عضو شورای مرکزی فراکسیون امید:

تصمیمات شوراها در صورت وجود افراد متخصص به نفع جامعه است

یک عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس با تاکید بر ضرورت افراد متخصص در شوراهای شهر و روستا گفت: در صورتی که افراد متخصص به شوراها راه پیدا کنند، تصمیمات شوراها نیز به نفع جامعه خواهد بود.

تصمیمات شوراها در صورت وجود افراد متخصص به نفع جامعه است

محمد فیضی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سابقه عضویت خود در شورای شهر اردبیل، اظهار کرد: با توجه اینکه در انتخابات شوراها حد نصاب رای وجود ندارد و تعداد کاندیداهای زیادی در آن شرکت می کنند معمولا افرادی که اسم و شهرتی دارند انتخاب می شوند و با توجه به اینکه رای و انتخاب به عهده مردم است باید به آن احترام بگذاریم.

وی با اشاره به وظایف سنگین شوراهای شهر و روستا، خاطر نشان کرد: شوراها از عوارض محلی گرفته تا نظارت بر شهرداری و سازمان های تابعه آن مسئولیت های زیادی بر عهده دارند. بودجه شهرداری ها هم گاهی از بودجه عمرانی یک استان بیشتر است، لذا باید به این موضوع توجه شود که متخصصین در شوراها حضور پیدا کنند نه اینکه تصمیمات غیر منطقی گرفته شود و دود آن به چشم مردم برود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس، با تاکید بر لزوم توجه به رشته تحصیلی و تجربه و تخصص کاندیداهای شوراهای شهر و روستا یادآور شد: در صورتی که افراد متخصص به شوراها راه پیدا کنند تصمیمات شوراها نیز به نفع جامعه خواهد بود. البته شورای شهر ترکیب متنوعی را می طلبد و لازم است از هر صنفی در شوراها حضور داشته باشند و نباید اینطور باشد که اکثریت شورا از  یک قشر خاص که افرادی نامی زیادی دارد باشند.

فیضی با تاکید بر لزوم حضور متخصصینی در حوزه شهرسازی، معماری، اقتصاد و همچنین حوزه فرهنگی و ورزشی در ترکیب شوراهای شهر و روستا، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تصمیمات شورا باید توسط شهردار اجرایی شود، وجود افراد متخصص در کنار هم می تواند به مدیریت شهری مناسبی کمک کند و باعث اتخاذ تصمیمات ارزنده شود، اما اگر تصمیمات شورا توسط متخصصین اتخاذ نشود، مشکلات عدیده های به بار می آید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر