آکنه التهابی

اکنه را می‌توان به دو نوع تقسیم کرد: آکنه التهابی و آکنه غیر التهابی. اگر جوش‌های قرمز و متورم دارید، دچار آکنه التهابی هستید

آکنه التهابی

اکنه را می‌توان به دو نوع تقسیم کرد: آکنه التهابی و آکنه غیر التهابی. اگر جوش‌های قرمز و متورم دارید، دچار آکنه التهابی هستید. آکنه التهابی انواع مختلفی دارد. آکنه التهابی می‌تواند خفیف و فقط با تعدادی جوش همراه باشد. ولی، امکان بروز اشکال شدید‌تر آکنه التهابی نیز وجود دارد که با تشکیل نودل و کیست همراه خواهد بود. شما ممکن است در هر جایی از بدن دچار آکنه التهابی شوید. آکنه التهابی بیشتر در صورت، پشت، قفسه سینه و شانه‌ها شایع است. آکنه التهابی اگر تشدید نشود، کاملاً عادی است. همه افراد می‌توانند به آکنه التهابی مبتلا شوند. نوجوانان بیشتر از دیگران مستعد آکنه هستند ولی، آکنه التهابی در بزرگسالان نیز شایع است. حتی کودکان نیز ممکن است آکنه التهابی داشته باشند.
چه چیزی باعث بروز آکنه التهابی می‌شود و آکنه التهابی چگونه گسترش پیدا می‌کند؟
همه بثورات آکنه التهابی چه خفیف و چه شدید از مسدود شدن منافذ پوست شروع می‌شود. این مسدود شدن منافذ پوست کوچکتر از آن است که با چشم غیر مسلح قابل رویت باشد ولی، در نهایت تبدیل به جوش التهابی می‌شود که روی پوست مشاهده می‌شود. با ترشح چربی و مسدود شدن منافذ پوست، این محل تبدیل به محل مناسبی برای رشد باکتری‌های مولد آکنه می‌شود. همه این‌ها در نهایت منجر به ایجاد فشار در منافذ پوست می‌شود که دیواره از بین می‌رود و این ماده به پوست گسترش پیدا می‌کند. پوست این وضعیت را دوست ندارد پس، گلبول‌های سفید به محل آزاد می‌شوند تا مشکل را حل کنند. قرمزی، تورم و سوزش اتفاق می‌افتد.
در واقع،انواع مختلف زیادی جوش‌های التهابی وجود دارند. کورک‌ها و جوش‌های چرگی شایع‌ترین نوع هستند. این‌ها جوش‌های قرمز و سر سفید معمولی هستند. با پیشرفت آکنه التهابی، ممکن است دچار انواع جدی‌تر بثورات پوستی مانند نودل و کیست شوید. این‌ها در قسمت عمیق‌تر پوست اتفاق می‌افتند و احتمال به جا ماندن اسکار بیشتر است.
با درمان مناسب می‌توان آکنه التهابی را درمان کرد
امروزه، روش‌های خوب زیادی برای درمان آکنه التهابی وجود دارد. تنها به مقداری صبر و زمان نیاز دارید تا درمان مناسب را پیدا کنید. اگر آکنه التهابی شما خفیف باشد، با محصولات معمولی می‌توانید به نتایج خوبی دست پیدا کنید. مؤثرترین روش‌های درمان معمولی عبارتند از اسید سالیسیلیک و بنزوئیل پراکسید. این‌ محصولات را برای چند هفته امتحان کنید و ببینید آکنه شما چگونه واکنش می‌دهد. هر چه آکنه گسترده‌تر یا التهابی‌تر باشد، اهمیت مراجعه به متخصص پوست افزایش پیدا می‌کند. روش‌های درمان OTC در موارد شدید‌تر آکنه التهابی مؤثر نیستند. داروهایی که پزشک تجویز می‌کند نتایج سریع‌تر و بهتری خواهند داشت.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان