ماهان شبکه ایرانیان

پیشنهاد متخصصین برای مراقبت از پوست در سرمای زمستان

در دو فصل آخر سال یعنی پاییز و زمستان که هوا سرد می‌شود، همه‌ی مردم شروع می‌کنند تمهیدات لازم را برای گذر از زمستان مهیا کنند

در دو فصل آخر سال یعنی پاییز و زمستان که هوا سرد می‌شود، همه‌ی مردم شروع می‌کنند تمهیدات لازم را برای گذر از زمستان مهیا کنند. اما پیدا کردن کت و دستکش و لباس‌های گرمی که در فصل بهار، جمع کردید و  در کمد خود گذاشته‌اید تنها کاری نیست که باید انجام دهید. چون با آمدن فصل زمستان، پوست شما خشک می‌شود. اگر اقدامات لازم برای مراقبت‌های پوستی را انجام ندهید حتما پوست شما با مشکل جدی مواجه خواهد شد. قبل از اینکه دمای هوا به کمتر از 40 درجه برسد، با بنیتا همراه شوید تا لیستی از مراقبت‌های پوستی، در زمستان را در اختیار شما قرار دهیم.

اولین نکته‌ای که باید رعایت کنید این است که با آب ولرم صورت خود را بشویید و هر چقدر هم احساس سرما داشته باشید، از شستن صورت با آب گرمی که از آن بخار بیرون زده می‌شود خودداری کنید. چون آب بسیار گرم باعث خروج روغن‌های طبیعی که در منافذ پوست قرار دارند می‌شود. دکتر ویتنی بو(Whitney Bowe) به بیماران خود می‌گوید: «همانطور که در زمستان لایه‌های لباس خود را برای گرم نگه داشتن بدن بیشتر می‌کنید، بهتر است لایه‌های محافظتی پوست خود را هم افزایش دهید. حتی بهتر است که  کرم شب‌های غنی تر از مواد آبرسان و معدنی برای پوست انتخاب کنید. »

1- مراقبت پوستی در زمستان برای پوست‌های چرب

مراقبت پوستی در زمستان برای پوست‌های چرب

 

پاک کننده

دکتر ویتنی بو توصیه می‌کند با آغازفصل سرما  از مواد شوینده‌ی پوست کرم‌دار، که خاصیت آبرسانی هم دارند استفاده کنید. نکته مهمی که در ژل‌های شست و شوی صورت باید بدانید این است که اگر آن ژل کف زا باشد و مقدار کفی که بعد از برخود با آب ایجاد می‌کند زیاد باشد باعث از بین بردن رطوبت پوست شما می‌شود. 

مرطوب کننده

اگر در طول تابستان از لوسیون‌های سبک استفاده می‌کردید به توصیه دکتر بو بهتر است در طول فصل سرما، به دنبال جایگزینی برای آن باشید که غنی‌تر از مواد رطوبت رسان برای پوست باشد. و همچنین بهتر است که محصول منتخب شما، شامل اسید هیالورونیک و گلیسیرین باشد.

مراقب پوستی در شب

به توصیه دکتر ویتنی بهتر است در طول شب از ماسک‌های آبرسان که خاصیت پاکسازی هم دارند استفاده شود و همچنین شامل مواد آنتی اکسیدان باشند که باعث سفت شدن و پایداری بیشتر پوست می‌شوند.

مراقبت پوستی در زمستان برای پوست‌های معمولی

مراقبت پوستی در زمستان برای پوست‌های معمولی

 

 پاک کننده

به توصیه دکتر گوهارا(Dr. Gohara) وقت آن رسیده که از ژل‌هایی برای شست و شوی صورت استفاده کنید که علاوه بر پاکسازی عمیق پوست، خاصیت رطوبت رسانی  برای پوست داشته باشند. با شروع فصل سرما و روشن شدن وسایل گرمایشی، رطوبت موجود در هوای خانه کم می‌شود. به همین دلیل مرطوب نگه‌داشتن پوست از کارهایی هست که باید در این مدت حتما انجام شود. برای مرطوب ساختن پوست از روغن‌های طبیعی گیاهی هم می‌توانید استفاده کنید.

مرطوب کننده

به توصیه دکتر گوهارا از وازلین و محصولاتی که شامل گلیسیرین هستند، برای رطوبت رسانی به پوست صورت خود، غافل نشوید. 

مراقب پوستی در شب

اگر در طول تابستان از سرم‌های آنتی اکسیدان برای تغذیه‌ی پوست خود استفاده می‌کرده‌اید همچنان به استفاده از آن‌ها در طول فصل سرما ادامه دهید. سرم آنتی اکسیدان بهترین محصولی است که مانع از آسیب رادیکال‌های آزاد و اشعه خورشید می‌شود، همچنین از کرم‌های حاوی رتینول استفاده کنید. استفاده از این کرم‌ها باعث می‌شود کلاژن مورد نیاز پوست شما تامین شود و خاصیت ضد پیری دارد.

 

مراقبت پوستی در زمستان برای پوست‌های خشک

مراقبت پوستی در زمستان برای پوست‌های خشک

 

پاک کننده

به توصیه دکتر مونا گوهارا، اگر شما برای کنترل چربی پوست، از تونر‌های ضد جوش استفاده‌ می‌کنید وقت آن رسیده که این محصولات را کنار بگذارید. به پیشنهاد او صابون داو به علت خاصیت کرمی‌ای که دارد برای پوست خشک شما بسیار مناسب خواهد بود؛ چون با اینکه قدرت پاک کنندگی عمیقی برای پوست دارد، در حین شستن صورت، پوست شما را مرطوب می‌کند. 

مرطوب کننده

اگر در طول تابستان از مرطوب کننده‌ای استفاده می‌کرده‌اید که به جنگ با خشکی پوست بروید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای فصل سرما، محصولی را انتخاب کنید که کمی غنی‌تر باشد؛ چون رطوبت رسانی پوست در زمستان باید عمیق‌تر انجام شود.

مراقب پوستی در شب

به توصیه دکتر گوهارا از سرمی استفاده کنید که شامل اسید هیالورونیک باشد. این ماده باعث جذب بیشتر آب و رطوبت در پوست شما می‌شود.

 

مراقبت پوستی در زمستان برای پوست‌های سالخورده

مراقبت پوستی در زمستان برای پوست‌های سالخورده

 

 پاک کننده

به توصیه دکتر جالیمان(Dr. Jaliman) ژل شست و شویی را برای پوست خود انتخاب کنید که شامل سرامید، اسید هیالورونیک و گلیسیرین باشد. البته اگه محصول منتخب شما شامل کره‌های گیاهی هم باشد خوب است؛ چون کره‌های گیاهی شامل مقدار زیادی اسید هیالورونیک هستند.  

مرطوب کننده

اگر در طول تابستان از سرم‌های ضد پیری پوست استفاده‌ می‌کرده‌اید، بهتر است در فصل سرما، به جای سرم از کرم یا لوسیون های ضد چروک استفاده کنید. چون با اینکه سبک‌تر هستند اما تاثیر عمیق‌تری در رطوبت رسانی و آبرسانی به پوست شما دارند. 

مراقب پوستی در شب

اگر از کرم‌های حاوی رتینول استفاده می‌کنید، دکتر جالیمان توصیه می‌کند به جای اینکه هر شب استفاده کنید، هر چند شب یکبار پوست خود را با این کرم‌ها مرطوب نمایید تا تاثیر بیشتری داشته باشند. اگر هم دوست دارید این کرم را رقیق‌تر استفاده کنید، قبل از اینکه پنبه خود را به تونر آغشته کنید،  کمی از کرم حاوی رتینول را بر روی آن بزنید و بعد مقداری هم تونر به پنبه بزنید و بعد پوست خود را با پنبه پاک کنید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان