چند راه برای داشتن شلوار جینی مناسب اندام

پیدا کردن شلوارهای جین، در اندازه و متناسب با سایز خودتان کاری بدون هزینه است

پیدا کردن شلوارهای جین، در اندازه و متناسب با سایز خودتان کاری بدون هزینه است. اما وقتی لباس جینی که کاملا متناسب سایز شما است را می‌پوشید انگار میلیاردها تومان پول‌دارید و اعتمادبه‌نفس بالایی به شما دست خواهد داد. متأسفانه مشکل اینجاست که اندازه‌های این لباس‌ها از برندی به برند دیگر، طراحی به طرح دیگر، همیشه متفاوت است و شما همیشه سردرگم هستید. درست است که هزینه‌ی کمی دارد ولی زحمت زیادی هم دارد. امروز قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه می‌توانید، اندازه‌ی خودتان را بگیرید و لباس‌های جینی را که به‌صورت اینترنتی به فروش می‌رسند را هم سفارش دهید. همراه بنیتا باشید.

1- کمرتان را اندازه کنید

دور کمر جینCredit: jeans

اولین گام برای یافتن سایزتان، پیدا کردن سایز کمر و دور شکمتان است. لباس‌های جین با سایزهای اینچ همانند: 26، 27، 28 سنجیده می‌شوند. این اعداد دقیقاً مربوط به دور کمر شما می‌شوند درحالی‌که برخی دیگر از جین‌ها با اعدادی همانند 2، 4، 6 اندازه‌گیری می‌شوند. اندازه‌گیری کمرتان و دانستن اندازه‌ی آن، فارغ از اینکه چه برند و چه سیستم اندازه‌گیری‌ای را انتخاب کرده‌اید می‌تواند به شما این توانایی را بدهد که شلوارتان را انتخاب کنید. اگر شما در کشوری هستید که معیارهای اندازه‌گیری متفاوتی در آن وجود دارد باید اندازه‌هایتان را به سیستم اندازه‌گیری انگلیسی و آمریکایی که همان اینچ است تغییر دهید. برای شروع، یک نخ نرم یا نوار پیدا کنید که پهنای خوبی هم داشته باشد. کمرتان را به دیوار تکیه بدهید، نوار را به دور کمرتان و جایی که معمولاً شلوارهای جین شما قرار می‌گیرد،قرار دهید. انتهای نوار را به روی ادامه نوار بیاورید و در نظر داشته باشید که می‌خواهید یک شلوار جینی راحت به تن داشته باشید، پس سعی نکنید این نوار را سفت‌تر از آنچه می‌تواند به شما فشار دهد جمع کنید. اگر شلوار شما از قسمت کمر تنگ باشد، شبیه کوزه‌های سفالی خواهید شد!

 

2- اندازه لنگ‌ های شلوارتان را بگیرید

اندازه گیری لنگ جین

 

کار دیگری که باید انجام دهید، اندازه گرفتن لنگ شلوارتان است. بعداز اینکه توانستید کمر جینتان را پیدا کنید باید  به سراغ لنگ بروید که منظور ما، قسمتی  است، از جایی که شلوار به دو لنگ تقسیم می‌شود تا به روی مچ پای شما. برای برندها و طراح‌های مختلف این اندازه‌گیری می‌تواند معیارهای متفاوتی داشته باشد. برای برخی از آن‌ها، اندازه‌ای که شما می‌دهید ممکن است در طبقه‌بندی(petite) ریزه اندام و برای برخی دیگر می‌تواند در طبقه‌بندی(tall) بلندقد قرار گیرد. بسیاری از برندهای تولیدکننده‌ی لباس‌های جین شلوارهایشان را، برای مردان می‌دوزند، معمولاً از استانداردهای کمر یکسان با سایر برندها استفاده می‌کنند ولی در مورد اندازه و طول لنگ‌ها، دو نوع از شلوارهایشان را تولید می‌کنند تا مردان در این مورد به مشکل برنخورند. اگر شلوار جینی دارید که به تن شما کاملاً اندازه است، آن را روی زمین قرار دهید، کاملاً پهن کنید. با استفاده از یک متر، از درز فاق را تا به روی جایی که شلوار روی مچ پای شما می‌رسد، اندازه بگیرید. دقت کنید که شلوار صاف باشد. اگر لباس اندازه‌ی خودتان ندارید بهتر است از دوستتانبخواهید که  این کار را برایتان انجام دهد، شلوار تنگی به تن کنید که به پاهایتان بچسبد، سپس از او بخواهید که لنگ‌های شما را اندازه بگیرد.

3- بدانید که شلوار را تا کجا بالا می‌کشید

شلوار جین Credit: jeans

مورد دیگری که باید در مورد خرید شلوارها‌ی جین بدانید این است که شلوارتان را تا کجا بالا می‌کشید، مسلماً این به فاق شلوار شما مربوط می‌شود. برای بالا کشیدن شلوار چهار حالت وجود دارد: بالا، متوسط، پایین و پایین آویزان. بالا کشیدن به این معنی است که تا چه حد شلوارتان را بالاتر از گودی کمرتان می‌کشید. آیا شلوارتان را معمولاً آویزان دوست دارید؟ معمولاً شلوارها به‌صورت میانگین باید 2 یا 3 اینچ بالاتر از گودی کمر و باسن بایستند. شلوارهایی که معمولاً بالاتر از ناف می‌توانند بروند را در رده‌بالا قرار می‌دهند. این بالا و پایین بودن شلوار می‌تواند زمانی که می‌خواهید بنشینید و یا بلند شوید شما را  اذیت کنید. معمولاً برای محل‌های خاصی همانند کار، باید شما شلواری بپوشید که بالاتر از ناف و معمولی باشد. نمی‌توانید از شلوارها‌ی فاق کوتاه که در نشستن و بلند شدن نیمی از تنه شما را نمایان می‌کند، استفاده کنید.

4- به جدول‌ های برند مورد نظرتان دقت کنید

جدول اندازه Credit: jeans

فرقی نمی‌کند که به‌صورت اینترنتی، از روی موبایلتان و یا چه به‌صورت فیزیکی و حضوری به خرید شلوار جین اقدام کرده‌اید، حتماً از فروشنده و یا سایت فروشنده، جدول‌های اندازه برند موردنظر خودتان را بخواهید، این جدول‌ها اطلاعات مفیدی را در مورد انتخاب اندازه‌ها دارد. مغازه‌هایی همانند(Ann Taylor) و( Abercrombie & Fitch) به برندهایی معروف هستند که معمولاً کسانی که خریدهای اینترنتی از آن‌ها می‌کنند، بعد دچار مشکلات بزرگی در اندازه‌های کوچک‌تر دارند. پس سعی کنید قبل از اینکه خرید کنید کاملاً در مورد اندازه‌ها اطلاعات دقیق به دست آورده باشید. همچنین در انگلیس، اروپا اندازه‌ها معمولاً با فرانسه، ایران و هر جای دیگری می‌تواند تفاوت‌های زیادی داشته باشد.

نکات مختصر در مورد خرید جین:

  • سعی نکنید که لباس‌ها را زمانی که به تن دارید اندازه‌گیری کنید و از همان اندازه‌ها استفاده کنید. آن‌ها را روی زمین پهن کنید و سپس اندازه بگیرید.
  • اگر ناچار بودید از دوستانتان برای اندازه‌گیری  لباس‌ها به تنتان استفاده کنید. هیچ‌وقت خم نشوید و خودتان اندازه بگیرید، معمولاً همه‌چیز اشتباه یادداشت می‌شود.
  • اگر می‌خواهید از مغازه‌ی جدیدی خرید کنید، اندازه‌ها را به فروشنده بدهید و از او بخواهید که به شما کمک کند. مسلماً او می‌تواند به شما در انتخاب شلوار کمک بسیاری کند.
  • یادتان باشد در خریدهای اینترنتی جدول اندازه‌ها را همیشه مشاهده و چک کنید تا بعد از خرید دچار مشکل نشوید.

 

 

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان