پرونده ویژه: مقابله دستگاه قضا با پدیده حاشیه نشینی/ ۳

دادستان کرمان: طرح مقابله فوری با حاشیه نشینی و تصرف اراضی ملی و دولتی در دستور کار قرار دارد

دادستان کرمان با تاکید بر اینکه باید ریشه زمین خواری را در کرمان بخشکانیم، حاشیه نشینی را از پدیده‌های مخرب در زمینه شهر نشینی عنوان کرد و گفت: مبارزه با زمین خواری و حاشیه نشینی یکی از مهمترین اقداماتی است که در دستور کار دادستانی قرار دارد.

طرح مقابله فوری با جرائم حاشیه نشینی و تصرف اراضی ملی و دولتی در دستور کاربه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، گسترش حاشیه نشینی در اغلب شهر‌ها یکی از دغدغه‌های اساسی مردم و مسئولان بوده که هر روز بر معضلات این مناطق افزوده می‌شود بطوری که طی سال‌های اخیر شاهد افزایش تعداد این سکونتگاه‌ها و جمعیت ساکن در آن‌ها هستیم.

دادخدا سالاری دادستان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان گفت: طرح مقابله فوری با حاشیه نشینی و تصرف اراضی ملی و دولتی در دستور کار قرار دارد.

وی در خصوص اقدامات انجام شده درحوزه حاشیه نشینی اظهارکرد: دراین رابطه ماموران نیروی انتظامی، یگان اجراییات مسکن و شهرسازی، یگان انتظامی مستقر در منابع طبیعی و شهرداری به صورت شبانه روزی در حاشیه شهر مشغول کنترل و گشت زنی هستند.

دادستان کرمان افزود: این گشت‌ها در صورت برخورد با جرم مشهود تصرف اراضی دولتی و ملی را مورد مقابله قرار می‌دهند و با افراد سودجو و کلاهبردار برخورد می‌کنند.

سالاری گفت: درادامه گشتزنی و کنترل و مقابله ومبارزه باحاشیه نشینی با دستورات واحکام این دادستانی افرادی که درجهت زمین خواری مبادرت به خالی نمودن مصالح و تصرف اراضی ملی ودولتی کرده بودند با همکاری مامورین شهرداری ویگان انتظامی شهرداری ومامورین انتظامی با جمع اوری مصالح ساختمانی حدود یک هکتار زمین رفع تصرف شد و به بیت المال بازگشت.

این مقام قضایی تاکید کرد: مردم باید در نظر داشته باشند که زمین خواری همواره یک جرم محسوب می‌شود و قانونگذار نیز برای آن مجازات در نظر گرفته است و خرید و فروش زمین‌هایی که مشمول زمین خواری شده اند ممنوع است.

وی سازه‌هایی که در این مناطق احداث می‌شود را غیر مجاز دانست و گفت: مردم نباید سرمایه‌های خود را در این مکان‌ها هدر بدهند.

/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان