکار می‌برند یعنی «آرمن» یا «ارمن» از نام «آرام» یکی از اخلاف هایک اخذ گردیده است. از این رو اقوام همجوار کشو ما را به نام او می‌نامند. سورن یرمیان تاریخ‌نگار ارمنی نام «خای» را به سرزمین مشتمل بر استان‌های «هایک بزرگ و هایک کوچک» منتسب می‌کنند که در سنگ‌نبشته‌های «هیتی» بصورت «هایاسا یا خایاشا» آمده است». در متون کهن ارمنی، هایک را یکی از نوادگان نوح و از دودمان یافث دانسته‌اند. در کتاب موسس خورناتسی آمده است که هایک پس از کشتن بل و در هم شکستن سپاه وی در محل نبرد ملکی بنا کرد و آن را «هایخ» نامید. از این رو تا زمان موسس خورناتسی (سده 5 میلادی) نیز این ناحیه «هایوتس – دزور» نامیده می‌شد. هایوتس در زبان ارمنی به مفهوم «ارمنیان» و دزور به معنای «دره» است.
تنی چند از دانشمندان نام «های» را با واژه «هاتی» که نام حتیان بوده مربوط دانسته‌اند. پیوتروفسکی این نظریه را مستدل و استوار دانسته است. پاتکانوف بر آن بود که «های» در آغاز نام قومی جداگانه بوده که بر دیگر اقوام مجاور برتری داشته و نام خود را به همه آنها داده است. در آسیای صغیر به هنگام کاوش‌های باستان‌شناسی در ناحیه هتوشش تختگاه کهن دولت حتیان، کتیبه‌ای متعلق به هزاره دوم قبل از میلاد کشف شده و این قدیم‌ترین منابعی است که در آن از کشور هایاسا و مردم آن یاد شده است. با کشف کتیبه «حِتی» سده 14 قبل از میلاد معلوم شد که سرزمین شمال غرب ارمنستان، هایاسا نام داشته است. «کاپانتسیان» یادآور شده که (سا) و (شا) در زبانهای اقوام آسیای صغیر صورت پسوندی را داشته که مشخص کننده نام سرزمین و محل معینی بوده است. چنین نتیجه‌ای حاصل شده است که وجود دو قوم در تشکیل مردم ارمنستان مؤثر بوده است که یکی از آنها ساکن ارمنستان شرقی و شامل اتحاد قومی «ارمنیا» و دیگری ساکن ارمنستان غربی و شامل اتحاد قومی «هایاسا» بوده است.

تور تایلند ؛ تور ارمنستان هوایی و زمینی با ویزاکاران

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر