پسوریازیس‌ پوست سر و ریزش مو

پسوریازیس پوست سر یک بیماری پوستی است که با تشکیل لکه‌های قرمز التهابی روی پوست به‌وجود می‌آیند. این مقاله اطلاعاتی را مربوط به ارتباط بین پسوریازیس پوست و ریزش مو بیان می‌کند

پسوریازیس‌ پوست سر و ریزش مو

پسوریازیس پوست سر یک بیماری پوستی است که با تشکیل لکه‌های قرمز التهابی روی پوست به‌وجود می‌آیند. این مقاله اطلاعاتی را مربوط به ارتباط بین پسوریازیس پوست و ریزش مو بیان می‌کند.
پسوریازیس یک بیماری پوستی مزمن است که می‌تواند قسمت‌های مختلف بدن را تحت تاثیر قرار دهد. هنگامی که روی پوست سر تاثیر می‌گذارد، به عنوان پسوریازیس پوست سر شناخته می‌شود، که با لکه‌های قرمز روی پوست سرکه عموما همراه با خارش، سوزش، و درد همراه است تشکیل می‌شود.
عوامل مشارکتی
اعتقاد بر این است که اگر این بیماری پوستی در خانواده باشد، احتمال ابتلا به این بیماری بیشتر است. به علاوه موقعیت ژنتیکی، ممکن است بر افراد مبتلا به سیستم ایمنی آسیب دیده تاثیر بگذارد، به همین دلیل است که به عنوان یک اختلال التهابی مصنوعی بیان می‌شود. اعتقاد بر این است که این وضعیت زمانی اتفاق می‌افتد که سیستم ایمنی بدن سرعت تولید بازسازی سلول‌های پوست را افزایش می‌دهد. هنگامی که سلول‌های پوست با سرعت رشد می‌کنند، منجر به انباشت سلول‌های پوست و افزایش سریع سلول‌های پوست منجر به تشکیل پوسته ضخیم پوست در پوست سر می‌شود. اعتقاد بر این است که استرس، صدمات پوستی، عفونت، نوسانات هورمونی یا استفاده از داروهای خاص می‌تواند پسوریازیس پوست سر را ایجاد کند. شکل‌گیری لکه‌های سفید در ریشه مو اغلب با خارش همراه است.
پسوریازیس پوستی به طور کلی شناخته شده است هنگامی که بیماری درمان شود مو شروع به رشد می‌کند. اغلب اوقات، ریزش مو نتیجه مستقیم از وضعیت التهابی نیست. از آنجا که پسوریازیس باعث تشکیل لکه‌های قرمز، خارش دار و ملتهب پوست سر می‌شود، فرد مبتلا ممکن است به شدت احساس خارش در پوست سر داشته باشد، که به نوبه خود باعث آسیب به فولیکول‌های مو و باعث ریزش مو می‌شود.
درمان
درمان معمولا شامل استفاده از شامپو یا کرم‌هایی است که دارای اسیدسالیسیلیک یا ذغال سنگ به عنوان ماده فعال آنها هستند. این درمان در کاهش علائم بسیار موثر است. درمان ممکن است شامل استفاده موضعی از کورتیکواستروئیدها باشد.
موادی مانند آنترالین، تاکونکس، داونکس و تازوراک ممکن است به درمان این بیماری کمک کنند. استفاده موضعی از کرمها، شامپوهای دارویی یا سایر محصولات به علت حضور مو دشوار است، محصولات دارویی که سرشار از ویتامین‌ها است باعث تغذیه موها می‌شود و رشد سریع مو را تسهیل می‌کند. قرار گرفتن در معرض نور آفتاب برای یک دوره کوتاه مدت برای کنترل این وضعیت پوستی موثر است. شما همچنین می توانید برخی از درمان های خانگی را امتحان کنید. استفاده از ژل آلوئه ورا، روغن زیتون یا روغن نارگیل نیز ممکن است در تسکین خارش پوست سر کمک کند. شما باید با روغن به آرامی پوست سر ماساژ دهید تا مرطوب شود.
قرار دادن غذاهای حاوی اسیدهای چرب ضروری امگا 3 در رژیم غذایی و نوشیدن مقادیر کافی آب نیز مفید خواهد بود. هنگامی که وضعیت تحت کنترل است، موهای شما قطعا رشد خواهند کرد. ریزش مو دائمی فقط در موارد شدید اتفاق می افتد بنابراین افراد مبتلا به این بیماری التهابی باید از خارش پوست سر خودداری کنند.
اگرچه درمان دائمی برای این بیماری وجود ندارد، اما می‌توان با درمان‌های دارویی از خود مراقبت نمود. رژیم مراقبت از پوست و مو را دنبال کنید و اقدامات احتمالی برای جلوگیری از بیماری‌ها را انجام دهید.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر