برای ازدواج؛ آماده باشید (۱)

وقتی که مفهوم وفادار بودن را درک کرده باشید و این کار را نه به خاطر اینکه نمی‌خواهید قلب او را بشکنید، بلکه فقط به خاطر اینکه باید در زندگی مشترک وفادار باشید، انجام نمی‌دهید و او تنها کسی است که می‌خواهید نزدیکش شوید.

برای ازدواج؛ آماده باشید (1)

تحریریه ماهنامه دنیای سلامت


قبل از ازدواج باید چند سوال مهم از خودتان بپرسید:

آیا به مفهوم عشق و ازدواج اعتقاد دارید؟
برای داشتن یک رابطه موفق لازم است هم خودتان و هم شریک زندگی‌تان به عشق و ازدواج اعتقاد داشته باشید. این سوال را از خودتان بپرسید و به آن پاسخ منطقی دهید. 

آیا واقعا آماده ازدواج هستید؟
این سوال یکی از مهم‌ترین سوالات قبل از ازدواج است. برای داشتن یک زندگی موفق و طولانی و البته باثبات، بسیار ضروری است که هر دو نفر به یک اندازه از نظر روحی و ذهنی آماده پذیرش این مساله باشند. ازدواج برای زوج‌هایی که هنوز آماده انجام این کار نشده‌اند، تبدیل به یک معضل بزرگ خواهد شد. 

مسائل مالی بعد از ازدواج را چگونه باید مدیریت کرد؟
عشق و علاقه مهم‌ترین عامل داشتن یک رابطه بادوام و پایدار است؛ اما برای داشتن یک زندگی محترمانه پول نیز اهمیت بسیار زیادی دارد؛ پس بهتر است راجع به درآمد و دارایی خود بدون پرده و پنهان کاری با همسرتان صحبت کنید. به هر حال مسوولیت پرداخت قبوض، مالیات‌ها و کلیه مخارج بعد از ازدواج فقط با شما دو نفر است و شما باید برای هر کدام برنامه‌ریزی کنید. 

در مورد کودکان؟ 
این سوال نیز اهمیت بسیاری دارد. بزرگ کردن کودک یک مسوولیت بزرگ و مهم است که نیاز به مشارکت و رفتارهای مسوولانه دارد؛ بنابراین لازم است قبل از ازدواج راجع به آن با هم حرف بزنید و به یک نتیجه شفاف برسید. 


آیا سیگار می‌کشید؟
اگر شما عادت به سیگار کشیدن و یا چیزهای دیگر دارید، باید قبل از ازدواج راجع به این موضوع با هم به طور شفاف حرف بزنید و این را بدانید که حق شریک زندگی‌تان است که از این موضوع آگاهی داشته باشد. 

چه‌طور بفهمید که آمادگی ازدواج دارید؟
چگونه می‌توان مطمئن شد که 100 درصد آمادگی برای ازدواج وجود دارد؟ به نظر می‌رسد برای پاسخ دادن به این سوال باید خیلی عمیق فکر کرد. 
وقتی از کسی که دوستش دارید و شریک زندگی‌تان است فاصله می‌گیرید، دلتان برایش واقعا تنگ می‌شود و او جایگاه یک دوست را برای شما ندارد بلکه جایگاه بهترین دوست‌تان را دارد. 
وقتی که مفهوم وفادار بودن را درک کرده باشید و این کار را نه به خاطر اینکه نمی‌خواهید قلب او را بشکنید، بلکه فقط به خاطر اینکه باید در زندگی مشترک وفادار باشید، انجام نمی‌دهید و او تنها کسی است که می‌خواهید نزدیکش شوید.. 
وقتی که دریابید هیچ‌کس در دنیا به اندازه کسی که انتخابش کرده‌اید برای شما مناسب نیست. 
وقتی که بعد از گذشت هفت سال از زندگی مشترکتان شب‌ها وقتی که همسرتان در خواب است به صورتش نگاه کنید و لبخندی بزنید و از اینکه با او هستید راضی باشید.
وقتی که اعتماد و اطمینان بیشتر از هر زمان دیگری در زندگی‌تان وجود دارد. 
وقتی که بپذیرید ازدواج‌تان نباید هرگز به جدایی بینجامد. و پایه‌های این زندگی را هر دو با هم بنا می‌کنید. 

به‌طور کلی ازدواج یک مقوله کاملا مشخص و تعیین یک سنی به عنوان سن ایده‌آل ازدواج کار دشواری است. بهترین پیشنهاد برای انتخاب زمان و سن ازدواج وقتی است که خودتان را از نظر روحی و مالی آماده ازدواج ببینید. در سال‌های اخیر، سن ازدواج به طور قابل ملاحظه‌ای بالا رفته و دلیل این مساله نیز ناشی از اهمیتی است که جوان‌ترها به ثبات مسائل مالی و کاری می‌دهند.

پیشرفت و رشد قابل توجه خانم‌ها در زمینه تحصیلی و کاری نیز نقش تعیین‌کننده‌ای در افزایش سن ازدواج داشته است. در ضمن، توقعاتی که افراد از شریک زندگی‌شان دارند، تغییر کرده است. در حال حاضر سن ازدواج در کشورهای توسعه نیافته و در حال توسعه کمتر از کشورهای توسعه یافته است. آداب و رسوم مختلف، معیار‌های اجتماعی و سنت‌ها نیز از دیگر عوامل تاثیر گذار در سن ازدواج هستند...

برای خواندن بخش دوم -برای ازدواج؛ آماده باشید- اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان