آکنه خفیف چیست؟

اگرچه روش یکنواختی برای دسته‌بندی آکنه وجود ندارد ولی، اکثر مردم و همچنین متخصصان پوست آکنه را به صورت خفیف، متوسط یا شدید طبقه‌بندی می‌کنند

آکنه خفیف چیست؟

اگرچه روش یکنواختی برای دسته‌بندی آکنه وجود ندارد ولی، اکثر مردم و همچنین متخصصان پوست آکنه را به صورت خفیف، متوسط یا شدید طبقه‌بندی می‌کنند. داشتن ایده‌ای راجع به اینکه آکنه شما کجای این مقیاس جای دارد خوب است چون، کمک می‌کند درمان مناسب را شروع کنید.
آکنه خفیف جزئی‌ترین نوع آکنه است. تعدادی برآمدگی و جوش سر سیاه خواهید داشت. ممکن است گهگاه دچار کورک یا جوش چرکی نیز بشوید ولی، آن‌ها گسترده یا خیلی التهابی نیستند. آکنه خفیف با آنچه که روی پوست خود ندارید شناسایی می‌شود. شما جوش‌های عمیق، نودل یا کیست نخواهید داشت. برخی افراد دچار آکنه خفیف حتی دچار آن کورک‌های معمولی نیز نمی‌شوند.
آکنه خفیف می‌تواند در هر سنی و در همه انواع پوست اتفاق بیافتد. تقریباً هر نوجوانی دچار آکنه می‌شود. بزرگسالان زیادی از بازگشت آکنه متعجب می‌شوند. بلی، آکنه خفیف در بزرگسالان نیز شایع است. حتی کودکان تازه متولد شده نیز می‌توانند دچار آکنه خفیف شوند. این نوع آکنه محدود به صورت نیست. آکنه خفیف ممکن است پشت، سینه، گردن و شانه‌ها را نیز درگیر کند. اگر در گوش‌ نیز دچار جوش سر سیاه هستید تعجب نکنید. بثورات آکنه خفیف می‌توانند آنجا نیز اتفاق بیافتند.
چگونه می‌توانم بگویم آکنه من خفیف است؟
آیا شرایط زیر وضعیت پوست شما را توصیف می‌کنند؟
اگر جواب مثبت است، احتمالاً دچار آکنه خفیف هستید
• اکثر جوش‌های من جو‌ش‌های سر سفید غیر التهابی و جوش‌های سر سیاه هستند.
• من برخی اوقات جوش‌های قرمز دارم ولی، تعداد آن‌ها زیاد نیست و زیاد بزرگ نیستند.
• جوش‌های من در سطح پوست قرار دارند. احساس نمی‌کنم آن‌ها عمیق هستند.
• من دچار کیست یا نودل نیستم.
• جوش‌های من باعث به جا ماندن اسکار نمی‌شوند.
اگر این شرایط در مورد پوست شما صدق نمی‌کند، آکنه شما ممکن است از نوع شدید‌تر باشد. این نوع آکنه‌ها به طور متفاوت درمان می‌شوند و برای کنترل به کمک پزشک نیاز دارند.
برخی بیماری‌های پوستی دیگر نیز باعث تشکیل جوش‌های جزئی روی پوست می‌شوند که برخی از آن‌ها بسیار شبیه آکنه هستند. اگر مطمئن نیستید بهتر است به متخصص پوست مراجعه کنید.
چگونه آکنه خفیف را درمان کنیم
برای برخی افراد آکنه همیشه خفیف خواهد بود ولی، برای برخی دیگر، آن جوش‌های جزئی می‌توانند تبدیل به مسئله‌ای جدی شوند.
درمان آکنه در این مرحله بهترین کار است. مردم بسیاری از اوقات صبر می‌کنند تا آکنه خود به خود بهبود پیدا کند ولی، متأسفانه معمولاً این طور نیست. اغلب آکنه بدتر می‌شود و به موارد شدید‌تر پیشرفت می‌کند. این خصوصاً در مورد آکنه‌های نوجوانی صادق است. برخی کودکان از سن 9 سالگی شروع به تشکیل آکنه می‌کنند. نادیده گرفتن آکنه در این برهه از زمان واقعاً آسان است. ولی، با گذشت زمان آن جوش‌های کوچک بزرگتر و التهابی‌تر می‌شوند. لازم به گفتن نیست که با تشدید آکنه خطر به جا ماندن اسکار نیز افزایش پیدا می‌کند.
مهم نیست در چه سنی هستید، بهتر است هنگامی که آکنه خفیف است اقدام به درمان کنید. در این صورت سریع‌تر به نتیجه خواهد رسید. برای درمان آکنه خفیف می‌توانید از محصولات متداول استفاده کنید. از این محصولات 10 تا 12 هفته استفاده کنید. اگر به نتایجی که می‌خواهید دست پیدا نکردید، گام بعدی مراجعه به متخصص پوست است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر