پیش نویس قانون ملی فضا تدوین شد

پیش نویس قانون ملی فضا تدوین و توسط دستیار حقوقی رئیس جمهور به وزارت ارتباطات و سازمان فضایی اعطا شد.

پیش نویس قانون ملی فضا تدوین شد

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با آغاز هفته جهانی فضا پیش نویس قانون ملی فضا با هدف قانون گذاری و سیاست گذاری در عرصه فضایی کشور و معاهدات بین المللی با همکاری سازمان فضایی ایران و دانشگاه تهران تدوین شد و در مراسم آغاز هفته جهانی فضا از سوی الهام امین زاده دستیار حقوقی شهروندی رئیس جمهور به محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات  اعطا شد.

در این مراسم الهام امین زاده با اشاره به لزوم قانون گذاری ملی فضا در کشور اظهار داشت: از آنجایی که حقوق فضا در مقایسه با حقوق هوا و دریا رشد نداشته است طی 10 سال اخیر توانایی خود را برای تدوین سند جامع قانون فضا به کار گرفتیم و امروز شاهد مهمترین دستاورد حقوقی کشور به عنوان قانون ملی فضا هستیم.

وی با تاکید بر اینکه حقوق فضایی اقتدار یک کشور را در عرصه منطقه ای و بین المللی تبیین می کند، گفت: با وجود این سند جامع نظام قانونمندی برای فعالیت فضایی در پیش خواهیم داشت.

دستیار حقوقی شهروندی رئیس جمهور با اشاره به چهار اصل بنیادی حاکم بر حقوق فضا از جمله آزادی بهره برداری از فعالیت های فضایی، منع تصاحب و تصرف در فضا، غیرنظامی کردن فضا و نیز پذیرش مسئولیت های بین المللی در این عرصه گفت: ایران جزو 10 کشور اول فضایی دنیاست و بر این اساس نیازمند اتحاد در فعالیت های فضایی با سازمان های فضایی جهانی هستیم.

ادامه دارد...

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر