ماهان شبکه ایرانیان

فوائد مکمل کوآنزیم A

آیا می‌دانید مکمل کوآنزیم A چه نوع مکملی است؟ آیا هیچ گونه کاربرد و استفاده‌ای برای ما دارند؟ از طریق این مقاله اطلاعات بیشتری در خصوص این مکمل کسب نموده و این آنزیم بخصوص را بیشتر بشناسید

فوائد مکمل کوآنزیم A

آیا می‌دانید مکمل کوآنزیم A چه نوع مکملی است؟ آیا هیچ گونه کاربرد و استفاده‌ای برای ما دارند؟ از طریق این مقاله اطلاعات بیشتری در خصوص این مکمل کسب نموده و این آنزیم بخصوص را بیشتر بشناسید.
چندین آنزیم‌ متابولیک وجود داشته که برای سلامت ما مفید می‌باشند و کوآنزیم A یکی از این آنزیمها است. اما شگفت‌ انگیز آن است که بعضی از محققان کوآنزیم A را آنزیم به حساب نیاورده بلکه آن را کوفاکتور می‌دانند بطوریکه به عنوان مولکولهای کمک کننده نیز شناخته می‌شوند به این دلیل که به ترکیبات پروتئینی در بدن ما در انجام عملکردشان کمک می‌کنند. کمبود آن می‌تواند موجب بوجود آمدن مشکلات مختلفی از جمله درد مفاصل، اختلالات متابولیک و غیره شود. گرچه کاهش در سطوح کوآنزیم A به ندرت پیش می‌آید، گاهی اوقات یا به دلیل افزایش سن و یا سایر مشکلات این اتفاق رخ می‌دهد. از اینرو، به منظور جبران این نقصان و جلوگیری از هرگونه مشکلی که ممکن است به دلیل کمبود این آنزیم رخ دهد، می‌توان از مکملهایی در قالب قرص و یا کپسول استفاده کرد. اکنون که پی بردیم کوآنزیم A چیست اجازه دهید به فوائد آن بپردازیم.
فوائد
کوآنزیم A کاتالیزوری است که به عملکرد سایر آنزیمهای موجود در بدن ما کمک می‌کند. بدون این آنزیم، برخی از آنزیمها مانند CoQ10 نمی‌توانند عملکرد مناسبی داشته و از آنجا که وجود این آنزیم در پیشگیری از بروز مشکلات قلبی و همچنین تأمین انرژی بدن ما اهمیت دارد، مهم است که میزان و سطح کوآنزیم A پایین نرود. چنانچه سطح آن پایین رود، آنگاه فرد نه تنها شروع به احساس سستی در خود می‌کند، بلکه مسائل دیگری نیز در سلامت بوجود می‌آید. در این بخش اطلاعات بیشتری در خصوص این مکمل آورده شده است.
• در متابولیزه و یا سوخت و ساز مناسب چربیها، کربوهیدراتها و پروتئینها نیاز به کوآنزیم Aاست و این چیزی است که به انرژی تبدیل می‌شود. چنانچه تولید انرژی کاهش یابد، آنگاه فرد قادر به انجام فعالیتها با همان قدرت و جدیت نخواهد بود و این امر منجر به اضافه وزن او می‌شود.
• هنگامی که خانمی وارد مرحله‌ قبل از یائسگی و یا یائسگی می‌شود، بدن او دچار چندین تغییر شیمیایی شده که ممکن است به افسردگی، اضطراب، افزایش در سطح کلسترول، ذخیره سازی چربی در بدن و غیره بیانجامد. این امر به نوبه خود می‌تواند به بروز برخی از مشکلات شدید قلبی منجر شود. این مکملها در طول این مدت بسیار بکار می‌آیند به این دلیل که چربی را به انرژی تبدیل کرده در نتیجه وزن را کاهش داده و همچنین از قلب در برابر هرگونه صدمه محافظت می‌کنند.
• همچنین می‌توانید از کوآنزیم A برای درمان آکنه استفاده کنید. گفته می‌شود که مواد غذایی چرب معمولاً علت اصلی پوست چرب و آکنه هستند. چنانچه سطح کوآنزیم A در بدن کاهش یابد، آنگاه چربی‌ها به منظور تشکیل سبوم که جهت حفظ پوست از بوجود آمدن آکنه مورد نیاز است، نمی‌توانند شکسته شوند. از اینرو، این مکملها جهت جلوگیری از بروز آکنه مورد نیاز هستند.
• استرس بیش از حد می‌تواند گاهی اوقات سیستم ایمنی را ضعیف ساخته که به نوبه خود می‌تواند بدن ما را مأمنی برای انواع مختلف بیماری سازد. آنها همچنین سلولهای سفید خون در بدن ما را که به حفاظت از بدن در برابر باکتریها و ویروسهای مختلف کمک می‌کنند فعال می‌سازند.
• این مکملها همچنین به تولید هورمونهای جنسی در تخمدان و بیضه‌ها کمک می‌کنند.
• علاوه بر این، یک انتقال دهنده عصبی بنام استیل کولین را تولید می‌کند که به مغز در برقرار کردن ارتباط با عضلات کمک می‌کند.
اکنون آموختید که این مکملها چه هستند، معایب سطوح پایین این آنزیم در بدن چه می‌باشند و چگونه مصرف این مکملها برای سلامت کلی بدن شما مفید خواهد بود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان