مردان می‌توانند حمایت، هدایت و شجاعت را از راه مشاوره به دست آورند

فواید مشاوره برای مردان

به تعداد مردان موجود روی زمین، دلایلی برای نیاز مردان به خدمات مشاوره وجود دارد. برای نمونه، برخی به دنبال مشاوره هستند به این دلیل که دورهٔ گذار را سپری می‌‌کنند. آن‌ها می‌‌کوشند تا با کمک مشاوره خودشان را با تغییرات و تجربیات جدید هماهنگ نمایند.

استفاده‌های مشاوره برای مردان

به تعداد مردان موجود روی زمین، دلایلی برای نیاز مردان به خدمات مشاوره وجود دارد. برای نمونه، برخی به دنبال مشاوره هستند به این دلیل که دورهٔ گذار را سپری می‌‌کنند. آن‌ها می‌‌کوشند تا با کمک مشاوره خودشان را با تغییرات و تجربیات جدید هماهنگ نمایند. این سؤال را از خودتان بپرسید:
آیا توجه کرده‌اید که حتی گذارهای مثبتی مانند بازنشستگی یا یک ارتباط جدید ممکن است چالش‌برانگیز باشد؟ و آیا تابه‌حال از احساس سردرگمی‌تان به دلیل تغییرات زندگی متعجب شده‌اید؟

مردان دیگری بنابر دستور دادگاه، تشویق پزشک یا همسر یا فرزندانشان به خدمات مشاوره‌ای روی آورده‌اند. گاه پیش می‌‌آید که مردان به جلسات مشاوره می‌آیند، زیرا که خسته و سردرگم هستند. بسیاری از آن‌ها عزیزی را از دست داده‌اند. واقعیت این است که گاهی زندگی روی دیگر خودش را نشان می‌دهد. اتفاقات بدی که برای سلامتی، شغل، خانواده و روابط مهم ما می‌افتد، ممکن است ما را درمانده کند. بسیاری از مردان در جریان اجتماعی‌شدن، عقب‌نشینی‌کردن را در رویارویی با مشکلات زندگی درونی کرده‌اند. متأسفانه قطع ارتباط به مدت طولانی با دیگران در مواقعی که فرد دچار مشکل شده، معمولاً مشکل را عمیق‌تر و بدتر می‌کند و مردانی که چنین شرایطی را دارند ممکن است به‌شدت احساس انزوا کنند. آیا تا به ‌حال پس از وارد شدن خسارتی، احساس تنهایی و سردرگمی داشته‌اید؟ این یک تجربهٔ مشترک است. نکتهٔ مثبت این است که ما می‌توانیم توانمان را با همهٔ دشواری‌‌هایی که دارد، به دست آوریم. برای نمونه، در دورانی که مردان بیش از هر زمان آسیب‌پذیرند، می‌توانند به شکل‌‌های ارزشمندی از قدرت و توان درونی دست یابند.

مردان با شرکت در جلسات مشاوره باید چه چیزی به دست آورند؟

  • خودآگاهی عمیق‌تر
    هنگامی‌که مردان متوجه عوامل انگیزشی در خود می‌‌شوند، کنترل و اعتمادبه‌نفس به دست می‌آورند. با عمیق‌ترکردن خودآگاهی، مردان فرصتی برای دستیابی به اهدافشان پیدا می‌کنند.
  • مهارت‌های ارتباطی
    مشاوره ممکن است کمکی به مردان باشد تا بتوانند توان و قدرتشان را شناسایی کنند و از آن برای ارتقای سلامتی‌شان بهره ببرند. آن‌ها همچنین می‌توانند راه‌‌های تازه‌‌ای برای واکنش نشان‌دادن به موقعیت‌های جدید در ارتباط با دیگران پیدا کنند. در این راه، آن‌ها به‌احتمال‌زیاد دیگران را پذیرا و علاقه‌مند به تعامل خواهند یافت.
  • افزایش شفافیت و توازن
    همزمان با اینکه مردان در دیدگاهایشان نسبت به وضعیت‌های چالش‌برانگیز زندگی شفافیت به دست می‌آورند، احتمال اینکه بهتر نسبت به توان شخصی‌شان آگاه شوند و از آن استفاده کنند، افزایش می‌یابد.
  • افزایش احساس مهر با خود و همدلی با دیگری
    برای دست‌یافتن به احساس شفقت با دیگران، ما باید در گام نخست بدانیم که معنای مهر نسبت به خود و همدلی با دیگران چیست. این اساس عشق واقعی به پیشرفت است.
  • ارتباط با خود و دیگران
    بسیاری از ما حتی برای نجات خود از تنهایی‌ای که در دنیا احساس می‌کنیم کم‌تر می‌‌کوشیم. تنهایی، از احساس قطع ارتباط با دیگران و با خودمان به وجود می‌آید. اعتیاد، پرکاری، فعالیت اضافه و کمبود توازن از جمله راه‌هایی هستند که مردم برای جبران کمبود ارتباطشان به آن‌ها روی می‌آورند. مشاوره به مردان کمک می‌کند تا احساسات انزواگرایانهٔ خود را به «کلمات» تبدیل کنند و از راه مشاوره‌ بتوانند استراتژی‌هایی بیابند که به ایجاد ارتباطات شکل‌‌‌دهندهٔ روح زندگی و انرژی در این دنیا یاری رساند.

 

جامعه ممکن است انتظاراتی غیرواقعی در زمینهٔ استقلال و خوداتکایی بر مردان تحمیل کند؛ اما به‌عنوان انسان، همهٔ ما در بسیاری مواقع نیاز به حمایت، هدایت و تشویق داریم. با فراهم‌کردن مشاوره‌ای مرتبط با نیاز مردان، ما برای مشارکت در ایجاد امکانات جدید برای مردان و آن‌هایی که دوستشان داریم، فرصت‌‌های تازه می‌‌سازیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان