ماهان شبکه ایرانیان

کودک، لباس و سرما (۱)

اگر به تازگی صاحب فرزندی شده‌اید، شاید چندان با روش‌های گرم نگه داشتن کودکان آشنایی نداشته باشید؛ پس بهتر است حتماً این مقاله را بخوانید تا با رعایت برخی نکات اساسی کودک خود را در زمستان گرم نگه دارید.

کودک، لباس و سرما (1)

تحریریه ماهنامه دنیای سلامت

 

با آغاز فصل سرما، پدر و مادرها به فکر تهیه لباس‌های گرم برای کودکان خود می‌افتند تا آنها را در برابر سرما حفظ کنند. اگر به تازگی صاحب فرزندی شده‌اید، شاید چندان با روش‌های گرم نگه داشتن کودکان آشنایی نداشته باشید؛ پس بهتر است حتماً این مقاله را بخوانید تا با رعایت برخی نکات اساسی کودک خود را در زمستان گرم نگه دارید.

پوشاندن لباس مناسب به کودک در سرمای زمستان اهمیت بسیاری دارد. هر چند کارشناسان همواره توصیه می‌کنند هنگام خوابیدن کودک او را با پتو یا ملحفه بسیار کلفت نپوشانید؛ زیرا در معرض سندرم مرگ ناگهانی قرار می‌گیرند، اما با برخی روش‌ها می‌توان کودکان را به روش صحیح و مناسب گرم نگه داشت:

محیطی گرم و نرم برای خواب کودک

شما می‌توانید روی تخت نوزاد یک لایه ملحفه پشمی قرار دهید و یک لایه ملحفه پشمی دیگر به صورت یدک داشته باشید تا در صورت کثیف شدن جایگزین قبلی کنید. بالش‌های بسیار نرم که از جنس الیاف هستند، برای نوزادان خطرناکند، زیرا در حین خواب مانع از تنفس صحیح نوزاد می‌شوند و ممکن است منجر به مرگ ناگهانی نوزاد گردند. اما یک لایه ملحفه پشمی روی تخت نوزاد کمک می‌کند تا از سر تا نوک انگشتان نوزاد گرم بماند.

کیسه خواب
کیسه خواب جایگزین مناسبی برای پتوهای معمولی است. این کیسه‌ها زیپ دارند و زیپ را می‌توان تا هر قسمت که لازم است، بالا کشید. کیسه‌ها بدون آستین هستند و به همین جهت دست‌ها و پاهای نوزاد می‌توانند به راحتی حرکت کنند و بدن او کاملاً گرم بماند. برای گرم کردن تخت کودک می‌توان از کیسه آب گرم و یا حوله گرم استفاده کرد؛ ولی قبل از خواب، آن‌را از روی تخت خوابش بردارید.

تا جایی که ممکن است کودک خود را در هوای سرد از خانه بیرون نبرید و در صورت بیرون بردن، برخی نکات مهم را رعایت کنید. احتمالاً وقتی که سعی می‌کنید سومین لایه لباس را به تن نوزاد خود کنید، او مقاومت نشان می‌دهد و از انجام این کار بی‌تاب می‌شود.

کاپشن‌های پنبه‌ای
سعی کنید لایه‌های روی لباس را از مدل‌هایی انتخاب کنید که به راحتی پوشانده می‌شوند و به راحتی نیز از تن کودک در می‌آیند. کاپشن‌های پنبه‌ای زمستانی و شنل‌های بافتنی، بهترین انتخاب‌ها هستند که می‌توانید آنها را در مقابل درب منزل بپوشانید و با داخل شدن به خودرو در آورید. بسیاری از آنها حتی دارای یک لایه عایق و پارچه‌های ضد آب هستند و محافظت بیشتری از کودک شما در برابر برف و باران می‌کنند.

توصیه متخصصان پوست 
محققان توصیه می‌کنند که برای کودکان زیر یک ماه از هیچ نوع لوسیون و یا کرمی استفاده نکنید. زیاد حمام کردن کودک نیز باعث خشکی پوست او می‌شود. پس در فصول سرد از صابون‌های ملایم‌تر استفاده کنید. همچنین کودک را برای مدت طولانی در وان قرار ندهید.

اگر فضای خانه‌تان سرد است، از دستگاه بخور استفاده کنید تا دمای اتاق مناسب و مرطوب باشد. نور خورشید حتی در زمستان نیز می‌تواند به پوست آسیب برساند. اگر کودک شما کمتر از شش ماه سن دارد، حتماً او را از اشعه خورشید دور نگاه دارید...

 

 

 

برای خواندن بخش دوم -کودک، لباس و سرما - اینجا کلیک کنید. 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان