عملکرد شورا‌های حل اختلاف استان‌ها برای توسعه فرهنگ صلح

برقراری صلح و سازش در پرونده‌های قتل عمد تا آزادی ۲۰۳ زندانی با تلاش شورا‌های حل اختلاف کرمان

در پایان سال ۹۵ استان کرمان دارای ۲۳۵ شعبه شهری و ۱۲۶ شعبه روستایی و جمعا دارای ۳۶۱ شعبه بوده و میانگین پرونده وارده به شعب شهری استان ۶۶۰ فقره بوده است.

برقراری صلح و سازش در پرونده‌های قتل عمد تا آزادی 203 زندانی با تلاش شورا‌های حل اختلاف کرمانبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، در استان کرمان با تلاش شورا‌های حل اختلاف در سال 1395 تعداد 148063 فقره پرونده بایگانی شده است.

در پایان سال 95 استان کرمان دارای 235 شعبه شهری و 126 شعبه روستایی و جمعا دارای 361 شعبه بوده و میانگین پرونده وارده به شعب شهری استان 660 فقره و استان در رتبه 22 کشوری است که نسبت به سال 94 دوازده پایه نزول داشته است.

شورا‌های حل اختلاف استان کرمان در سال 1395 مجموعا تعداد 48254 فقره از پرونده‌های وارده خود را از طریق صلح و سازش به سرانجام رسانده اند.

با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص شعب شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان و نقش آن در فرآیند قضا زدایی، مرکز امور شورا‌های حل اختلاف توجه خاصی به توسعه و بهینه سازی این شورا‌ها دارد. در استان کرمان تعداد شعب ویژه زندان 4 شعبه اعلام شده است.

میزان پرونده‌های وارده این شعب در پایان سال 95 تعداد 1222 فقره و میزان پرونده‌های مختومه این شعب نیز در پایان سال 95 تعداد 1262 فقره گزارش شده است؛ که از این میزان 439 فقره معادل 35 درصد با صلح و سازش مختومه شده است. همینطور در مدت مشابه تعداد 203 زندانی آزاد شده اند.


/
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر