در سال 2015، اوبر قابلیت جدیدی برای رانندگان ناشنوا به اپلیکیشن خود اضافه کرد که با نمایش اعلانات دیداری، سفرهای درخواستی کاربران را به آنها نمایش می داد. حالا این کمپانی به مناسبت ماه ملی آگاهی نسبت به ناشنوایی، اپلیکیشن اصلی خود را به روزرسانی کرده و کلمات ساده زبان اشاره مانند «سلام» و «ممنون» را به مسافران آموزش می دهد تا قادر به برقراری ارتباط با رانندگان ناشنوا یا کم شنوا باشند.
هنگامی که از اپ اوبر برای درخواست سفر استفاده می شود، کاربر نوعی کارت خاص در فید خود خواهد دید. به انتخاب این گزینه، صفحاتی به نمایش در می آید و می توان با کلمات دلخواه در زبان اشاره آشنا شد. کاربران حتی می توانند یاد بگیرند که چطور می توانند نام خود را هجی کنند. به محض وارد کردن کلمه دلخواه، تصویر گیفی به کاربر نمایش داده می شود که به کمک آن، امکان صحبت به زبان اشاره انگلیسی مهیا می گردد.
اوبر تنها شرکتی نیست که به رانندگان ناشنوا و کم شنوا توجه نشان می دهد. نمایشگر داشبورد Lyft هم در ماه آوریل به روزرسانی شد و قابلیت های مشابهی را در اختیار رانندگان این سرویس قرار داد.
اوبر در بیانیه تازه خود نوشته است: «کارها بیشتر از کلمات معنا دارند. و ما هیجان زده ایم که راهی جدید و پرمعنی برای درآمدزایی مردم و ارتباط با یکدیگر، فارغ از چگونگی ارتباط ساخته ایم. ما امیدواریم که این به روزرسانی کوچک، تاثیری بزرگ روی مکالمات میان رانندگان و مسافران در سراسر جهان داشته باشد.»