ماهان شبکه ایرانیان

۵ نکته‌ای که باید درباره «فیلم لگو نینجاگو» The Lego Ninjago Movie بدانید

لگو! کونگ‌فو! ربات‌ها! ممکن است فیلم بعدی شرکت برادران وارنر در دنیای سینمایی لگو چیزی نباشد که انتظارش را دارید، اما قطعاً این فیلم همه‌چیزتمام است. پیش از اکران فیلم در ۱۳ اکتبر امسال، با چارلی بین Charlie Bean کارگردان «فیلم لگو نینجاگو» مصاحبه‌ای درباره آوردن نینجاگو به پرده‌های سینما و چگونگی ساخت مجسمه‌های کوچک لگو برای انجام کونگ‌فو داشتیم.

لگو! کونگ‌فو! ربات‌ها! ممکن است فیلم بعدی شرکت برادران وارنر در دنیای سینمایی لگو چیزی نباشد که انتظارش را دارید، اما قطعاً این فیلم همه‌چیزتمام است. پیش از اکران فیلم در 13 اکتبر امسال، با چارلی بین Charlie Bean کارگردان «فیلم لگو نینجاگو» مصاحبه‌ای درباره آوردن نینجاگو به پرده‌های سینما و چگونگی ساخت مجسمه‌های کوچک لگو برای انجام کونگ‌فو داشتیم.

1. لازم نیست نینجاگو را بشناسیدممکن است شما مجموعه اسباب‌بازی‌ها، بازی‌های ویدیویی، برنامه تلویزیون و چیزهای دیگری جمع کرده باشید، اما اگر کودک کمتر از 12 سال (والدین کودک این سنی) نباشید، احتمالاً لگو نینجاگو را نمی‌شناسید. بااین‌حال، تازه‌واردها از هیچ‌چیز نمی‌ترسند. چارلی بین می‌گوید: “به نظرم ما کاملاً به این موضوع آگاه بودیم که تنها مخاطبان ده‌ساله ما درباره نینجاگو مطلع هستند. پس می‌خواستیم مطمئن شویم که فیلم تنها برای طرفداران او جذاب نیست. درصورتی‌که نینجاگو را نمی‌شناسید این یک معرفی درباره دنیای پر هرج‌ومرج اوست. شما می‌توانید از اینجا شروع کنید”.

2. این یک ژانر ترکیبی گسترده استوقتی از بین درباره ترکیب خاص عناصر نینجاگو پرسیده شد با خنده گفت: “من عاشق همه این چیزها هستم”. او در ادامه گفت: “نینجاها، ربات‌های بزرگ و کونگ‌فو که قسمت بامزه کار ترکیب همه این ژانرها باهم است؛ اما در مرکز آن یک داستان احساسی درباره خانواده قرار دارد که به نظرم چیزی است که فیلم‌های لگو را بسیار متفاوت می‌کند. داستان درباره لویدز (نینجا سبزرنگ) و پدرش است که آن‌ها را ترک کرده است. لویدز قهرمان داستان و پدرش آدم شرور است و داستان بر این اساس پیش می‌رود، مقیاسی تقریباً مضحک، اما داستان واقعاً درباره یک پدر و پسر است”.

3. این فیلم متعلق به دنیای سینمایی لگو استاگرچه شبکه کارتون نت‌وورک برنامه نینجاگو طولانی‌مدت خودش را دارد، این فیلم دنباله آن نیست. بین می‌گوید: “ما معیار اساسی برنامه تلویزیونی، شخصیت‌ها و مفاهیم کلی را داریم و داستان خودمان را روایت می‌کنیم”. در حقیقت، فیلم به‌راحتی در دنیای ساخته‌شده از لگو در «فیلم لگو» و «فیلم لگو بتمن» The Lego Batman Movie قرار می‌گیرد. این کارگردان توضیح داد: «ما بسیار شبیه به فیلمی در دنیای سینمایی لگو هستیم. از ابتدا زیبایی کار به‌وسیله استاپ موشن با لگو بوده و این فیلم هم تا حد زیادی به همین روش است. هم‌چنین، لحن و نوع طنز بی‌ادبانه‌ای که تمام فیلم‌های لگو دارند همه آن‌ها را به هم مرتبط می‌سازد».

4. مجسمه‌های کوچک می‌توانند کونگ‌فو کنندستاره‌های کوچک لگو فیلم برخلاف داشتن تعداد بسیار محدود نقاط مفصلی، از انجام دادن هنرهای رزمی خودداری نمی‌کنند. بین گفت: “آن‌ها زانو ندارند و آرنج‌هایشان هم خم نمی‌شود… این نوعی چالش فوق‌العاده بود. طراحی واقعی حرکات کونگ‌فو با تعداد مفاصل محدود؟ حل کردن چنین مسئله‌ای بسیار جالب است”.

5. جکی چان برای مبارزه‌ها به ما مشورت دادجکی چان در کنار صداپیشگی شخصیت استاد سنسی وو، برای طراحی مبارزه‌ها نیز بسیار کمک کرد. بین متذکر شد: “به‌راستی چان یک استاد کونگ‌فو است! کار کردن با او افتخار بی‌نظیری بود”. هرچند، چان درباره کار کردن با ستاره‌های پلاستیکی فیلم بسیار ایرادگیر و شکاک بود. بین گفت: “اولین کاری که چان انجام داد حرکت دادن دستش به روشی بسیار خشک بود و مطمئن نبود کونگ‌فو برای لگو عملی باشد؛ بنابراین من تعدادی از تست‌هایی که انجام داده بودیم را به او نشان دادم و از او خواستم که به من اعتماد کند و به طراح حرکات همان حرکاتی که چان به‌طورمعمول انجام می‌دهد را منتقل کردم. سپس حرکات او را زیر نظر داشتیم تا بتوانیم آن‌ها را برای لگوها تنظیم کنیم”.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
نظرات منتشر شده : 1
پاسخآرین پوریا | 1397/06/18 - 19:01
ممنون از اینکه تئضیحات جالبی دادید . من 10 سالمه و فهمیدم که چارلی بین درست گفته است .
ارسال نظر
پیشخوان