تمیز کردن قابلمه سوخته، چیکارش کنم؟

از ما بپرسید. همسر من کمی حواس پرت است و فراموش می کند زیر قابلمه را خاموش کند! به همین دلیل ما همیشه با قابلمه سوخته و غذای چسبیده رو به رو هستیم. برای رفع سوختگی قابلمه چه می توان کرد؟

از ما بپرسید. همسر من کمی حواس پرت است و فراموش می کند زیر قابلمه را خاموش کند! به همین دلیل ما همیشه با قابلمه سوخته و غذای چسبیده رو به رو هستیم. برای رفع سوختگی قابلمه چه می توان کرد؟

هرگز سعی نکنید با قاشق فلزی غذای سوخته و چسبیده به قابلمه را تمیز کنید، چراکه تنها به وسایل خود آسیب می زنید. در سوختگی شدید قابلمه که با شستن سیاهی قابلمه بر طرف نمی شود و همچنان غذای سوخته کف آن چسبیده است برای تمیز کردن قابلمه سوخته مقدار زیادی جوش شیرین روی غذای سوخته ریخته و آب را تا حدی اضافه کنید که جوش شیرین خیس شود. چند ساعت صبر کنید و سپس به راحتی قابلمه را بشویید.

تمیز کردن قابلمه چدن سوخته

  • مقداری آب درون قابلمه بریزید تا سطح غذای سوخته را بپوشاند. چند قطره مایع ظرف شویی اضافه کنید و یک دستمال روغن گیر را درون آب قرار دهید تا غوطه ور شود. بعد از یک ساعت قابلمه شسته می شود.
  • برای رفع سوختگی قابلمه تفلون ته گرفته را می توانید با مقداری آبجوش و سرکه که حدود 2 ساعت در قابلمه مانده است، پاک کنید.
  • دو قاشق غذاخوری جوش شیرین، نصف استکان آب و نصف فنجان را درون قابلمه سیاه بریزید و اجازه دهید 10 دقیقه بجوشد.

مطلب مرتبط: تمیز کردن ظروف چدنی سوخته و قدیمی

قابلمه و ظروف روی با گذشت زمان سیاه می شوند. برای تمیز کردن قابلمه سوخته از جنس فلز روی و سفید کردن ظروف رویی مقداری آب، نمک و آبلیمو را برای 15 دقیقه درون قابلمه از جنس روی بجوشانید و سپس آن را با مایع ظرفشویی بشویید.

در ویدئوی زیر به سادگی می توانید یکی از روش های تمیز کردن قابلمه سوخته را ببینید:

 

برای اطلاع از مطلب مفید به بخش خانه داری مراجعه کنید و مشغول مطالعه شوید. در قسمت افزودن دیدگاه پایین صفحه می توانید سوالات خود را از ما بپرسید.

نویسنده: صدف حقیقت ؛ تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر