اسامی خودروهایی که شماره‌گذاری نمی‌شوند؛ حمایت عجیب از خودروهای داخلی!

به تازگی پلیس راهنمایی و رانندگی کشور به دلیل مصوبه هیئت دولت مبنی بر جلوگیری از شماره‌گذاری خودروهای پرمصرف داخلی؛ از شماره‌گذاری ۹ خودرو جلوگیری کرده است. نام این ۹ خودرو پیش از این مجهول بود و کسی از نام آنها با خبر نبود؛ تا اینکه رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو در جریان مصاحبه‌ای نام خودروهای مورد بحث را به زبان آورد.

به تازگی پلیس راهنمایی و رانندگی کشور به دلیل مصوبه هیئت دولت مبنی بر جلوگیری از شماره‌گذاری خودروهای پرمصرف داخلی؛ از شماره‌گذاری 9 خودرو جلوگیری کرده است. نام این 9 خودرو پیش از این مجهول بود و کسی از نام آنها با خبر نبود؛ تا اینکه رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو در جریان مصاحبه‌ای نام خودروهای مورد بحث را به زبان آورد.

به گفته رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو؛ خودروهای مذکور بی‌وای‌دی S6، هایما S7، تیگو 5 ، آریزو 5، X33، لیفان 820، JAC S5 و سوزوکی ویتارا  نام دارند که به دلیل مصرف بیش از 8.5 لیتر سوخت شماره‌گذاری آنها متوقف شده است!

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو در مصاحبه اخیر خود تا توانسته به چین و جنس چینی حمله کرده و به تخریب شرکای ایرانی کمپانی‌های چینی پرداخته و از تولید و مونتاژ محصولات چینی در بازار ایران انتقادات فراوانی کرده است. ظاهرا فروش خوب خودروهای چینی و کاهش استقبال  مردم از خودروهای وارداتی باعث خشم واردکنندگان خودرو شده و آنها از عدم شماره‌گذاری خودروهای مذکور نهایت استفاده را کرده و به تخریب و تضعیف آنها می‌پردازند.

برای نگارنده به حق بودن انتقادات واردکنندگان و منتقدین خودروهای چینی فعلا اهمیتی ندارد؛ زیرا مسئله مهم‌تر مربوط به آن 9 خودروی بیچاره است! دقت کنید که به دلیل حمایت از تولیدات (مثلا) داخلی خودروسازان کشور، نامی از خودروهای پر مصرف خودروسازان بزرگ داخلی وجود ندارد و از این نظر باید به کارشناسی جدی و دقیق پلیس راهنمایی و رانندگی بابت شناسایی خودروهای آلاینده هوا تبریک گفت!

نگارنده منکر مصرف سوخت خودروهای مذکور نیست و به نظرم خریداران و مصرف‌کنندگان خودروهای مورد بحث، بهترین نظرات را درباره مصرف سوخت و کیفیت آنها خواهند داشت؛ ولی بهتر است ابتدا نیم‌گاهی به خودروهای (مثلا) داخلی خود که با قطعات چینی مونتاژ می‌شوند، بی‌اندازید و سپس اقدام کنید! هر چه باشد برکسی پوشیده نیست که مصرف سوخت پژو 405، خانواده سمند و… از خودروهای مذکور اگر بیشتر نباشد؛ کمتر نیست!

خلاصه بگوییم؛ ظاهرا حمایت‌های بی‌مورد و بی‌حد دولتی از خودروسازان داخلی همچنان ادامه دارد و از روش‌های  مختلفی برای جلوگیری از فروش رقبای آنها استفاده می‌شود! خودروسازانی که به خود زحمت ساخت سنسور اکسیژن مربوط به سیستم CNG خودروهای خود را نداده و آن را از کشور چین وارد می‌کنند. در واقعا استفاده از قطعات چینی و تولید خودروهای پرمصرف، مانند 40 سال انحصار مطلق در صنعت خودروسازی؛ باید در انحصار خودروسازان بزرگ داخلی باشد. جالب اینجاست که برخی از خودروهای وارداتی با مصرف سوخت فوق‌العاده‌ای که دارند به راحتی شماره‌گذاری شده و کسی پیگیر آلایندگی آنها نیست!

البته اینکه چه اتفاقی افتاده که نام دو محصول از شرکت ایران‌خودرو در بین خودروهای مذکور دیده می‌شود؛ مشخص نیست! ولی باید توجه داشت که آن دو محصول پژوهای تاریخ مصرف گذشته و یا سمندهای (مثلا) ملی ما نیستند؟!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان