تور کربلا فقط با ویزاکاران

تور کربلا یکی از تورهای مهم و مقدس شیعیان جهان و بالاخص ایرانیان عزیز و مسافران عاشق اهل بیت میباشد که بانک اطلاعات تخصصی ویزا و تور مسافرتی زیارتی ویزاکاران توجه ویژه ای به این مهم نموده و در راستای آن مجموعه ای از بهترین آژانس های مسافرتی و مجریان مستقیم ارائه دهنده تور کربلا با قیمت ارزان و خدمات عالی را جمع آوری نموده است تا زائران محترم کربلا ...

تور کربلا یکی از تورهای مهم و مقدس شیعیان جهان و بالاخص ایرانیان عزیز و مسافران عاشق اهل بیت میباشد که بانک اطلاعات تخصصی ویزا و تور مسافرتی زیارتی ویزاکاران توجه ویژه ای به این مهم نموده و در راستای آن مجموعه ای از بهترین آژانس های مسافرتی و مجریان مستقیم ارائه دهنده تور کربلا با قیمت ارزان و خدمات عالی را جمع آوری نموده است تا زائران محترم کربلای معلی با خیالی آسوده به زیارت آقا اباعبداله الحسین (ع) مشرف شوند.

ویزاکاران در برگزاری این تور تخصص ویژه داشته و از طریق تماس با کارشناسان هر آژانس مسافرتی و زیارتی میتوانید قیمت تور کربلا در 2 کلاس تور کربلا هوایی و تور کربلا زمینی را با ارزانترین قیمت و خدمات عالی همراه با هتل های درجه یک(الف) کربلا و نجف ثبت نام نمایید.

تور کربلا فقط با ویزاکاران

برای سفر به کربلا بهتر است این شهر را بیشتر بشناسید:

کَربَلا مرکز استان کربلا، از شهرهای جنوبی کشور عراق، با جمعیت 572٬300 نفر (2003 م) در ناحیه غربی فرات قرار دارد و فاصله‌اش تا بغداد 97 کیلومتر است. شهرت این شهر با نبرد کربلا در دهم محرم 61 هجری قمری پیوند دارد. حرم حسین بن علی و برادرش عباس بن علی در شهر کربلا از مکان‌های مقدس اسلامی و زیارتگاه مسلمانان شیعه است.

این شهر تا سال 61 هجری قمری بیابان بزرگی بوده‌است به نام‌های نینوا، غاضریه و طف. اما بعد از سال 61 قمری و رویداد کربلا، به‌تدریج مورد توجه شیعیان و مسلمانان قرار گرفت و پس از ساخت گنبد و بارگاه برای شهدای کربلا توسط حکومت آل بویه که یکی از حکومت های معتقد به خاندان پیامبر بود، به یکی از شهرهای مهم زیارتی عراق تبدیل شد. بنابر برخی گفته‌ها، امام حسین بن علی علیه السلام گوشه‌ای از زمین کربلا (زمینی به مساحت 36 کیلومتر مربع) را که اکنون شامل مضجع شریف امام و سایر شهدای کربلا می‌شود، به شصت هزار درهم از مردم نینوا و غاضریه خریداری کردند و با آنها شرط کردند که مردم را برای زیارت شهدای کربلا راهنمایی کنند و از زائرین حرم تا سه روز پذیرایی کنند.

واژه کربلاء یک واژه آرامی است که نهایتاً از زبان اکدی وام گرفته شده است. واژه کربلا در آرامی כַרְבָלָא / ܟܪܒܠܐ [ krblh این واژه نهایتاً از واژه اکدی karballatu گرفته شده است.@کربلا از ثروتمندترین و مهمترین شهرهای عراق است و منابع اصلی درآمد آن از زائرین اماکن مذهبی و کشاورزی و بویژه محصول خرما است. این شهر از دو بخش قدیم یا بخش مذهبی و کربلای جدید تشکیل شده‌است. مدارس اسلامی و ساختمان‌های دولتی زیادی نیز در کربلا متمرکز شده‌اند. حرم حسین بن علی که در برخی از منابع نیز آن را مسجدالحسین نامگذاری کرده‌اند، در مرکز بخش مذهبی شهر کربلا قرار دارد. در روز اربعین بسیاری از مسلمانان و شیعیان جهت زیارت این مکان به شهر کربلا می‌آیند. بسیاری از زائران مسن نیز به کربلا می‌آیند تا آخرین سال‌ها و روزهای زندگی خود را در این شهر سپری کنند. به دلیل وجود حرم حسین بن علی و برادرش عباس بن علی در شهر کربلا، 100 مسجد و 23 مدرسه دینی در این شهر ساخته شده‌است.

کربلا از شهرهای زیارتی کشور عراق و از سرزمین‌های مقدس و پر اهمیت نزد شیعیان است. اهمیت این شهر برای شیعیان به سبب وقوع شهادت امام حسین(ع) و یارانش در واقعه عاشورا در محرم سال 61 هجری قمری و نیز وجود حرم امام حسین(ع) و حرم حضرت عباس(ع) در آن است. شیعیان در مناسبت‌های گوناگون از سرتاسر جهان برای زیارت به این شهر می‌آیند. اوج این حضور در ایام عزاداری محرم و صفر و بویژه در مراسم اربعین است. کربلا دارای یک حوزه علمیه است که از دیرباز محل تحصیل و تدریس عالمان شیعی بوده است.

تور کربلا فقط با ویزاکاران

موقعیت جغرافیایی کربلا

شهر کربلا مرکز استانی با همین نام است. این استان از شمال به استان الانبار، از جنوب به استان نجف، از شرق به استان بابل و از غرب به بادیه شام و عربستان سعودی محدود می‌شود. شهر کربلا بر کنارۀ صحرا، در جنوب غربی رود خانه فرات و در میان منطقه ای آبرفتی، که به «سواد» مشهوراست، قرار دارد. این شهر در فاصله 105 کیلومتری جنوب غربی بغداد واقع شده است.

نام‌های کربلا

کربلا درباره معنای این کلمه چند نظر وجود دارد: الف: بعضی معتقدند کربلا، از کلمۀ «کربَلَه» گرفته شده که به معنای سستی گام‌ها است.

1: کربلا از کلمۀ «کربل» گرفته شده و کربال یعنی غربال کردن و تمیز و پاک کردن است. به کربلا نیز به خاطر این کربلا گفته‌اند که زمینی بود خالی از ریگ و سنگ و بدون درخت یا گیاهان هرز و مزاحم، مثل این‌که کشاورزی آن را پاک کرده و برای کشت آماده کرده باشد.

2: کربلا، از دو واژۀ آشوری «کرب» و «ایلا» ترکیب یافته است، یعنی حرم خدا و خانۀ خدایگان.

3: این کلمه در اصل فارسی بوده و از دو کلمۀ «کار» و «بالا» گرفته شده است؛ یعنی کار آسمانی و ارزشمند؛ و به عبارتی یعنی جایگاه نماز و نیایش.

4: در اصل «کوَر بابل» بوده است، یعنی روستاهای شهر بابل

5: امام حسین(ع) و پدرش علی(ع) و جدّش رسول اکرم(ص)، کربلا را به کرب و بلا، یعنی درد و بلا و امتحان و ابتلا تفسیر کرده‌اند.

قدیمی‌ترین شعری که نام کربلا در آن آمده است شعر متعلق به معن بن اوس است که عصر جاهلیت را درک کرده است:

اذا هی حلّت کربلا فلعلعا فجوز العذیب دوناً فالنوابحا

سابقه تاریخی کربلا

با اینکه پس از شهادت امام حسین در روز عاشورا، کربلا محل زیارت علاقه‌مندان و شیعیان گردید، سکونت در کربلا و تبدیل آن به یک منطقه مسکونی سال‌ها بعد رخ داد. درمورد کربلای پیش از اسلام اطلاعات چندانی وجود ندارد، اما بنابر اشتقاق کلمه کربلا از کور بابل (به معنای روستاهای بابل) می‌توان چنین برداشت کرد که سابقه سکونت در کربلا، به عصر بابلی برمی‌گردد؛ همچنین با توجه به اینکه به این سرزمین نواویس نیز گفته می‌شده و قبرستان مسیحیان بوده است می‌توان چنین نتیجه گیری کرد که این سرزمین در مقطعی پیش از اسلام محل سکونت مسیحیان بوده است. اما پس از اسلام و شهادت امام حسین(ع)، این سرزمین محل زیارت علاقه‌مندان خاندان پیامبر(ص) گردید و جمعی نیز در این منطقه ساکن شدند. اما در سال 236ق متوکل عباسی دستور داد قبر ایشان و خانه‌های اطراف حرم تخریب شود.

در 247 ق منتصر عباسی پس از کشته شدن پدرش متوکل دوباره آثار متبرکه اهل بیت(ع) را تجدید بنا کرد و پس از آن افراد زیادی در کربلا سکونت گزیدند. گویا نخستین علوی که به همراه خانواده در کربلا ساکن شد سید ابراهیم مجاب فرزند محمد عابد فرزند امام کاظم(ع) بوده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان