چگونه زایمان طبیعی و راحت داشته باشید

بارداری و درد زایمان می‌تواند یک دوره‌ی طاقت فرسا و سرشار از احساساتی مانند هیجان و ترس باشد

بارداری و درد زایمان می‌تواند یک دوره‌ی طاقت فرسا و سرشار از احساساتی مانند هیجان و ترس باشد. حتی اگر بارداری در یک فضای مثبت اتفاق بیفتد، نمی‌توان گفت که همین جو در زمان زایمان نیز وجود دارد. به‌طور کلی یک حس منفی درباره‌ی تجربه‌ی زایمان وجود دارد. با وجود اینکه تعداد زایمان‌های طبیعی و بدون داروی بیهوشی بسیار کم است، اما حقیقت این است که با کمی آمادگی می‌توان یک زایمان موفق بدون بیهوشی داشت. ترس بسیار زیادی پشت این تجربه وجود دارد که به نظر غیر طبیعی می‌آید. در ادامه با بنیتا همراه باشید."اورا استاوو هارم" می‌گوید: زایمان دردناک است ولی ما در فرهنگ خود بر این باور هستیم که زنان محکم و قوی هستند.

با کمبود آموزش درباره‌ی زایمان طبیعی جای تعجب نیست که تعداد کمی از زنان با تکیه بر اعتماد به‌ نفس ذاتی خود، زایمان طبیعی بدون تزریق بیهوشی را بپذیرند و به همین دلیل زایمان طبیعی یکی از هنجارهای جدید است.

از سال 1996 تا کنون 53 درصد زایمان‌ها به روش سزارین بوده است و این روش در حال حاضر با عوارض کمتر و حتی بدون هیچ عارضه‌ای بر روی زنان اجرا می‌شود. مداخلات پزشکی عبارتند از: تداخلات دارویی، اپیدورال یا بی‌حسی از ناحیه کمر و بخش جراحی سزارین. حقیقت این است که با یک آماده سازی مناسب می‌توان یک زایمان بدون تزریق دارو را انجام داد. این مقاله به بحث درباره‌ی چگونگی تمرین به منظور آماده سازی برای یک زایمان می‌پردازد.


بارداری

چگونه برای یک زایمان طبیعی آماده شوید؟

در طول این سال‌ها تمرکز بر روی افزایش اعتمادبه‌نفس زنان برای زایمان طبیعی کمتر و کمتر شده است.صرف زمان بیشتر برای آموزش زنان در خصوص نحوه‌ی اداره‌ی مراحل زایمان، همچنین آماده‌سازی یک محیط برای کمک به مادر تا هرچه بیشتر احساس آرامش کند، سالم‌ترین و ارزان‌ترین گزینه‌های مداخله هستند. ثابت شده که روش‌هایی که در زیر گفته می‌شود برای کاهش درد زایمان طبیعی و کمک به زنان برای زایمان بدون دخالت، بسیار موثر هستند.

1 - مفهومی مثبت از زایمان در خودتان به وجود آورید

با انرژی بسیار منفی که در خصوص زایمان وجود دارد جای تعجب نیست که بسیاری از زنان از زایمان ترس دارند. تصویری که هالیوود از زایمان نشان می‌دهد نیز جز زنی که در کنار همسرش در حال جیغ زدن است و پزشکی که در حال تلاش برای کاهش درد وی است، چیز دیگری نیست. زنان بسیاری وجود دارند که نقش فعالی در زایمان خود به عهده گرفته و تلاش کرده‌اند که از آن یک تجربه مثبت لذت بخش بسازند. یکی از مهم‌ترین چیزهایی که یک مادر منتظر می‌تواند انجام دهد، ایجاد درک از زایمان به دور از همه‌ی انرژی‌های منفی است. نیازی نیست که زایمان را یک تجربه دردناک تصور کنید بسیاری از زنان با همکاری فعال در امر زایمان آن‌ را یک تجربه بسیار مثبت و لذت بخش برای خود می‌دانند. به دنبال این زنان بروید و داستان توانمندی آنان در زایمان را بشنوید.

2 - طرح و تجسم

بسیاری از مادران بجای درک قوی از اینکه زایمان چگونه است و بدن زن چگونه می‌تواند نقش فعالی در زایمان ایفا کند احساس یک بیمار را دارند. داشتن یک برنامه و طرح برای زایمان می‌تواند این اطمینان را در مادر به وجود آورد که محیط زایمان یک محیط مثبت است. تصویر و تجسم دیگران، عامل قدرتمندی برای زن در جهت تمرین آمادگی قبل از زایمان است. مواجهه با یک زایمان موفق می‌تواند در ایجاد اعتماد به نفس در زنان برای انجام زایمان طبیعی بدون مداخلات پزشکی نقش موثری داشته باشد. عضلات تنگ و سفت می‌تواند مانع از باز شدن بدن شود بنابراین دستوراتی برای پیشرفت زایمان وجود دارد. تمرینات تصویرسازی و تجسمی در طول دوران بارداری و زمان زایمان می‌تواند به شرایط ذهنی و کاهش استرس و هیجان کمک کند.

3 - افزایش آگاهی و اعتماد به بینش

خواندن کتاب و شرکت در کلاس برای به‌روز شدن اطلاعات کارهایی است که شما قبل از زایمان می‌توانید انجام دهید. هرچه بیشتر درباره‌ی روند زایمان و اعمالی که می‌تواند الهام بخش باشد، تحقیق کنید. اینکه چگونه بارداری روند طبیعی خود را طی کند و با اتکا بر توانایی‌های شگفت انگیز طبیعی بدن زن که می‌تواند هرکاری را انجام دهد. زایمان یک تجربه‌ی کاملا طبیعی است که از میلیون‌ها سال قبل بدون هیچ‌گونه کمک پزشکی‌ای انجام می‌گرفت، قبل از آنکه زنان شستشوی مغزی داده شوند که زایمان با کمک مداخلات پزشکی بهتر از شکل طبیعی است. با کمک آموزش‌های شخصی برای انجام زایمان طبیعی، شما می‌توانید اعتماد به نفستان را با تکیه بر قدرت ذاتی خود افزایش دهید.اعتماد به نفس در بارداری

4 - مراقب ترس و احساسات خود باشید

زایمان یکی از تغییرات اصلی زندگی است که غیر ممکن است تجربه‌ای همراه با ترس و هیجان نباشد. چشم پوشی از این ترس هیچ کمکی به شما نمی‌کند. شما باید با این ترس روبرو شده و سپس از طریق مدیتیشن یا تصویرسازی و تجسم بر آن غلبه کنید. با تایید ترس و نگرانی زنان قادر خواهند بود که در طول دوران بارداری بر آن غلبه کرده و زایمانی خوب داشته باشند.

5 - با بدن، ذهن و روان خود در ارتباط باشید

یوگا یکی از محبوب‌ترین حرکات ورزشی زنان در دوران بارداری است و ترکیبی از تکنیک‌های کششی، آرامش بخش و تکنیک‌های تنفسی است. این تمرینات باستانی با افزایش آگاهی‌های درونی و ایجاد اعتماد و اطمینان درونی می‌تواند به افزایش اعتماد به نفس و همچنین افزایش ارتباط بین شما و کودکتان کمک کند. این روش همچنین به کاهش فشار خون، جلوگیری و کاهش درد که در طول دوران بارداری ممکن است روی دهد کمک می‌کند. یوگا به ایجاد بنیه بدنی، شل شدن لگن و انتقال کودک به یک حالت مطلوب کمک می‌کند. تمرینات آرامش بخش به طرز قابل توجهی می‌تواند به بهبود سطح سلامت کلی شما کمک کند. تحقیقات نشان داده است که انجام روزانه این تمرینات به کاهش افسردگی، اضطراب و دردهای مزمن کمک می‌کند، همچنین باعث کنترل فشار خون، سیستم ایمنی بدن و افزایش اعتماد به ‌نفس می‌شود. ریلکسیشن به تولید اندروفین، پیدا کردن راهی برای کاهش درد زایمان (در شرایطی که ترس باعث آزاد شدن هورمون‌های استرس و کاتکول آمین و افزایش درد در طول زایمان می‌شود) کمک می‌کند.

زایمان

مدیتیشن به تولید ملاتونین کمک می کند. ملاتونین در طول زمانی که فرد دچار استرس است در خون ترشح می‌شود و نیز به تولید اندروفین که مانند مورفین قدرت کاهش درد بالایی دارد کمک می‌کند. انجام تمرینات مدیتیشن قبل از تولد برای کاهش ترس در واقع اختصاص به تغییر تصورات قبلی او در زمینه دردهای حین زایمان دارد. این مسئله به زن اجازه می‌دهد که  با جایگزینی احساس شادی بجای ترس، اضطراب خود را کاهش دهد. نتیجه‌ی تمرینات مداوم، وجود سطح بالاتری از اندروفین در طول زایمان است. تمرینات منظم یوگا و مدیتیشن برای آمادگی ذهن و جسم برای زایمان ضروری است.

6 - حمایت شبکه‌ای

اطمینان از حمایت افرادی که در اطراف شما هستند از تصمیمی که گرفته‌اید بسیار مهم و حیاتی است. بدون حامیان بهداشتی، دوستان و اعضای خانواده در حمایت از تصمیم شما انجام این کار می‌تواند سخت باشد. داشتن یک سیستم حمایتی قوی که محیط اطراف را برای زایمان مثبت سازد، به مادر اجازه می‌دهد که به‌ وسیله‌ی عشق و تشویق احاطه شود. تلاش برای تمرینات منظم، آموزش تا جایی که ممکن است و داشتن طرز فکر مثبت، برای تقویت حس مادری و اطمینان از اینکه زایمان می‌تواند لذت‌بخش و آرامش‌بخش باشد ضروری است. همراه با آمادگی برای یک ماراتن، همچنین باید به‌عنوان بزرگ‌ترین تغییر زندگی که یک زن ممکن است آن را تجربه کند پذیرفته شود. علاوه بر کمک برای داشتن بارداری و زایمان آسان‌تر این روش‌ها همچنین به بازگشت سریع بدن به شرایط قبل از بارداری نیز کمک می‌کند. این تکنیک‌ها به پیشگیری و درمان افسردگی و اضطراب پس از زایمان از طریق برقراری ارتباط بین ذهن و بدن مادر کمک می‌کند. همراه با بسیاری از تغییرات فیزیکی و هورمونی که در طول این دوران به وجود می‌آید، بسیار مفید است که زمانی را به رهایی و آگاه‌سازی مادر جهت سازگاری با تغییرات بدنی و مرحله جدید مادر شدن اختصاص یابد.حمایت در بارداری

می‌توانید یک سری هم به "تحقیقات نشان می‌ دهند بچه ها هوششان را از مادرشان به ارث می برند، نه پدرشان!" بزنید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان