مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران در گفت وگو با میزان خبرداد

کاهش ۶ درصدی تلفات حوادث رانندگی در ۵ ماهه امسال/ عابرین بیشترین قربانی تصادفات

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران آمار تصادفات رانندگی در ۵ ماهه امسال را ۲۷۲ نفر اعلام کرد و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد کاهش داشت.

کاهش 6 درصدی تلفات حوادث رانندگی در 5 ماهه امسال/ عابرین بیشترین قربانی تصادفات علی عباسی در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با اشاره به کاهش تلفات حوادث رانندگی به جز محور برون شهری که افزایش یک درصدی داشت، تصریح کرد: جاده‌های برون شهری با 190 مورد و پس از آن به ترتیب محور درون شهری با 70 و راه روستایی با 12 مورد فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسید.

بر اساس این گزارش، بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان‌های ساری و میاندرود با 47، بابل با 33 و آمل با 29 مورد در رتبه بعدی قرار دارند.

عباسی در تفکیک وضعیت متوفی افزود:در زمان وقوع تصادف 75 نفر از افراد عابر، سرنشین و راننده هر کدام با 65 نفر موتورسوار، 63 نفر، 4 نفر هم دوچرخه سوار هستند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه صرفا آمار مصدومینی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود در این سازمان ثبت شده است اظهار داشت: در پنج ماه امسال، شش هزار و 960 نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشت.

این مقام اجرایی استان یادآور شد:دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمار‌های پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان