ماهان شبکه ایرانیان

روستای ترپو

روستای ترپو درقسمت شرقی استان گیلان واقع در اشکورات و در ارتفاع ۲۰۰۵ متری از سطح آبهای آزاد جهان قرار دارد. این روستا با تعداد خانوار(۱۲) – وافراد مقیم۳۰ نفر و غیر مقیم ۷۵ نفر نسبت به روستاهای لیما- لیماگوابر- لیماچال- سنگ بنک- آسیابدره- نرکی- رودبارک در مرکزیت قرار دارد.

روستای ترپو درقسمت شرقی استان گیلان واقع در اشکورات و در ارتفاع 2005 متری از سطح آبهای آزاد جهان قرار دارد. این روستا با تعداد خانوار(12) – وافراد مقیم30 نفر و غیر مقیم 75 نفر نسبت به روستاهای لیما- لیماگوابر- لیماچال- سنگ بنک- آسیابدره- نرکی- رودبارک در مرکزیت قرار دارد.

در گذشته مردم روستا به دامپروری و کار کشاورزی که شامل کاشت گندم – جو- عدس وفندق – گردو- گل گاوزبان مشغول بودند که با مهاجرت جوانان به شهر(بدلیل نبودن بستر مناسب)اکنون مردم روستا به بهره برداری از فندق- گردو و گل گاوزبان بسنده کرده اند.

با اینکه جاده اصلی رودسر به قزوین از این روستا می گذرد اما سالهاست که فاقد جاده فرعی بوده. در طی دو سال گذشته آقای غلام زاده رستم زحمات زیادی را برای بهرمندشدن مردم روستا از جاده فرعی متقبل شدند.که ثمره آن اجرای بیش از 70% جاده می باشد.همچنین این روستا در سال 1361 با کمک اهالی محل مسجدی را بانام مسجد امام رضا (ع) احداث نمودند که تا اکنون کار تعمیرات جزئی مسجد به اتمام نرسیده. اکنون با پیگیری های متوالی آقای حسین نعمت پور- کار به اتمام رسیدن جاده و تعمییر مسجد ادامه پیدا کرده و با امید به خداوند وکمک مسئولین این دو پروژه ناتمام به اتمام خواهد رسید.

در دهه اول محرم سال 92 و پس از جلسات متعدد هیئت امناً مسجددر جهت پیشرفت روستا تعیین شد که در پی آن آقایان: حسین نعمت پور- انوش نعمت پور- غلام زاده رستم- حسنعلی علیپور-علی علیزاده به مدت دو سال انتخاب شدند.

روستای ترپو

روستای ترپو

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان