وبلاگ مشرق

آغاز مجازات اسرائیل با گزینه "استیصال"/ احتمال قحط الرجال در کابینه پزشکیان!

انتخاب چپ های پرحاشیه و بی کارنامه به جای اصلاح طلبان نجیب و صاحب کارنامه؛ کابینه پزشکیان را مستعد حواشی سیاسی می کند و دولت چهاردهم را از کارآمدی باز می دارد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

احتمال قحط الرجال در کابینه پزشکیان!

آغاز مجازات اسرائیل با گزینه "استیصال"/ احتمال قحط الرجال در کابینه پزشکیان!

خبرآنلاین به تازگی گزارشی را منتشر و در آن مطرح کرد که محمدرضا عارف با اعطای سمت معاونت اجرایی پزشکیان به "محمدجواد آذری جهرمی" مخالفت کرده است.

این گزارش همچنین تصریح می کند که آذری جهرمی بنا به دلایلی معقول، از پذیرش پست وزارت ارتباطات و وزارت جوانان نیز امتناع کرده است. [1]

*احتمال قحط الرجال کابینه پزشکیان فقط منوط به آذری جهرمی نیست.

این روزها خبری از برخی دیگر از رجال نجیبی که در ایام انتخابات در کنار پزشکیان بودند هم به گوش نمی رسد و امیدهای کمی برای حضور آنان در کابینه پزشکیان وجود دارد.

مهندس عبدالعلی زاده و دکتر طیب نیا از جمله این رجال هستند که علیرغم نجابت و کارنامه قابل قبولشان اما تا این لحظه خبری از حضور آنها در کابینه پزشکیان نیست.

آقای پزشکیان باید این هشدار را جدی بگیرد که بین اصلاح طلبان نجیب و اصلاح طلبان نانجیب؛ گزینه‌ی دوم را انتخاب نکند.

این مسئله به قدری جدیست که صدای هشدار پیرامون آن حتی از درون اردوگاه اصلاحات نیز به گوش رسیده است.

بگذریم از اینکه اخلاق انتخاباتی هم ایجاب می کند پزشکیان با مردانی که در روزهای پرالتهاب انتخابات در کنار او بودند؛ کار کند و مناصب کابینه اش را در اختیار چپ های بی کارنامه و پرحاشیه قرار ندهد.

دقت شود که انتخاب چپ های پرحاشیه و بی کارنامه به جای اصلاح طلبان نجیب و صاحب کارنامه؛ کابینه پزشکیان را مستعد حواشی سیاسی می کند و دولت چهاردهم را از کارآمدی ملموس باز می دارد.

***

آغاز مجازات اسرائیل با گزینه "استیصال"

آغاز مجازات اسرائیل با گزینه "استیصال"/ احتمال قحط الرجال در کابینه پزشکیان!

ایسنا گزارش داد: سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگویی در حاشیه تشییع اسماعیل هنیه در تهران درباره واکنش ایران در برابر شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد:

"حتما این کار اتفاق خواهد افتاد. اقدامات گوناگونی باید صورت بگیرد و صهیونیست‌ها حتما پشیمان خواهند شد. "[2]

*همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز در پیام خود به مناسبت شهادت هنیه تصریح کردند، جمهوری اسلامی ایران قطعا این رفتار اسرائیل را بی مجازات نخواهد گذاشت.

پیش از این نیز شاهد بودیم حزب الله لبنان در جریان ترور صالح العاروری که بعنوان یک عضو حماس در لبنان زندگی می کرد و تحت الحمایه حزب الله بود؛ انتقام سختی از صهیونیست ها گرفت و یکی از سهمگین ترین حملات موشکی خود طی 9 ماه اخیر را علیه اسرائیل انجام داد.

لکن جنایت ترور اسماعیل هنیه؛ در سطحی بسیار بالاتر و بدتر رخ داده است.

چه اینکه اولا هنیه بعنوان نفر اول حماس شناخته می شد، ثانیا ترور او در خاک ایران اتفاق افتاد و ثالثا او در حالی ترور شد که پاسپورت دیپلماتیک داشت و مهمان مراسم تحلیف رئیس جمهور اسلامی ایران بود.

پس طبعا مجازات ایران بسیار سهمگین تر از تجربه ای بود که اسرائیل در جریان ترور العاروری از سر گذراند.

مولفه دیگر این معادله، تجربه عملیات موشکی "وعده صادق" است که ایران پس از ترور سرداران خود در دمشق؛ آنرا انجام داد.

در واقع اکنون و پس از تجربه وعده صادق، کار برای ایران بسیار راحت تر است. ارزیابی دقیق تری از دشمن وجود دارد و خرد ایرانی هم کاملا قابل اتکا برای خودی و رعب آور برای دشمن نشان داده است.

پس از این گزاره ها باید به استیصال اسرائیل توجه کرد که از هم اکنون و بعنوان گام اول مجازات؛ دامنگیر رژیم اشغالگر قدس شده است.

صهیونیست ها هم اکنون با دو استیصال بزرگ مواجه اند: یکی دغدغه چیستی مجازات ایران که تا روز وقوع؛ خواب را بر آنها حرام خواهد کرد و دیگر استیصال پس از مجازات ایران که بر اساس تجربه عملیات وعده صادق می دانیم استیصالی دائمی، تعیین کننده و تغییر دهنده است.

دقت شود اینکه چرا صهیونیست ها اینهمه بلا را به جان خریدند تا هنیه را ترور کنند اولا ناشی از محاسبه غلطی است که در جریان غزه به آن مبتلی شدند و ثانیا به دلیل حماقت ذاتی آنهاست.

صهیونیست ها از خرد حکمرانی برخوردار نیستند و برای همین در اوج بی عقلی؛ حکومت خود را به نماد ترور و نسل کشی تبدیل کردند.

این بی خردی قطعا محو باند اسرائیل را رقم خواهد زد.

***

1_khabaronline.ir/xmvX4

2_isna.ir/xdRBFk

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان